کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 105 واحدی شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه


کد خبر : ۴۰۳۶۵دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۱۲۵۵۵ بازدید

بورس تهران شاهد تقویت حجم معاملات سهام در گروه‌های پیشرو و شرکت‌های بزرگ بازار اول خود بود که انتظار برای رشد قیمت جهانی نفت خام ...

بورس تهران شاهد تقویت حجم معاملات سهام در گروه‌های پیشرو و شرکت‌های بزرگ بازار اول خود بود که انتظار برای رشد قیمت جهانی نفت خام باعث شد تا گروه پالایشی‌ها پیشرو این بازار باشند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دو شنبه 13 شهریور ماه 96 با افزایش 106 واحدی روی رقم 83 هزار و 452 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 68 واحدی عدد 17 هزار و 709 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 79 واحدی به رقم  91 هزار و 441  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 88 واحدی به رقم  58 هزار و 314  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 158 واحدی عدد  182 هزار و 764  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی  به رقم 953 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 70 واحد ، پالایش نفت تهران با 48 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 46 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سایپا با 27 واحد ، کشتیرانی ج.ا.ا با 24 واحد  و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 222 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 703  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 480  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پشم‌بافی طوس، تولید سموم علف‌کش، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، آلومتک، کارخانه فارسیت درود، سیمان لارستان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، حق تقدم خرید سهام بانک حکمت ایرانیان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تکادو، اوراق گواهی سپرده عامل بانک رفاه کارگران و سیمان فارس خوزستان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 145 میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تامین به ارزش کمتر از 91 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهام با معاملات انتقالی مواجه بود.

در پتروشیمی ممسنی نیز کمتر از 46 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در بانک ملت اما 40 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد. کمتر از 4 میلیون سهم ایران ترانسفو نیز امروز با معاملات انتقالی از سوی سهامدار انتقالی این سهم همراه بود.

امروز بورس تهران در حالی با معاملات به نسبت متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی روبرو بود که همزمان با خیز برداشتن معامله‌گران میان مدت‌نگر به گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها؛ انتظار برای نوسان قیمت‌ها در بازار جهانی نفت به پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها در تالار شیشه‌ای منتهی شد.

با این همه انباشت عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی در دامنه نوسان مثبت قیمتی مانع از شکل‌گیری صف خرید پایدار میلیونی در سهم‌های پیشرو این گروه شد.

امروز گروه‌ خودرویی ها نیز یکدست قرمز پوش شد تا به رهبری سایپا به سهامداران این گروه نشان دهد که حتی با وجود حمایت حقوقی‌ها فعلا حرفی برای گفتن در بازار سهام ندارد. تک سهم آلومتک نیز پس از گذشت حدود دو ماه از توقف امروز در کانون توجه حقیقی‌ها قرار گرفت. این سهم بازار پایه فرابورس پس از لوله و ماشین‌سازی ایران از جمله سهم‌های برخوردار از تحلیل در کنار خبرهای پشت پرده آلومینیوم ایران قرار گرفته است. 

همچنین امروز گروه فلزات اساسی نیز با وجود آنکه در محدوده صفر تابلو نوسان می‌کردند با تقاضای پرحجم سهام همسو با برخی‌ معاملات کد به کد روبرو شد که به نظر می‌رسد با پایان اصلاح قیمت‌ها می‌تواند در روزهای آینده و همزمان با ارائه گزارش‌های شفاف‌سازی روند بازار را دوباره تحت تاثیر خود قرار دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها