کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع برنج ایرانی در مرحله دوم سبد کالا + جزئیات


کد خبر : ۳۹۳۳سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳:۰۴۵۹۶۱ بازدید

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تامین کالاهای سبد کالایی از محل تولید داخل قرار است 20 هزار تن برنج ایرانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع در مرحله‌ی دوم از ...

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تامین کالاهای سبد کالایی از محل تولید داخل قرار است 20 هزار تن برنج ایرانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع در مرحله‌ی دوم از برنج‌کاران شمال کشور خریداری شود.

مجتبی خسروتاج از توزیع برنج ایرانی در مرحله‌ی دوم سبد کالایی خبر داد و گفت: در خصوص کالاهایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به مناسبت‌های مختلف توزیع می‌کند، یکی از بحث‌ها این بود که در کنار برنج وارداتی توزیعی اگر امکانش فراهم باشد از ظرفیت داخلی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که مشکلی در رابطه با این‌که از برنج داخلی استفاده کنیم وجود ندارد، ولی قیمت برنج ایرانی از برنج وارداتی بیشتر است و برای جای دادن برنج ایرانی در سبد کالا این وزارتخانه نیازمند منابع بیشتری است.خسروتاج با بیان این‌که در نشست با تعدادی از نمایندگان مجلس قرار بر این شد که هر میزان برنجی که در استان‌های شمالی کشور با قیمت متوسط تولید می‌شود، از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شود، گفت: شرکت بازرگانی دولتی یک شرکت بازرسی برای کنترل کمی و کیفی برنج‌هایی که در شمال کشور وجود دارد ایجاد کرده و بازرسان این شرکت از برنج‌های ایرانی در شمال کشور بازدید کرده و در حال حاضر نزدیک به 10 هزار تن برنج در مناطق شمال کشور شناسایی شده است.

امکان خرید 20 هزار تن برنج ایرانی

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که امکان خرید این 10 هزار تن برنج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع به مناسبت‌های مختلف وجود دارد، بیان کرد: مسوولان استان‌های شمالی اعلام کردند که حدود 20 هزار تن این ظرفیت وجود دارد و ما هم اعلام کرده‌ایم که هر میزان برنج داخلی حتی بیشتر از 20 هزار تن را نیز در کنار برنج‌های داخلی به مناسبت‌های مختلف توزیع کنیم.

توزیع 160هزار تن برنج وارداتی در مرحله اول

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان برنج در سبد کالایی توزیع شده است، تصریح کرد: در مرحله‌ی اول توزیع سبد کالا چون جامعه هدف یک جامعه تقریبا 15.5 میلیون نفری بود و هر نفر هم 10 کیلو برنج دریافت کرده است بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که کمتر از 160 هزار تن برنج در نوبت اول توزیع می‌شود.

خسروتاج در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که با خرید 20 هزار تن برنج داخلی چگونه قرار است برنج سبد کالا تامین شود اظهار کرد: هدف از توزیع سبد کالایی این است که بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود. ما باید از کالاهایی در سبد کالا استفاده کنیم که یکدست باشند. در غیر این صورت ممکن است مردم یک استانی از یک نوع برنج استفاده کرده و مردم استان دیگر از نوع دیگری، لذا یکدست بودن کالاهایی که توزیع می‌شود اهمیت دارد و در غیر این صورت ممکن است موجب نارضایتی شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که برنج ایرانی در استان‌های شمالی متنوع است، گفت: بنابراین برای این‌که کالایی را در شبکه‌ توزیع قرار دهیم باید موضوع تنوع و یکدست بودن کالا را مدنظر قرار دهیم ولی به هرحال ما اعلام کرده‌ایم که آماده‌ تهیه هر میزان برنج ایرانی با قیمت متوسط هستیم.خسروتاج با اشاره به این‌که در حال حاضر کار خرید برنج داخلی استان به استان از سوی شرکت بازرگانی دولتی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: انبارها شناسایی شده و کسانی که آمادگی فروش داشته باشند می‌توانند به این شرکت مراجعه کنند.

قیمت برنج ایرانی هر کیلو 3300 تومان تعیین شد

وی درباره متوسط قیمتی که شرکت بازرگانی دولتی برای خرید برنج‌های داخلی تعیین کرده است، بیان کرد: قیمت بین 3300 تا 3500 تومان تعیین شده و در حال حاضر نیز برنج شیرودی با همان قیمت قابل تهیه و خریداری است.او در پایان در پاسخ به این سوال که مرحله‌ی دوم سبد کالایی در سال آینده چه زمانی آغاز می‌شود گفت: هنوز تصمیمی برای توزیع سبد کالا در سال آینده گرفته نشده ولی توزیع مرحله‌ی اول تا پایان سال جاری ادامه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها