کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 90 درصدی در برخی هتل های شمال ایران + سند


کد خبر : ۴۰۱۸دوشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸:۱۳۶۰۳۲ بازدید

در حالی که تنها چند روز به ایام نوروز باقی مانده بیشتر هتل‌ها رزو شده‌اند و مسافران نوروزی برای این ایام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند اما به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز هیچ یک ...

در حالی که تنها چند روز به ایام نوروز باقی مانده بیشتر هتل‌ها رزو شده‌اند و مسافران نوروزی برای این ایام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند اما به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز هیچ یک از هتل های کشور حق افزایش نرخ را ندارند و حتی برخی از هتل‌ها در برخی از شهرها از تخفیف 15 تا 40 درصدی برای مسافران نوروزی برخوردارند و نرخ‌ اتاق ‌ها در هتل‌ها و اماکن اقامتی باید براساس نرخ مصوب سال 92 باشد اما این در حالیست که بیشتر هتل‌ها در سایت‌های خود اقدام به افزایش نرخ اتاق‌ها در ایام نوروز کرده و این نرخ‌ها را در سایت‌های خود جهت رزرو آن لاین قرار داده اند.

بر اساس این گزارش : این افزایش نرخ در ایام نوروز نیز متفاوت است و هتل‌ها قیمت های ثابتی را دراین ایام ارائه نکرده‌اند البته برخی از هتل‌ها نیز با هوشمندی از ارائه اتاق‌ها جهت ایام نوروز خودداری کرده و تنها نرخ اتاق تا تاریخ 25 اسفند را در سایت خود ذکر کرده‌اند.

به گفته معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این سازمان بر نرخ اماکن اقامتی در ایام نوروز نظارت کامل را دارد و تاکنون نیز سازمان تعزیرات حکومتی با نظارت بر قیمت مراکز خدماتی درکشور حدود دو میلیارد تومان بخش های خدماتی را جریمه کرده است.با این حال یکی از هتل‌های شمال کشور در ایام نوروز برای اقامت در یک اتاق دو نفره از تاریخ 25 تا 27 اسفند ماه 363 هزار تومان برای اقامت در همین اتاق از تاریخ 28 اسفند تا 10 فروردین 487 هزار تومان و برای اقامت از تاریخ 11 تا 13 فروردین 427 هزار تومان دریافت می‌کنند درحالی که قیمت همین اتاق دو نفره تا تاریخ 25 اسفند 256 هزار تومان بوده است.
 

 

همچنین هتل دیگری نیز باز در شمال کشور جهت اقامت دو نفر در سوئیت برای ایام نوروز نرخ 850 هزار تومان را ارائه کرده در حالی که نرخ اقامت در این هتل تا تاریخ 25 اسفند ماه 585 هزار تومان بوده است.
 


این فراز و نشیب قیمت‌ها موجب سردرگمی مسافران نوروزی وحتی انصراف از سفر در این ایام می‌شود چرا که جهت اقامت باید هزینه‌ی چند برابری را بپردازند.
 
محمد علی فرخ‌مهر رییس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در رابطه با قیمت هتل‌های استان تهران در ایام نوروز گفت: نرخ هتل‌های استان تهران در ایام نوروز 93 نه تنها افزایش ندارد بلکه تمامی هتل‌های تهران از تاریخ 29 اسفند لغایت 13 فروردین 40 درصد تخفیف دارد.

وی افزود : هتل‌های تهران در ایام نوروز با آمادگی کامل به استقبال نوروز می‌روند و شهرداری با کمک سازمان میراث فرهنگی گشت تهرانگردی را برای مسافران در این ایام مهیا کرده است.

فرخ‌مهر در پایان تاکید کرد: درایام نوروز همه‌ی هتل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌های تهران موظف هستند با نرخ نامه‌ی سال 92 و 40 درصد تخفیف به مسافران خدمات دهند ودر صورت تخطی از این امر مسافران با تماس با اتحادیه علاوه برجریمه‌ی هتل هزینه ی اضافی که هتل دریافت کرده می‌توانند پس بگیرند.

هر چند که رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرده که در ایام نوروز بر نرخ هتل‌ها نظارت می‌شود اما تنها با تماس با چند آژانس مسافرتی و همچنین سایت‌های چند هتل این نظارت کم‌رنگ می‌شود چرا که علی رغم حرف‌های گفته شده قیمت تورهای داخلی افزایش دارد و همچنین هتل‌های شهرهایی که در این ایام بیشترین مسافران به آنجا سفر می‌کنند نه تنها تخفیفی برای این ایام در نظر نگرفته اند بلکه با قیمت های بالاتری به استقبال نوروز رفتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها