کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس نزولی شد


کد خبر : ۳۸۷۵شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳:۵۵۲۵۹۶ بازدید

شاخص کل بورس امروز با تأثیر منفی شرکت‌های پتروشیمی 216 واحد کاهش یافت، اما در مقابل برخی نمادهای بانکی روند مثبت را پیش گرفتند.

شاخص‌های منتخب از جمله شاخص صنعت، 50 شرکت فعال‌تر، آزاد شناور، 30 شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم همگی با کاهش مواجه شدند؛ این روند نزولی متأثر از کاهش قیمت هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های مرتبط بود.

شاخص کل بورس امروز با تأثیر منفی هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خارک، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری غدیر و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس 216 واحد منفی شد اما در مقابل بانک ملت، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، ایران ترانسفو، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری ملی، گروه بهمن، بانک پاسارگاد و بانک صادرات ضمن افزایش قیمت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در معاملات بورس تهران داروسازی زهراوی، داروسازی جابر‌بن حیان، تولی‌پرس، کف، پالایش نفت تبریز، گسترش نفت و گاز پارسیان و داروسازی اسوه برترین تقاضا و در مقابل حفاری شمال، نیرو ترانس، حق تقدم داده‌پردازی ایران، معادن بافق، پارس پامچال، سیمان قائن و بین‌المللی محصولات پارس برترین عرضه را داشتند.

امروز 7 نماد به تالار شیشه‌ای بازگشت که از جمله آنان ایرکاپارت صنعت، نیرو ترانس، پتروشیمی خارک، گروه صنایع بهشهر بود که در میان این نمادها ایرکاپارت صنعت و ایران ترانسفو بیشترین افزایش قیمت و گروه صنایع بهشهر و پتروشیمی خارک بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس شاخص 3 واحد منفی شد و به 746 واحد رسید؛ در این بازار پالایش نفت لاوان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت تهران، نفت پاسارگاد و پتروشیمی خراسان بیشترین تأثیر منفی و تولید برق عسلویه مپنا و پتروشیمی زاگرس بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

تحلیل‌گران بازار معتقدند با توجه به برخی سیاست‌های اعمال شده مبنی بر مدیریت عرضه تقریباً اثر خود را در بازار از دست داده اما در مقابل سیاست افزایش میزان اعتباردهی به حقوقی‌های بازار موجب ورود موج جدیدی از نقدینگی‌ها به بازار خواهد شد.

برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند در صورت عدم وجود رفتارهای هیجانی و توجه سرمایه‌گذاران به مسائل بنیادی، بازار سهام روند مثبتی را در پیش خواهد گرفت.همچنین در این باره یکی از کارشناسان بازار از بازگشت آرامش و ثبات به بازار خبر داده و معتقد است، روند منفی بازار طی روزهای اخیر به دلیل بازگشایی نمادهای پتروشیمی است و در آینده صنایع پربازدهی از جمله بانکی که پیش از این اصلاح قیمتی داشتند، روند مثبت شاخص بورس  در آینده را رقم خواهند زد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها