کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار داغ فروش اسکناس‌های نو در تهران ..!


کد خبر : ۴۰۳۵۲دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۶۱۵۰۱ بازدید

به روال هر سال بانک مرکزی در آستانه عید غدیر خم و با توجه به نیازی که وجود دارد نسبت به توزیع اسکناس‌‌های نو در بانک‌ها اقدام کرده ...
بازار داغ فروش اسکناس‌های نو در تهران ..!بازار داغ فروش اسکناس‌های نو در تهران ..!

به روال هر سال بانک مرکزی در آستانه عید غدیر خم و با توجه به نیازی که وجود دارد نسبت به توزیع اسکناس‌‌های نو در بانک‌ها اقدام کرده است. از این رو از دیروز همزمان با ۱۲ شهریور تا ۱۶ ماه جاری بانک‌‌های عامل در شعب منتخب اسکناس‌‌های نو را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

بر این اساس اسکناس‌های ۵۰۰ و‌هزار تومانی و مسکوک رایج نیکل توزیع می‌ شود. به‌گزارش ایسنا، بانک‌‌های صادرات، ملی، ملت، اقتصاد نوین، پارسیان، سپه و پست بانک در شعب منتخب خود توزیع اسکناس را انجام می ‌دهند. شرایط نیز به گونه‌‌ای است که متقاضی می‌ تواند با مراجعه به شعبه هر یک از این بانک‌‌ها بدون ارائه مدرک خاصی ۱۰۰ برگ ۵۰۰ تومانی و یک دسته ۱۰۰ برگی‌هزار تومانی دریافت کند.

در عین حال که در دریافت سکه‌های نیکل نیز محدودیتی وجود ندارد. باید یادآور شد که یک نفر می‌تواند به هر هفت بانک منتخب مراجعه کرده و اسکناس دریافت کند که در این حالت قابلیت گرفتن ۱۴ برگ اسکناس نو وجود خواهد داشت. اما در سوی دیگر در چهار راه استانبول و در جایی که اسکناس‌ فروشان چمدان‌های خود را باز کرده‌اند، می‌ توان به وضوح تغییر این چمدان‌‌ها با هاله‌ای از اسکناس ‌های‌هزار تومانی سبز و آبی و ۵۰۰ تومانی را مشاهده کرد، در حالی قیمت‌ها در بازار تا حدی تحت تاثیر توزیع اسکناس قرار گرفته که تا قبل از این ظاهرا روند تا اندازه‌ای صعودی بوده است. در حال حاضر اسکناس ‌های‌هزار تومانی تا بسته‌ای ۱۳۰‌هزار تومان و اسکناس‌هزار تومانی سبز تا حدود پنج‌هزار تومان گران ‌تر و ۱۳۵‌هزار تومان به فروش می‌ رود. پیش‌بینی فعالان بازار این است که هر چه به روزهای منتهی به عیدغدیر خم نزدیک‌تر شویم قیمت‌ها نزولی خواهد بود.

جالب اینجاست که اسکناس ‌های‌هزار تومانی سبز به فاصله‌ای کوتاه از توزیع رسمی در بازار پول یعنی از خرداد به‌راحتی در دست دلالان دیده شده و مورد معامله قرار می‌ گیرند و در حال حاضر نیز تا حدی گران‌تر از اسکناس‌های آبی فروش می ‌رود. اسکناس ‌فروشان عنوان می کنند که وقتی تعداد اسکناس‌‌های سبز در بازار کمتر می ‌شود رقابت بین دو رنگ‌هزار تومانی نیز بیشتر خواهد شد. این در حالی است که در آستانه عید غدیر خم نیز با توجه به اینکه اسکناس‌‌های سبز جدیدتر هستند تا حدی تقاضا برای آنها بیشتر وجود دارد. آنها البته می‌ گویند که وقتی که زمان توزیع اسکناس نو می ‌شود، افرادی که باکس‌‌های ۱۰ تایی این اسکناس‌ها را به‌همراه دارند برای فروش به بازار آورده و با قیمت‌های خوبی به فروش می‌ رسانند و سود‌های مناسبی هم دریافت نمی کنند. اسکناس ‌فروشان همچنین درباره تغییر روند فروش سکه‌های نیکل در ایام پیش رو نیز می ‌گویند که تقاضای چندانی برای سکه وجود ندارد و عمدتا مردم برای خرید اسکناس مراجعه می ‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها