کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاترین نرخ مالیات را کدام کشورهای جهان دارند؟


کد خبر : ۴۰۴۸۰جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲:۱۵۵۵۲۲ بازدید

مالیات واژه‌ای است که بیشتر مردم در سراسر جهان چندان از شنیدن آن خوشحال نمی‌شوند، هرچند برای دولت‌ها به عنوان یک منبع درآمد مهم، واژه ...

سارا گلچین- مالیات واژه‌ای است که بیشتر مردم در سراسر جهان چندان از شنیدن آن خوشحال نمی‌شوند، هرچند برای دولت‌ها به عنوان یک منبع درآمد مهم، واژه خوشحال‌کننده‌ای است.

براساس اعلام مجمع جهانی اقتصاد، کشورهای مختلف در جهان بار مالیاتی متفاوتی دارند و دولت هر کشور براساس معیارهای خاص خود نرخ مالیات را تعیین می‌کند. هرچه نرخ مالیات بیشتر باشد، رقابت‌پذیری هم کمتر می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد برای سنجش میزان مالیات از شاخصی به‌نام نرخ کلی مالیات بانک جهانی استفاده کرده است. این شاخص همه مالیات‌های کسب‌وکارها را در نظر گرفته است. در فهرست ۲۵ کشوری که بیشترین مالیات‌ها را دارند، نام‌هایی از سراسر جهان به چشم می‌خورد. از سریلانکا تا کاستاریکا و از ژاپن تا اسپانیا در این فهرست حضور دارند.


آرژانتین
آرژانتین با نرخ مالیات ۱۳۷/۴ درصد بالاترین بار مالیاتی را در میان کشورهای جهان دارد. گردش مالی مالیات در آرژانتین به‌تنهایی نزدیک به ۹۰ درصد درآمد شرکت‌ها را می‌بلعد. این تازه بدون در نظر گرفتن مالیاتی است که روی دستمزدها و تراکنش‌های مالی گذاشته می‌شود. به‌این‌ترتیب آرژانتینی‌ها هرچه درمی‌آورند باید دو دستی به‌عنوان مالیات به دولت بپردازند. اقتصاد این کشور ۴۱ میلیون نفری پایه صنعتی متنوعی دارد. محصولات کشاورزی این کشور صادرات‌محور هستند و منابع طبیعی زیادی نیز در دل این سرزمین وجود دارد.


تاجیکستان
در این کشور آسیای مرکزی نرخ مالیات ۸۱/۸ درصد است. این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی (۹۵-۹۴) نرخ مالیاتی خود را نسبت به سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۵ (۹۴-۹۳) نزدیک به ۱ درصد افزایش داد. این نرخ دو سال پیش ۸۰/۹ درصد بود. در تاجیکستان که یکی از کشورهای استقلال‌یافته از شوروی سابق است، حدود ۹۰ درصد نیازها از طریق واردات تامین می‌شود. این کشور ذخایر نفت و گاز دارد. شرکت‌های خارجی در تاجیکستان کار بهره‌برداری نفت را بر عهده دارند و میزان منابع گازی این کشور نیز از صادرکنندگانی چون الجزایر، مصر و ازبکستان بیشتر است.


الجزایر
نرخ مالیات در الجزایر ۷۲/۷ درصد است. این کشور بالاترین نرخ کلی مالیات را در میان کشورهای قاره سیاه دارد. این یعنی مردم الجزایر از تمام کشورهای افریقایی بیشتر بابت مالیات دادن به دولت هزینه می‌کنند. در الجزایر سال‌هاست که کشاورزی رونق دارد و از گندم و جو تا میوه و مرکبات در زمین‌های کشاورزی این کشور کاشته می‌شود. الجزایری‌ها همچنین منابع غنی نفت و گاز دارند که از آنها بهره‌برداری کرده و به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. جالب اینکه در این کشور صنایع دستی هم رونق دارد و کارهایی مثل سوزن‌دوزی عربی و بافت فرش الجزایری انجام می‌شود.


برزیل
نرخ مالیات در برزیل ۶۹/۲ درصد است. این کشور رقابت‌پذیری خود را به‌سرعت از دست داد و در شرایطی شوک‌آور از نظر تجاری و ناآرام از نظر سیاسی، نرخ مالیاتی چنین دارد. فساد در این کشور باعث اعتراض‌های زیادی شده که دستگاه قضایی این کشور پیگیری آن را برعهده دارد.


چین
نرخ مالیات در چین ۶۷/۸ درصد است. این کشور با بدترین موقعیت مالی خود روبه‌رو است. کسری بودجه این کشور بین سال‌های ۲۰۱۴ (۹۳-۹۲) و ۲۰۱۵ میلادی (۹۴-۹۳) به ۲/۷ درصد از تولید ناخالص ملی رسیده است. این کشور اگرچه همچنان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است اما نرخ مالیات بالایی دارد.


ونزوئلا
نرخ مالیات در کشور بحران‌زده ونزوئلا ۶۵ درصد است. اقتصاد ونزوئلا اکنون روی موج تورم، جرم و جنایت و البته فساد حرکت می‌کند. در زمان هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری پیشین و فقید این کشور مدل مالیات بالاتر در این کشور اجرا شد که براساس آن افزایش چشمگیری در مالیات شرکت‌های نفتی خارجی پدید آمد. ونزوئلا از نظر اقتصادی اوضاع خوبی ندارد و اعتراض‌های مردمی زیادی تاکنون در این کشور رخ داده است.


ایتالیا 
نرخ مالیات در کشور چکمه‌ای اروپا اکنون ۶۴/۸درصد است. نرخ بالای مالیات در این کشور مهم‌ترین مانع بر سر راه کسب و کار در ایتالیاست. این نرخ آنقدر بالا است که حتی بروکراسی‌های پیچیده اداری در این کشور نیز در درجه بعدی اهمیت برای کسانی قرار دارد که به فکر راه‌اندازی و اداره کسب‌وکار در ایتالیا می‌افتند.


فرانسه 
نرخ مالیات در فرانسه ۶۲/۷ درصد است. دولت کنونی فرانسه اصلاحاتی اساسی در نظام پرداخت مالیات در این کشور به‌وجود آورد که بر این اساس هزینه‌های شرکت‌ها کم شده است. فرانسه اما همچنان و باوجود این اصلاحات اساسی یکی از کشورهای دارای نرخ بالای مالیات در میان کشورهای اروپایی است.


هند
نرخ مالیات در هند ۶۰/۶ درصد است. کارآمدی بازار داخلی هند مدیون قوانین مالی شفاف است؛ قوانینی که به دولت‌های فدرال اجازه می‌دهد هر یک براساس شرایط خود میزان متفاوتی از مالیات ارزش افزوده را تعیین کنند. اقتصاد هند یکی از قدرتمندترین اقتصادهای حال حاضر جهان یا به‌عبارتی چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. از جمله برتری‌های هند بر بسیاری از کشورهای دیگر نیروی انسانی انبوه است که باعث شده رشد اقتصادی این کشور بالا باشد.


کاستاریکا
نرخ مالیات در کشور کاستاریکا اکنون ۵۸ درصد است. این کشور کوچک امریکای مرکزی یکی از انگشت‌شمار کشورهایی است که در مسیر درست، مالیات خود را ۵۰درصد افزایش می‌دهد که بخشی از آن به فعالیت‌های درست در زمینه اصلاح مالیات در این کشور برمی‌گردد. کاستاریکا از کشورهایی است که قهوه، بخش عمده‌ای از صادرات آن را تشکیل می‌دهد. موز، نیشکر، کاکائو و الوار هم از دیگر محصولات صادراتی مهم این کشور هستند.


سریلانکا
در سریلانکا نرخ مالیات ۵۵/۲۵ درصد است. اگرچه نرخ مالیات در این کشور بالا ست اما ناآرامی‌های سیاسی و دسترسی نامناسب به منابع مالی، دلایل مهم‌تری برای ناتوانی مردم در راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور به‌شمار می‌آید. سریلانکا یکی از ضعیف‌ترین اقتصادهای آسیا را دارد و ۶۰ درصد اقتصاد این کشور وابسته به بخش خدمات است.


اتریش
نرخ مالیات در اتریش ۵۱/۷ درصد است. در اتریش نظام مالیاتی خاص و جالبی وجود دارد که با قوانین جالب‌تری همراه است. برای نمونه از زوج‌ها به‌طور جداگانه حتی زمانی که با هم زندگی می‌کنند، مالیات گرفته می‌شود و این طلاق نیست که آنها را مجبور به پرداخت مالیات می‌کند.


ژاپن
نرخ مالیات در ژاپن ۵۱/۳ درصد است. نرخ بالای مالیات در ژاپن بر میزان رقابت‌پذیری این کشور تاثیرگذار بوده و باعث پایین آمدن شاخص رقابت‌پذیری شده است. در این زمینه ژاپنی‌ها سال گذشته با ۳ پله سقوط رده هشتم را به خود اختصاص دادند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها