کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرط خروج از رکود بازار مصالح ساختمانی


کد خبر : ۴۰۳۲۷یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۳۱۱۰۸۹ بازدید

رییس اتحادیه مصالح ساختمانی از رکود بازار این حوزه به دلیل کاهش ساخت و ساز در کشور خبر داد.

 اسماعیل کاظمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: خیزی که هم اکنون بازار مسکن در حوزه خرید و فروش واحدهای مسکونی یا بطور کلی مستغلات ساختمانی برداشته متاثر از یک سری تصمیم‌های اقتصادی کوتاه مدت است.

وی اظهارداشت: ساخت و ساز در سراسر کشور به ویژه کلان شهری مانند تهران نسبت به گذشته از کاهش نزولی خاص و قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

رییس اتحادیه مصالح ساختمانی گفت:: مادامی که مشکلات حوزه ساخت و ساز در سطح کشور به ویژه در کلان شهر‌ها به شکل ریشه‌ای حل و فصل نشود بازار همچنان در رکود باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحت تولید مصالح ساختمانی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه مواد اولیه تولید سیمان، گچ، آجر و مواردی از این دست برخوردار است.

کاظمی تصریح کرد: تولید کنندگان مصالح ساختمانی کشور امروز ضمن تامین بخش عمده‌ای از کالای مورد نیاز بازار داخلی خوشبختانه حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی نیز برخوردارند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصادرونق تولید مصالح ساختمانی کشور را مستلزم رفع موانع و مشکلات در حوزه صادرات دانست و یادآور شد: در حال حاضر به دلیل رکود بازار رقابت تنگاتنگ و ناسالمی بین تولیدکنندگان به ویژه در حوزه گچ و سیمان درباب کاهش قیمت و جذب بازار بیشتر حاکم است.

رییس اتحادیه مصالح ساختمانی در ادامه تاکید کرد: صنعت مزبور نقش مهمی در اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، صادرات، ارزآوری و ... برخوردار است بنابراین می‌طلبد دولتمردان توجه اساسی به این حوزه داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها