کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جدید خودروها بعد از اعلام فرمول جدید اعلام میشود


کد خبر : ۳۸۷۶شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶:۴۸۵۵۵۵ بازدید

رییس شورای رقابت گفت : هر گونه قیمت گذاری بر روی خودرو از طریق شورای رقابت تعیین می شود و گمانه زنی های اخیر درباره قیمت خودرو در سال آینده تنها شایعه است.

رضا شیوا درباره خبرهایی از درصد احتمالی افزایش قیمت خودرو در سال آینده گفت : ممکن است بعضی افراد میل باطنیشان  به افزایش قیمت خودرو باشد و برخی دیگر دنبال ثبات آن باشند و هر کدام مطابق با خواسته های خودشان درباره قیمت خودرو در سال آینده خبرسازی می کنند ، در صورتیکه هنوز فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت خودرو در سال آینده تعیین نشده است.وی با بیان اینکه برخی شاخصها در فرمول گذشته نیاز به بازنگری دارد ، گفت : متغیر کیفیت ، بهره وری و تورم بخشی،  در فرمول جدید تغییراتی خواهند داشت، در این زمینه در حال کار کارشناسی هستیم و بناست بانک مرکزی نیز اطلاعاتی را در اختیارمان بگذارد.

لازم نیست خودرو سازها  مثل سابق برای دور زدن تحریم هزینه کنند

رییس شورای رقابت گفت : با تغییراتی که شرایط کشورمان داشته و برخی تحریمها نیز برداشته شده است ، موانع ارتباطی ما با اروپا کاهش پیدا کرده است و صنعت خودرو سازی مثل سابق نیازمند صرف هزینه برای دور زدن تحریمها نیست و همین موضوع قطعا باعث کند شدن روند افزایش قیمت خودرو ها خواهد شد.

پیشنهاد کاهش تعرفه واردات خودرو های کمتر از 2000 سی سی را داده ایم

شیوا با بیان اینکه به هیچ عنوان در شورای رقابت طرفدار بازار انحصار ی نیستیم گفت : دنبال رقابتی کردن بازار هستیم تا در چنین بازاری دیگر قیمتها تحمیلی نباشد و بر همین اساس پیشنهاد کاهش تعرفه واردادت برای خودرو های پایین تر از 2000 سی سی را داده ایم ، چون این خودرو ها در حال حاضر هیچ رقیبی در کشور ندارند ، در بازار رقابتی قیمتها در شرایطی منطقی به ثبات می رسند و یا حتی کاهش خواهند داشت.

کاهش تعرفه واردات خودرو پلکانی خواهد بود

وی در ادامه با بیان اینکه این کاهش تعرفه تدریجی خواهد بود گفت : بعد از اعلام کاهش تعرفه خودرو های وارداتی ، هنوز هم قیمت خودرو داخلی با انواع خارجی تفاوت زیادی خواهد داشت و کم کم متناسب با ظرفیت کشور و با افزاییش بهره وری و کیفیت خودرو های داخلی ، به صورت پلکانی کاهش تعرفه واردات خودرو را مد نظر خواهیم داشت .

خودرو سازها با افزایش تولید قیمت تمام شده محصول را پایین بیاورند

شیوا تاکید کرد : به خودرو سازهای داخلی پیشنهاد داه ایم با افزایش تولید ، قیمت تمام شده محصولات خود را پایین بیاورند ، اکنون در بازار تقاضا برای خودرو وجود دارد و شرایط افزایش تولید نیز میسرتر است.رییس شورای رقابت در ادامه با بیان اینکه انتظار دارد ، خودرو سازها درک درستی از بازار داشته باشند ، گفت : قطعا خواسته مشتری افزایش قیمت خودرو نیستو امیدواریم خودرو سازها بتوانند در سال آینده این خواسته مردم را تا حدودی برآورده کنند.

شیوا در پایان دوباره  تاکید کرد : بعد از بررسی نتیجه گزارش مرکز ملی رقابت و شورای رقابت ،فرمول نهایی برای قیمت خودرو در سال آینده اعلام می شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها