کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز جمعه به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید


کد خبر : ۴۰۴۹۳جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۲۵۲۶۳۹ بازدید

به دنبال ادامه روند نزولی ارزش دلار در بازارهای بین المللی، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه افزایش یافته است.
قیمت جهانی طلا امروز جمعه به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیدقیمت جهانی طلا امروز جمعه به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید

انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا و تقویت ارزش یورو موجب شده است تا قیمت طلا در  بازارهای بین‌المللی به بالاترین سطح در یک سال اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به بیش از 1353 دلار  رسیده است که این بالاترین رکورد از سپتامبر 2016 میلادی به شمار می رود.

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در 2 سال و نیم اخیر رسیده است. برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو در برابر دلار داشته است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به بالاترین سطح خود در 2 سال اخیر رسیده است. وقوع طوفان و سیل در تگزاس تاثیر زیادی بر افزایش تعداد بیکاران در این مناطق داشته است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در اظهاراتی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید به روند تدریجی نرخ بهره ادامه دهد، آن هم با توجه به پایین بودن نرخ تورم.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

این در شرایطی است که هنوز به درستی مشخص نیست فدرال رزرو آمریکا از چه زمانی قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری خود را آغاز کند.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه این بانک تاکید کرد: تقویت ارزش یورو فشار زیادی را بر نرخ تورم در کشورهای اروپایی وارد کرده و این مساله عامل مهمی برای نشست بانک مرکزی اروپا در ماه آینده خواهد بود تا درباره روند برنامه خریداری اوراق قرضه در سال 2018 میلادی تصمیم گیری کند.

بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود نسبت به نرخ تورم منطقه یورو را کاهش داده ولی گمانه زنی ها نسبت به رشد اقتصادی کشورهای اروپایی طی ماه های آینده را افزایش داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: واشنگتن ترجیح می دهد تا از اقدام نظامی علیه کره شمالی استفاده نکند ولی اگر مجبور به این اقدام شود، آن روز بدی برای رهبر کره شمالی خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار ، انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها