کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال رشد تقاضای اقساطی خودرو با کاهش نرخ سود


کد خبر : ۴۰۳۶۴دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۱۰۶۸۳۱ بازدید

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ سود تسهیلات تاثیر قابل توجهی بر شرکتهای خودروسازی نخواهد ...

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ سود تسهیلات تاثیر قابل توجهی بر شرکتهای خودروسازی نخواهد داشت اما در حوزه لیزینگ و فروش اقساطی خودرو می‌تواند باعث افزایش تقاضا در این بخش شود.

فربد زاوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمرکز خودروسازان داخلی در سالهای اخیر بر تامین منابع از مشتریان و بازار غیر رسمی پول و نه شبکه بانکی بوده است.

وی با بیان اینکه در این سالها خودروسازان چند درصد بالاتر از نرخ سود شبکه بانکی، سود مشارکت به مشتریان خود پرداخت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان در دریافت تسهیلات از شبکه بانکی دچار مشکل هستند و به ناچار به جذب منابع از مشتریان روی آورده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله بدهی‌های معوق گذشته به شبکه بانکی، زیان انباشته و بالا بودن ریسک داشته باشد که باعث می‌شود بانکها تمایلی به پرداخت تسهیلات به خودروسازان نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی تاثیر خاصی بر کاهش قیمت تمام شده پول برای خودروسازان نخواهد داشت.

زاوه با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده و کاهش بهره تسهیلات تنها می‌تواند تاثیر مثبتی بر شرکتهای لیزینگ خودرو داشته باشد، تصریح کرد: اگر متناسب با کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی، شرکتهای لیزینگ خودرو نیز نرخ بهره تسهیلات پرداختی به مشتریان را کاهش دهند این موضوع می‌تواند باعث بهبود قدرت خرید مردم و رشد تقاضا در این بخش شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و سرمایه در اقتصاد ملی نرخ سود سپرده در شبکه بانکی را به یک ساله ۱۵ درصد و روزشمار ۱۰ درصد کاهش داد و مقرر کرد تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده‌ را به این میزان کاهش دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها