کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشتریان از کدام بخش خودروها ناراضی هستند؟


کد خبر : ۳۸۸۴شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵:۰۶۵۰۰۰ بازدید

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مشتریان از کدام بخش خودروها ناراضی هستند؟مشتریان از کدام بخش خودروها ناراضی هستند؟

بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - در نشستی خبری اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.

مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.

وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.

سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.

تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها