کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش مثبت بازار به حذف مقررات جدید


کد خبر : ۳۹۴۷چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵:۳۸۳۲۴۹ بازدید

بورس تهران در واکنش به خبر حذف محدودیت معاملاتی از شنبه، واکنش مثبت از خود نشان داد و به این ترتیب از روزهای آینده با وجود زمزمه حضور حقوقی‌ها، معادله بازی در بورس باید تغییراتی داشته باشد.

بنا به درخواست بسیاری از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار، مبنی بر حذف مقررات جدید که به دنبال آن محدودیت‌های فروش به وجود آمده بود، امروز در اطلاعیه‌ای این خبر بالاخره تأیید شد و از روز شنبه رویه جدید معاملاتی لغو خواهد شد.

به دنبال انتشار این خبر، سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار با واکنش مثبت به این امر اقدام به جمع کردن صف‌های فروش کردند، تا نشان دهند که اعمال محدودیت‌ها عامل اصلی روند نزولی بازار سهام بود.در میانه معاملات امروز صف فروش بسیاری از نمادها جمع شد و روند معاملات به شکل متعادلی پیگیری شدند و در برخی نمادها نیز صف خرید به وجود آمد.

پیش از این نیز بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان بازار معتقد بودند که هیچ کدام از سرمایه‌گذاران حاضر به خرید سهام در اندازه بزرگ نبوده، چرا که با وجود محدودیت‌ها امکان فروش برای آنها میسر نیست.بر همین اساس با لغو محدودیت فروش زمزمه‌هایی از ورود شرکت‌های حقوقی و خرید به صورت گسترده در بازار سهام طی روزهای آینده شنیده می‌شود که در صورت تحقق این امر امکان بازگشت شاخص به رکوردهای سابق وجود دارد.

گزارش عملکرد بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

در معاملات امروز که شاخص تا 150 واحد منفی پیش رفت امروز با تأثیر مثبت نمادهای بانکی از جمله بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد و بانک اقتصاد نوین متعادل شد اما در مقابل برخی نمادهای پتروشیمی همچنان روند نزولی را در پیش گرفتند، اما از حجم فروش آنها تا سطح بسیار زیادی کاسته شده است.

امروز گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تبریز و صنایع شیمیایی ایران ضمن کاهش قیمت تأثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

در معاملات امروز بورس نمادهای معاملاتی حمل و نقل توکا، با توجه به تعدیل پیش‌بینی هر سهم، سرمایه‌گذاری غدیر، صنایع شیمیایی به دلیل برگزاری مجمع سالانه و حق تقدم شرکت‌های صنایع کاشی سرامیک سینا و صنایع شیمیایی فارس با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شدند.

در معاملات بورس ایران خودرو دیزل پس از بازگشایی بیشترین افزایش قیمت و به دنبال آن درخشان تهران، نفت پارس، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی، فرآوری مواد معدنی، سرمایه‌گذاری نیرو، کالسیمین، گروه دارویی سبحان، کیمیادارو، فولاد امیرکبیر کاشان، بانک ملت، زغال سنگ نگین تبر، دارویی لقمان، سرمایه‌گذاری مسکن، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، ماشین‌سازی اراک، عمران توسعه فارس، قند ثابت خراسان، ایران ترانسفو و بیمه البرز بیشترین افزایش قیمت را داشتند، اما در مقابل هم برخی نمادها از جمله کارتن، کارخانجات تولید شهید قندی، صنایع ریخته‌گری، الکتریک خودروی شرق، تأمین ماسه ریخته‌گری، فرآورده‌های نسوز پارس، کمک فنر ایندامین، رادیاتور، پاکسان، قند نیشابور، ایران ارقام، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، ایران یاساتایرورابر و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 7 واحدی به 735 واحد رسید که در این بازار پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی خراسان، بانک دی، بانک گردشگری، کویر تایر و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

همچنین در فرابورس پالایش نفت تهران که عنوان گران‌ترین سهم بازار را به یدک می‌کشد افزایش سرمایه حدود 700 درصدی اعمال خواهد کرد.در فرابورس دو شرکت کی‌بی‌سی و سرمایه‌گذاری اطلاع البرز برای اولین بار پس از پذیرش برای عموم عرضه شدند و به این ترتیب کی‌بی‌سی 1200 تومان و اطلاع البرز 380 تومان کشف قیمت شد.امتیاز تسهیلات خرید مسکن در فرابورس حداقل 2 درصد و حداکثر 4 درصد کاهش قیمت داشتند که به طور میانگین امتیاز تسهیلات مسکن حدود 63 هزار تومان ارزش‌گذاری شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها