کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تداوم ريزش قيمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۳۹۰۴دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱:۵۷۴۰۶۹ بازدید

روز گذشته قيمت‌هاي به ثبت رسيده براي اغلب آهن‌آلات تا ساعات مياني روز نزولي بود، به طوري كه تيرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بازار تهران در اكثر سايزها حدود 2 تا 12 هزار تومان كاهش يافت .

روز گذشته قيمت‌هاي به ثبت رسيده براي اغلب آهن‌آلات تا ساعات مياني روز نزولي بود، به طوري كه تيرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بازار تهران در اكثر سايزها حدود 2 تا 12 هزار تومان كاهش يافت. در همين حال بهاي ميلگرد فولادسازان خصوصي نيز درب كارخانه‌ها در بازه 5 تا 40 تومان كمتر از نرخ‌هاي روز شنبه اعلام شد. 

به اين ترتيب روز يكشنبه اكثر محصولات فولادي توليد داخل اعم از مقاطع، شمش و محصولات مفتولي با كاهش قيمت در بازار تهران و شهرستان‌ها روبه‌رو شدند كه علت اصلي آن نيز مازاد عرضه اين محصولات در بازار آزاد و كم بودن حجم تقاضاي موجود از سوي معامله‌گران فولاد عنوان شد. 

به گفته يكي از فعالان بازار به اين علت كه از سال آينده 2 درصد به رقم ماليات بر ارزش‌افزوده اضافه مي‌شود، تمايل دست‌اندركاران بازار و توليدكننده‌ها اين است كه بارهاي خود را به سرعت تا پايان سال در بازار عرضه كرده و بفروشند تا در سال جديد مشمول اين رقم اضافه براي پرداخت ماليات نشوند، اما در اين شرايط حجم تقاضاي موجود در بازار نيز تكافوي عرضه‌ها را نمي‌كند از اين‌رو قيمت‌ها خود به خود كاهش مي‌يابد. روز گذشته رينگ معاملاتي فولاد نيز در حالي‌كه عرضه‌هاي متنوعي داشت با ثبات قيمت ميلگرد و تيرآهن به كار خود پايان داد. در اين روز ذوب آهن اصفهان 33 هزار تن تيرآهن شاخه 16 را با قيمت پايه 1600 تومان به صورت سلف عرضه كرد كه براي خريد آن 39 هزار و 600 تن تقاضا شكل گرفت.

ديگر محصول اين شركت سلف سبد ميلگرد مخلوط در حجم  550 تن بود كه كل آن نيز با قيمت 1695 تومان خريداري شد. يكشنبه شركت صدر فولاد نيز نقدي ميلگرد را در حجم 440 تن عرضه كرد كه بدون خريدار ماند. فولاد آذربايجان هم تنها موفق به فروش 330 تن سلف سبد ميلگرد از 1100 تن حجم عرضه اين كالا شد. در همين حال ديگر محصولات بي‌خريدار اين روز هم ناوداني شركت فولاد توس حجت و نبشي آريان فولاد بود. 

در شرايط فعلي كه اكثر فاكتورهاي اثرگذار در بازار همچون قيمت انرژي، ماليات بر ارزش افزوده و ... گواه رشد قيمت مصنوعات فولادي در سال آينده است، برخي معامله‌گران معتقدند اگر اين مساله هم تحقق يابد به اين دليل كه در اين سال نيز شاهد ركود در صنايع فولادبر خواهيم بود پس از مدتي دوباره قيمت‌ها به سطوح قبلي بازمي‌گردد و سناريو امسال بازار آهن بار ديگر تكرار مي‌شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها