کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دکتر حسن روحانی : فرم پر نکنید


کد خبر : ۳۸۸۶یکشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴:۳۱۶۷۵۴ بازدید

رسانه‌ها فضای کشور را برای اجرای بخش دوم هدفمندی یارانه‌ها آماده کنند.

حسن روحانی روز گذشته در اختتامیه جشنواره مطبوعات با اعلام  این مطلب گفت: امروز مشکلات فراوانی پیش روی مردم است. می‌خواهیم وارد بحث هدفمندی یارانه‌ها در قدم دوم شویم.

این کار نیاز به حضور رسانه‌ها دارد. آنها باید زمینه و اوضاع کشور را برای مردم توضیح و شرح بدهند و اوضاع را آماده کنند. پولی که از حامل‌های انرژی به دست می‌آید، با بخشی از پول خزانه دولت به یارانه نقدی تبدیل و به طور مساوی برای خانوارها تقسیم می‌شود. شما می‌بینید که امروز کشور با چه مشکلاتی مواجه است». وی افزود: «بخش‌های مختلف تولید با مشکلات عظیمی مواجه است. در بخش سلامت با مشکلاتی مواجه هستیم. اگر بخواهیم در زمینه یارانه و هدفمندی یارانه‌ها قدم بلندی برداریم تا مشکلات حل شود، 2 چراغ قرمز جلوی راه ما است؛ یکی بحث تورم و گرانی و دیگری بحث بیکاری و معضل اشتغال و بحث رکود است.

بنابراین ناچاریم قدم‌ها را آرام برداریم. وقتی قدم‌ها را آرام برمی‌داریم، حل مشکلات به سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود». رئیس‌جمهور با تکرار درخواست خود مبنی بر انصراف از دریافت یارانه گفت: «می‌خواهیم در قدم دوم یارانه، به تولید کمک کنیم. می‌خواهیم اقشار نیازمند نه تنها از کمک نقدی و غیر‌نقدی محروم نشوند، بلکه بتوانیم به آنها کمک بیشتری کنیم. راه آن این است، آنهایی که نیاز آنچنانی به یارانه ندارند، دست رد به سینه یارانه نقدی بزنند و فرم‌هایی را که در فروردین میان مردم پخش خواهد شد پرنکنند تا ما بتوانیم با دست بازتر به مشکلات جامعه رسیدگی کنیم». روحانی خطاب به اصحاب رسانه گفت: «معضل بهداشت، درمان، حمل و نقل عمومی و تولید، همه اینها در سایه آن امکانپذیر است، مردمانی که نیاز آنچنانی به یارانه ندارند با صدای رسا به یارانه نقدی نه بگویند. برای این کار اصحاب رسانه باید قدم به میدان بگذارید و همه توان خود را به کار گیرید. تنها بحث یارانه و محیط‌زیست نیست؛ همه مسائل اصلی جامعه ما نیاز به حضور، فعالیت و اقدامات اساسی شما دارد».



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها