کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرارسیدن عید فرصتی برای فروش موبایل و رایانه‌های تقلبی


کد خبر : ۳۹۴۵چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶:۳۰۲۶۷۴ بازدید

نزدیکی به ایام پایانی سال که یکی از مقاطع پرفروش در بازارهای لوازم الکترونیکی، موبایل، رایانه و سایر تجهیزات و ادوات وابسته به آن است، موجب سوء استفاده برخی فروشندگان شده است.

در ایام منتهی به پایان سال همواره مشاهده شده که برخی فروشندگان اقدام به عرضه کالاهای کارکرده، تعمیری و تقلبی با بهایی کمتر از قیمت واقعی می‌کنند، که ضرورت دارد با مشورت افراد خبره و مراجعه به مراکز معتبر اقدام به خرید کرد.

همچنین توجه به این نکات ساده از سوی خریداران نیز می‌تواند در خرید موثر باشد.

1. عرضه کننده کالا موظف است در حین فروش محصولات خود نسبت به درج مشخصات فنی کالا، قیمت، نام تجهیزات و وسایل اضافی موجود یا قابل نصب و ارایه اطلاعات فنی لازم به مصرف کننده یا خریدار اقدام نماید. لازم به ذکر است ارایه هر گونه اطلاعات یا توضیحات غیر واقعی که منطبق با خصوصیات کالا نباشد از مصادیق تقلب در کسب است.

2. عرضه کننده موظف است در زمان تحویل کالا، راهنمای مصرف کنندگان به زبان فارسی یا لاتین (چاپی یا الکترونیکی) براساس استاندارد ملی به شماره 1- 5233 مربوطه به تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین‌های اداری، اوراق ضمانت‌نامه یا دفترچه ضمانت و سایر مدارک لازم به همراه کالا به خریدار تحویل نماید.

3. ارایه فاکتور به هنگام خرید الزامی است. کاربران نیز توجه داشته باشند که فاکتور به منزله سند خرید قانونی تلقی شده و باید از فروشندگان فاکتور معتبر، درج کامل و دقیق کالای تحویل شده به همراه امضا و مهر فروشگاه مربوطه را دریافت کنند.

4. براساس تبصره 1 ماده سه قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، فروش اجباری یک یا چند نوع کالا به همراه کالا یا خدمات دیگر ممنوع است.

5. به بهانه بهایی کمتر از مراکز ناشناخته خرید نکنید. همواره از مراکز معتبر خریداری کرده و از فروشنده ضمانتنامه معتبر و قابل استناد بخواهید.

کانون کاربران ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نخستین سازمان مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور و استانداری تهران، با هدف تعامل،‌ هم‌افزایی و همیاری مردم با بخش دولتی از طریق ارتقای مشارکت عمومی و تقویت کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی تشکیل شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها