کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تحریم اقتصادی ترکیه از سوی آلمان


کد خبر : ۴۰۳۲۱یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۴۸۱۵۱۸ بازدید

به دنبال بازداشت دو شهروند آلمانی دیگر در ترکیه، شمار سیاستمدارانی که معتقدند برلین باید رفتار سخت‌گیرانه‌تری را در قبال ترکیه پیش ‌گیرد در حال ...

به دنبال بازداشت دو شهروند آلمانی دیگر در ترکیه، شمار سیاستمدارانی که معتقدند برلین باید رفتار سخت‌گیرانه‌تری را در قبال ترکیه پیش ‌گیرد در حال افزایش است.

55 آلمانی در ترکیه در زندان به سر می‌برند و از این تعداد 12 تن به دلایل سیاسی زندانی هستند. همزمان صداها در برلین برای در پیش گرفتن سیاستی سخت‌گیرانه‌تر علیه آنکارا بلندتر شده است. انتقادها نسبت به روش خویشتن‌دارانه آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان در مقابل روش تهاجمی رجب‌طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز افزایش یافته است.

احزاب اپوزیسیون مانند حزب سبزها و چپ‌ها و در عین حال حزب دموکرات لیبرال آلمان و حزب محافظه‌کار سوسیال مسیحی خواستار شدت عمل بیشتری در مقابل ترکیه شده‌اند.

جم اوزدمیر، نماینده ترک‌تبار پارلمان آلمان و رهبر حزب سبزها گفته است که «حالا باید پیامی روشن از سوی دولت آلمان به اردوغان فرستاده شود.»

این پیام به نظر او در وهله اول باید بار اقتصادی داشته باشد از جمله این که از گسترش اتحادیه گمرکی و توقف بیمه هرمس جلوگیری شود.

او به روزنامه "مونشنر مرکور" گفت که اردوغان یک "گروگان‌گیر است که انسان‌ها را به گروگان می‌گیرد تا ما را تحت فشار بگذارد".

او افزوده است: «تنها زبانی که اردوغان می‌فهمد زبان پول است. »

سویم داغدلن، سیاستمدار حزب چپ‌ها نیز به روزنامه "بیلد" گفته «باید به سیاست باج‌دهی صدراعظم مرکل و وزیر خارجه زیگمار گابریل پایان داده شود.»

هورست زهوفر، رئیس حزب سوسیال مسیحی گفته «هر تلاشی که تنها به دیپلماسی بسنده کرده، تا به حال شکست خورده است.»

او خواسته است که اتحادیه اروپا مذاکرات ورود ترکیه به این اتحادیه را متوقف کند و کمک‌های مالی برای آمادگی ترکیه برای ورود نیز باید قطع شوند. این کمک‌ها بالغ بر ۴،۲ میلیارد یورو در سال‌های آینده است.

هم‌چنین سیاستمداران احزاب مختلف تاکید می‌کنند که شهروندان از سفر به ترکیه پرهیز کنند. برخی حتی گفته‌اند که هزینه سفرهای لغو شده به ترکیه باید به مسافران برگردانده شوند. 

یورگن هاردت، سخنگوی امور سیاست خارجی ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی خواستار هشدار شدیدتر نسبت به سفر به ترکیه شده است.

کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات لیبرال آلمان نیز پرسیده که "تا کی می‌خواهیم نظاره‌گر باشیم؟". او گفته است: «هر مدارایی با اردوغان ضربه‌ای است به اپوزیسیون دموکرات این کشور.»

آنگلا مرکل اول سپتامبر در یک همایش اقتصادی در شهر نورنبرگ گفت که بازداشت ‌شهروندان ‌آلمانی در ترکیه هیچ پایه و اساسی ندارد و به همین دلیل نیز "ما باید قاطعانه واکنش نشان دهیم".

مرکل نیز تاکید کرد که در شرایط کنونی مناسب نیست مذاکرات بیشتری با ترکیه درباره مشارکت این کشور در اتحادیه گمرکی اروپا انجام شود. با این حال او در این باره که آلمان کدام واکنش "قاطعانه‌ای" باید نشان دهد، توضیح بیشتری نداد.

آخرین بازداشت‌ها چند روز پیش (۳۰ اوت) در شهر آنتالیا رخ داد. پلیس ترکیه دو آلمانی که احتمال داده می‌شود ترک‌تبار باشند را در فرودگاه این شهر بازداشت کرد. وزارت خارجه ‌آلمان گمان می‌کند که این دو نیز به دلایل سیاسی بازداشت شده باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها