کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو

کدخبر:۳۸۳۰۰سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۱۲۱۳۶۳۴ بازدید

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با مجرمانه خواندن برخی اظهارات درخصوص برگ سبزخودرو به عنوان سند رسمی، گفت: برگه سبز خودرو ...
واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با مجرمانه خواندن برخی اظهارات درخصوص برگ سبزخودرو به عنوان سند رسمی، گفت: برگه سبز خودرو که از سوی نیروی انتظامی صادر می‌شود به عنوان سند نقل و انتقال محسوب نمی‌شود.

فرهاد تجری در بخشی از مصاحبه‌ خود با خانه ملت، با تکذیب برخی اظهارات مبنی بر موافقت مجلس با موضوع واگذاری ثبت سند خودرو به پلیس،گفت: طبق تبصره 1 ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری های لازم جهت استقرار دفاتر اسناد رسمی درمراکز تعویض پلاک خودروها معمول و دراقدامات آتی مراکز تعویض پلاک ترتیبی باید اتخاذ گردد، تا ملاک شناسایی مالکیت خودروها اسناد تنظیم شده دردفاتر اسناد رسمی باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین به موجب ماده 42 قانون مالیات برارزش افزوده تنظیم سند برعهده دفاتر اسناد رسمی قرار گرفته و متعاقب آن حسب ماده 10 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تکالیفی برای دفاتر اسناد رسمی در این خصوص مقررشده است، بنابراین با توجه به سیر تصویب ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سابقه ایرادات شورای نگهبان و باتوجه به صورت مذاکرات مجلس شورای اسلامی لزوم ثبت نقل و انتقال رسمی سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی مشهود است.

وی تاکید کرد: با توجه به شکایت دفاتر اسناد رسمی درخصوص انحصارطلبی پلیس، کمیسیون اصل نود رای به نقل و انتقال خودرو دردفاتر اسناد رسمی داد، همچنین رییس قوه قضاییه نیز طی بخشنامه ای نقل و انتقال خودرو و ثبت سند را در دفاتر اسناد رسمی دارای اعتبار اعلام کرد، یعنی برگ سبز پلیس معتبر نیست؛ البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز تفسیر کمیسیون اصل نود و رییس قوه قضاییه را مورد تایید قرار داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر اینکه برخی اظهارات قابلیت تعقیب جزایی به جهت تشویق به رفتارهای غیرقانونی و عدم تامین حقوق دولتی دارد، گفت: همچنین این رفتار نیروی انتظامی باعث عدم تامین وصول درآمدهای دولت، رفتارهای غیرقانونی و قانون شکنانه می گردد؛ ازاین رو این موضوع قابلیت تعقیب جزایی و حقوقی برای مسئولان دولتی و دفاتر اسناد رسمی دارد.

رفتار نیروی انتظامی نسبت به قوه مقننه و قضاییه قابل قبول نیست

تجری با تاکید بر اینکه این حق برای دفاتر اسناد رسمی وجود دارد که درمراجع قضایی به ویژه سازمان قضایی نیروی های مسلح نسبت به پیگیری حقوقشان اقدام کنند، افزود: البته در قانون برنامه ششم به صورت صریح اختیار اخذ حقوق دولتی ، مالیات و عوارض برعهده سازمان ثبت گذاشته شده است، ضمن اینکه نمایندگان مجلس با این رویکرد و رویه که این اختیار به موجب قوانین برعهده دفاتر اسناد رسمی می باشد موافقت کردند، یعنی برگه سبز نیروی انتظامی تنها یک گواهی تعویض پلاک تلقی می شود.

سند صادره در دفاتر اسناد رسمی قانونی است

وی درخصوص استفاده از یک استفساریه ازسوی معاونت قوانین مجلس در این باره، تصریح کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به معاونت قوانین مجلس ندارد، بنابراین برخی اظهارات در این خصوص بی ربط و بی اساس است و نیازی به تفسیر قانونی نیست، قانون در این زمینه شفاف است.

ورود کمیسیون اصل نود به تخلفات ناجا در صورت شکایت دفاتر اسناد

نایب رییس کمیسیون اصول نود مجلس با اشاره به اینکه شان معاونت قوانین مجلس اظهار نظر در این حوزه ها نیست، افزود: البته کمیسیون اصل نود درصورت وجود شکایت به این موضوع ورود می کند.

گفتنی است درماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8 اسفند ماه سال 1389 آمده است: نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکوردر دفاتر اسناد رسمی ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.


رییس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص سند خودرو اعلام کرد:دستور رییس قوه قضاییه فصل الخطاب است

محمدرضا دشتي اردكاني، رييس كانون سردفتران و دفترياران در پاسخ به نيروي انتظامي كه دوباره تاكيد داشته مراجعه به دفاتر اسناد رسمي هنگام نقل و انتقال خودرو ضروري نيست، اعلام كرد: ٢١ اسفند ماه سال گذشته حضرت آيت الله آملي لاريجاني، رييس محترم قوه قضاييه در بخشنامه‌اي به تمامي واحدهاي ثبتي و قضايي تاكيد داشتند برگ سبز تعويض پلاك سند خودرو نيست و مالكيت خودرو تنها با سند تنظيمي در دفاتر اسناد رسمي اثبات مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه دستور رييس قوه قضاييه فصل الخطاب است، افزود: به عنوان يك حقوقدان به قانون پايبند هستم و قانون را براي اظهارنظر و اقدامات خود مد نظر قرار مي‌دهم. اميدوارم ديگران نيز به رعايت قانون پاي‌بند باشند.
 
دشتي اردكاني هم‌چنين تاكيد كرد: راي قاطع مورخ 95/11/10 كميسيون اصل ٩٠ مجلس شوراي اسلامي و نيز نظريه مورخ 96/2/25 معاونت حقوقي رياست جمهوري نشان مي‌دهد سه قوه كشور بر نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمي تاكيد دارند و برگ صادره توسط پليس را سند مالكيت خودرو نمي‌دانند.
 
وي هم‌چينن به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي نظامي تهران اشاره كرد كه به پليس دستور مي‌دهد بنرها و اطلاعيه‌هايي با مضمون "عدم مراجعه طرفين معامله به دفاتر اسناد رسمي" را از مراكز تعويض پلاك جمع آوري كند.
 
به گفته دشتي اردكاني اين مقام قضايي به نيروي انتظامي تاكيد كرده در اقدامات آتي مراكز تعويض پلاك، ملاك شناسايي خودروها، اسناد تنظيم شده در دفاتر اسناد رسمي باشد.
 
رييس كانون سردفتران و دفترياران افزود:بر اساس اين دستور، تشويق مردم به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمي هنگام نقل و انتقال خودرو، خلاف قانون و جرم است.
 
وي با بيان اين‌كه بدون تنظيم سند در دفترخانه، مالكيت خودرو انتقال نمي‌يابد، تاكيد كرد: مردم هشيار باشند كه بدون ثبت رسمي نقل و انتقال خودرو ممكن است با مشكلات قانوني روبرو شوند و ماليات و حقوق دولتي معوقه به آنها تحميل شود كه اين امر به نفع دلال‌ها و واسطه‌هاي خريد و فروش خودرو است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سارا: 1396/4/2010:49:47،
381
54
سند صادره در دفاتر اسناد رسمی قانونی است !!!

ایران تنها کشوری است که مقاماتش حرف های یکدیگر را مرتب تکذیب می کنند!!

روحانی مچکریم !
مسعود: 1396/4/2011:32:14،
329
15
یک چیزی که در هر دولتی و در هر مجلسی باید توجه کرد اینه که دست کردن تو جیب مردم راهی برای درآمد زای آقایون ؛اینها روی این پول هنگفت حساب کردند باور کنید اگه راهی پیدا میکردند از نفس کشیدن مردم هم سالیانه پول میگرفتند
گکمن: 1396/4/2011:34:13،
233
13
بجای یه قانون مدون ومشخص باید یه حرفیو رییس پلیس بزنه بعد مثلا نماینده سر پل ذهاب از اون ور دنیا یه جوابیه بده، الان من میخوام ماشین بفروشم حالا باید منتظر باشم تا مثلا مدیریت سس مایونز نظرشو اعلام کنه تا نماینده پل زیر گذر ستارخان جوابیه صادر کنه.
اصغر: 1396/4/2011:34:30،
213
70
چه ربطی به روحانی داره
مگر مجلس زیر نظر روحانی کار میکنه
علی: 1396/4/2011:35:33،
168
59
با سلام
من موندم چه ربطی به روحانی داشت سارا خانوم. ن نیروی انتظامی نه مجلس زیر دست دولت نیستن که روحانی بخاد کاری انجام بده
محمد: 1396/4/2011:35:38،
108
13
مگه تو مجلس قانونگذاري كشور مطرح نشده؟؟؟ آقا اگه ثبت دفترخانه لازمه و پليس داره تخلف ميكنه پس محكم قانوني بگيد پليس هيچ كاره است
اگه مراجعه به پليس لازمه كه محكم قانوني بگيد مردم مراجعه كنن به پليس فقط
آخه موازي كاري كه نميشه بعد هم تو مركز قانونگذاري كشور

مدتهاست مطرح شده چرا تعيين تكليف نميشه كه مردم اينهمه بلاتكليف نباشن؟؟؟
اسماگ: 1396/4/2011:37:02،
152
11
خلاصه فرق بین یه کشور جهان nامی با کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا در همین چیزاس دیگه...
حمید: 1396/4/2011:43:01،
114
29
اقا برین سند بزنین بخدا خودتونم اذیت نکنین این سوسول بازیارم درنیارین مگه میشه از پول زور و راحت بگذرن زوره اقا زور اقا زور پول زور رو باید داد!!
basir: 1396/4/2011:45:58،
243
15
مشکل نه نیروی انتظامی است و نه دفترفانه. مشکل اصلی سطح دانش و انگیزه خدمت افرادی است که به عنوان نماینده مردم قانونگذاری می کنند.
مشکل آنجاست که هر کسی به خود اجازه می دهد سلیقه شخصی خودش را بعنوان قانون مطرح کند.آقای نماینده مجلس شما به چه حقی سند صادر شده در نیروی انتظامی کشور را بی اعتبار می دانید. شما به چه حقی هزینه اضافه و نابجا به مردم تحمیل می کنید. شما با چه منطقی وقت مردم را در دفترخانه ها برای کاری بیهوده به هدر می دهید. شما با چه توجیهی با خوش خدمتی به دفترخانه ها بر علیه منافع مردم حکم می دهید.
papa: 1396/4/2011:53:36،
113
65
به روحانی چه ربطی داره اونوقت ؟؟؟؟؟؟
Omid: 1396/4/2012:03:27،
134
14
شک نکنید این آقا یه نون دونی تو این برنامه داره،
آقا نیرو انتظامی داره برگه سبز میده و شماره گذاری میکنه آخه دیگه قوه قضایه و این دفتر خونه ها چی میگن این وسط
یه ماشین مدل 2013 یه ماه پیش فروختم 750 هزار تومن فقط عوارض شهرداری گرفتن 1.5 هم پول محضر
مملکته آخه...
omid: 1396/4/2012:05:26،
137
13
نماینده های مردم رو ببین تورو خدا!!!
فقط بضرر مردم هستن
مجید: 1396/4/2012:05:41،
88
17
مردم اگر به دفترخانه نروند هیچ مشکلی پیش نمی آید. وقتی مجری قانون کاری به سند محضری ندارد و بدون داشتن برگ سبز مالکیت شما را به رسمیت نمی شناسد، باید بیمار باشی که اصرار داشته باشی خودرو را در محضر ثبت کنی!خودرو جزو اموال منقول است و مطابق قانون نیاز به ثبت محضری ندارد!
دنی: 1396/4/2012:10:59،
66
16
شما وقتی میرید تعویض پلاک برگ سبز بگیرید بابتش پول نمیدین پولش خیلی کمتر از دفتر خونه است اما پول میدین ،دعوا سره پوله،اخر سرم با هم به توافق میرسن که هم برگ سبز واجبه هم دفتر خونه،دو سر سود
shahin: 1396/4/2012:13:32،
135
16
این فرهاد تجری کیه الان؟ این نماینده مردمه یا دشمن مردم؟؟
مردم باید اسم این آقا رو بعنوان خائن همه جا بزنن که دیگه کسی از نماینده ها فکر خیانت مردم رو نکنه
شهروند: 1396/4/2012:59:43،
68
12
اگر هر کدام از این نمایندگان یک نفر از اقوامشان دفتر خانه داشته باشند رایشان معلوم است...
داداشی: 1396/4/2013:33:36،
82
10
ممنونم از این نمایندگان
که موقع انتخابات
برای مردم فلش کامپیوتر
چلو کباب و ....
میخرند
اما وقتی میرن داخل قوه مقننه
از برخی بازارها و سیستمها و مافیاها و .... حمایت میکنن
مردم رو فراموش میکنن
خخ خخخ خخخ
داوود: 1396/4/2013:59:51،
38
11
اقایbasir ایکاش میشد هزار تا مثبت میزدم گل گفتی.
علی: 1396/4/2016:33:06،
30
11
نماینده مردم یا نماینده قدرت؟؟؟؟؟
هوبور: 1396/4/2016:54:37،
32
13
دقت فرمایید موضوع نه سند خودرو است نه تسهیل کار مردم نه جلوگیری از بروکراسی نه تعیین تکلیف یک موضوع ... موضوع فقط اون حق التحریر ناقابل 800 هزارتومن به بالای دفاتر اسناد است .
sia: 1396/4/2017:34:48،
26
11
اقایان به اصطلاح نماینده مردم اگر بر فرض هم که باید خودرو ثبت سند بشه پس شما رو مردم برای چی انتخاب کردن به خاطر تصویب قوانینی که به نفعشون باشه یکبار برای همیشه یه قانون جامعی برای سند خودرو تصویب کنید واین بساط رو جمع کنید
امید: 1396/4/2018:12:18،
23
21
آقایون داداشام به روحانی ربط داره عزیزان من...درصد زیادی از اون پولی که تو دفترخونه از حلقومتون میکشن بیرون میره تو جیب دولت ارغوانی روحانی...دولت میتونه طرحی رو تو مجلس مطرح کنه و از سهم خودش بزنه اما پول مفت از مردم گرفتن همیشه خوشمزه است...
پس یکم عقلتون رو بکار بندازین، این همه نگین به روحانی چه ربطی داره!
بهادری: 1396/4/2020:04:00،
20
14
دلواپسها از هر فرصتی برای ضزبه به دولت استفاده میکنن مثل نظر مسعود که میخواد موج سورای کنه
این دعوا یه طرفش پلیسه یه طرفش مجلس چه ربطی به دولت داره
مقصر!: 1396/4/2021:40:31،
14
9
به نظر شما فرهاد تجری و محمدرضا دشتي اردكاني چه رابطه ای با هم دارن؟ :))
امير حسين: 1396/4/2107:51:05،
20
9
ماشاله اين دفاتر اسناد هم كه به كم راضي نميشن . خب سند لازمه قبول لا اقل هزينه شو كم كنين !!! در حد 50 60 تومن . به خدا براي سند ماشين كه مبلغ رو بهت ميگن موقع كارت كشيدن اشكت در مياد !400 500 600 برو بالا ... آخه بابته چي اين همه ؟ يكي ميخواد مالشو بده يكي ديگه اين وسط دفترم ميگه سهم من فراموش نشه .پول وده پول زور ووووده !
علی م: 1396/4/2108:01:24،
18
12
دقت کنید که پلیس گفته : نیازی به ثبت سند در دفتراسناد رسمی نیست . نگفته : ثبت سند در دفتر اسناد رسمی غیر قانونی است . یعنی هر کس خواست میتونه بره در دفتر اسناد رسمی سند بزنه . ولی مسئولین محترم و بسیار محترم حرف نیروی انتظامی رو برعکس منتقل میکنند .
ضمنا خوردویی که بعد از 50 هزار کیلومتر زهوارش در میره و داره متلاشی میشه چه نیازی به سند زدن داره ؟
ثانیا مگه وقتی خودرو از کارخونه به نام خریدار خارج شده تو اسناد رسمی سند خورده که تو خرید و فروش بعدی میخوان سند بزنن .
سند مالکیت اولیه خودرو همون برگ سبزی است که توسط نیروی انتظامی به آدرس شما پست میشه .
پس اگر من خودرویی از کارخانه خریداری کنم و هرگز آنرا نفروشم چون هیچ سندی در اداره ثبت اسناد ندارد ، هرگز نمیتواند در مورد آن اعمال قانون کند ؟؟؟؟؟
ع: 1396/4/2010:50:43،
92
15
لطفا این دوگانگی ها رو تمومش کنید و بگید آخرسر لازمه یا نه؟
علی آقا: 1396/4/2011:31:41،
60
10
"گفت: همچنین این رفتار نیروی انتظامی باعث عدم تامین وصول درآمدهای دولت"

خب اینو از اول بگین
چرا اینقدر "ننه من غریبم" بازی در میارین

مردم هم که پولدار و فقط موندن پولهاشون رو کجا خرج کنن
شکرخدا جایی برای هزینه این مبالغ اندک مهیا شد
پاسخ : 1396/4/2013:43:55،
23
8
میدونی درسال چ پولی جهت سند میگیرن. قضیه فقط دریافت پوله.اگه سالی ۲میلیون خودرو سند بزنن.ومتوسط ۸۰۰هزار ت برای هرخودرو بشه خودش میشه هزاروششصد میلیارد تومن.
هومن: 1396/4/2019:47:43،
18
12
ربطش به روحانی این هستش که تو متن اومده:
**البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز تفسیر کمیسیون اصل نود و رییس قوه قضاییه را مورد تایید قرار داد.**
مرتضی: 1396/4/2101:53:44،
9
7
اینا هیچوقت قطعیش نمیکنن که لازمه یا نه، تو خودت باید عاقل باشی و پولتو به این دفترخونه ها ندی...
خسته: 1396/4/2010:51:34،
117
10
مردم را به بازی گرفتن فقط !!!!!!!!
غضنفر: 1396/4/2013:51:07،
53
11
یعنی بعد از 38 سال هنوز متوجه نشدید قانون های ما به دو بخش تقسیم میشوند ؟
پیش از انتخابات ( بازی با مردم )
پس از انتخابات ( گرفتن یقه مردم )
من: 1396/4/2010:51:34،
145
10
نماینده مجلس میخواد سند پلیس رو زیر سوال ببره


خوب اگر اینطوره دفاتر ثبت اسناد باید توی جاده کار پلیس رو انجام بدن


پولی خیلی مفتی داره از دست دفاتر زیرمجموعه قوه ق میره

عزیزان من هر ماشینی فرختم فقط تعویض پلاک کردم نترررررسید
بهرام: 1396/4/2014:17:00،
36
11
خجالت بکش آقای فرهادی که مثلا نماینده مردم در مجلس هستی! اسم خودتون رو عوض کنید و بگذارید نماینده قوه قضاییه
کلانتر: 1396/4/2010:52:17،
85
21
کامنت من را در دو روز پیش بخوانید / گفتم دولت از این حجم پول نمیگذرد. از پول یارانه ها بیشتر است/ همه منفی دادید.
شهروند: 1396/4/2012:32:49،
22
36
چه ربطی به دولت دارد؟
بابک: 1396/4/2018:13:34،
17
14
این پولی که دفترخونه ها میگیرن ربطی به دولت نداره و زیر مجموعه قوه قضاییه هستند . . .
کلانتر در پاسخ: 1396/4/2018:36:59،
18
11
منظور از دولت شامل سه قوه و غیره است. منظورم دولتیان عزیز است. نشنیدی میگویند طرف دولتی است/ منظور فقط قوه مجریه نیست. تمامی ادارات و نهادها و سازمانهای دولتی که به آب کر وصل هستند.
کاظم: 1396/4/2010:52:51،
85
14
دیدید گفتم باید صبر کنید و عجله نکنید، بابا کجا تو این مملکت از یه قرون گذشتن؟ اینجا ایرانه، چند وقت دیگه روی هوا هم کنتر میذارن که مفت تنفس نکنید. عجب جایی از دنیا متولد شدیم، البته خوب بود یهوووو بد شد.
عجب: 1396/4/2010:53:47،
92
12
نماینده دفاتر یا نماینده مردم !!!! پول ... فقط پول ....
جوان ایرانی: 1396/4/2010:56:14،
111
12
40 ساله هم خودشون رو اسیر کردن هم ما رو.البته از قدیم گفتن خود کرده را تدبیر نیست!یه عده جو گیر شدیم یه کاری کردیم هم کشورمون 40 سال عقب افتاد و هم چند نسل باید تاوان پس بدن!
مردم: 1396/4/2010:58:38،
117
11
" این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد با توجه به شکایت دفاتر اسناد رسمی درخصوص انحصارطلبی پلیس، کمیسیون اصل نود رای به نقل و انتقال خودرو دردفاتر اسناد رسمی داد "

این نماینده مردم نیست، دشمن مردم هست.
بهرام: 1396/4/2014:47:51،
19
10
نماینده مردم نیست، نماینده قوه قضاییه است. بهتره اسم اونجا رو عوض کنن و بجای خانه ملت بذارن "خانه قوه قضاییه"!!
kami: 1396/4/2011:00:28،
40
10
چه سودي داره كه اين دوتا ول كن نيستن
پیمان: 1396/4/2011:01:46،
54
12
باز شروع شد،بابا چرانمیخاین بزارین یبار مردم هم منفعتی نصیبشون بشه تا کی همش بفکرجیب خودتونین...؟
ناشناس: 1396/4/2011:01:54،
43
9
یکی تکلیف این ملت بدبخت رو روشن کنه!
چرا هرکی صبح از خواب پا میشه یه حرفی میزنه؟
چرا نهادهای مختلف دائما حرف هم رو تکذیب میکنند و تو دهن هم میزنند؟ چرا مملکت و ملت شده موش آزمایشگاهی آقایون؟ برای اینکه شروع این وضع با تو دهنی شروع شد! سیستمی که از اولش تو دهن قانون بزنه از این بهتر نمیشه!
دفتردار: 1396/4/2011:02:20،
44
15
واکنشش دیر بود نگران شدم چرا اینقدر دیر تکذیب کردن کاسبیم خراب میشد
خیراله: 1396/4/2011:02:20،
71
12
اقای تجری شما نماینده مردمی وباید انچه مردم میخواهند که همان حذف بروکراسی وهزینه های زاید هست را خواستار باشید.
رحیم: 1396/4/2011:03:26،
79
13
آقای نماینده مجلس به شما رای داده شده تا درد مردم برسی نه اینکه برای همان مردمی که شما رای دادند هزینه های اضافه بتراشی اصلا ثبت شدن سند خودرو در دفاتر اسناد چه سودی برای مردم دارد که توی نماینده منتخب مردم اینقدر حرص آ ن را می خوری نماینده عزیز کمی به فکر مردم باش وبه منافع مردم فکر کن تا خداوند از شما راضی باشد والی سند دوباره در دفتر خانه زدن چه سودی برای این مردم دارد غیر از هزینه مضاعف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیگناه: 1396/4/2019:16:07،
14
10
احتمالا این نماینده خودش هم دفتر اسناد محضری داره.
مهدی: 1396/4/2011:04:27،
51
12
چون اقدام نیروی انتظامی خواسته یا نا خواسته در جهت منافع ملی می باشد هرگز جامه عمل نخواهد پوشید
ملت فهیم: 1396/4/2011:04:28،
38
9
بقرآن مسخرشو درآوردین!!! یه چیز ساده رو نمیتونین قانونشو به مردم بگین!! این چه طرز مملکت داریه !!
فریبرز: 1396/4/2011:06:18،
125
13
من بعنوان خریدار ماشین، برگ سبز پلیس را قبول دارم و نیازی ب سند زدن در دفترخانه نمیبینم ک هدفشون فقط سرکیسه کردن ملت است و دزدی بزرگ در روز روشن است
++++++ موافق
- - - - - مخالف
پدی(originalدلواپس سابق): 1396/4/2011:07:16،
57
11
بس کنید دیگه.
قطعا نه پلیس نگران وقت وهزینه ای هست که بابت سند زدن از جیب ملت میره.
و
نه دفتردارها و دولت و قوه قضائیه از پورسانت و سود کلان سند زدن میگذره.
قدرت هم که مشخصه دست کدوم طرفه!پس خودتون رو گول نزنید.
ولی شغل الکیه.میشینی زیر باد کولر گازی ملت مجبورن بیان یه ورق کاغذ بی ارزش رو 700هزارتا2میلیون ازت بخرن.انوقت اسم منه دلال و... بد در رفته.نون دلال حلالتر از دفترخونه و یه سری مشاغله(50%شغلها ایران الکین).
تنها راهش #کمپین نه به دفترخونه #free my car هست یا خرج سند پای خریدار عرف شه انوقت دیگه هیشکی سند نمیزنه.
میلاد: 1396/4/2011:08:17،
32
11
فکر کنم کم کم خود رییس جمهور باید ورود کنه و این قضیه رو فیصله بده!
مهندس وحید ص: 1396/4/2011:08:33،
32
15
حق با این بنده خداست.
اما دوستان یک راه فرار باحال بهتون میگم.
شما هر ماشینی را که خریدین اول تعویض پلاک کنید.
دوم برید محضر و یک اقرارنامه از فروشنده بگیرید مبنی بر اینکه خودروش را به شما داده و تمام پولش را گرفته.
4 روز دیگه اگه فروشنده خواست مشکلی پیش بیاره بوسیله همین اقرار نامه محکومه. اگه فوت کرد ، ورثه ش هم نمیتونن مشکلی پیش بیارن.
اقرارنامه هزینه ش خیلی کمه.
من یه ساندرو 96 فروختم حدود 950 تومن هزینه نقل و انتقال شد ولی با این روش هزینه زیر 150 تومنه.
جاوید: 1396/4/2012:12:01،
17
11
راه خوبیه تنها دغدغه ملت همینه که اگه طرف مرد چجوری ثابت کنیم ماشینو ازش خریدیم و پولشو تمام و کمال دادیم ..
جاوید: 1396/4/2012:18:27،
22
8
دیگه هر چی یه بوم و دوهوا بازی دراوردن کافیه ...ملت اگه می خوان لابی دفترخانه دارها و قوه غذاییه باز هم پیروز میدان نباشند با تشکیل کمپین #نه_به_دفترخانه پشت سر پلیس بایستند و حمایت قاطع خودشونو از نظر پلیس اعلام کنند حتی شده تجمع قانونی انجام بدیم جلو مجلس تا اقایون نماینده بفهمن باید طرف مردم رو بگیرند نه طرف دفترخانه دارها را ...
یا حق
شهروند: 1396/4/2012:39:13،
24
15
جریان مرد ایرانی که در هجوم مفول کشته شد را شنیدید؟
سرباز مغول درست هنگام سر بریدن نیاز به دستشویی پیدا کرد. دور مرد ایرانی دایره‌ای کشید و گفت همین جا میمانی تا برگردم. رفت و برگشت و ایرانی هنوز توی دایره بود. ظریفی از مرد پرسید خب (بلا نسبت شما) احمق چرا فرار نکردی؟ گفت تو نمی‌دانی پدرش رو درآوردم ...
این مدتی که نبود بارها پامو از دایره بردم بیرون و نفهمید. حالا احمق منم یا اون؟
ناشناس: 1396/4/2011:08:38،
62
7
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس
شما نماینده مردمی یا نماینده جیب دفترخونه ها؟
ناشناس: 1396/4/2011:09:15،
49
9
بس کنید دیگه
تا کی پول زور؟
پارسینا: 1396/4/2011:09:22،
30
8
گفتم که مملکت ما همین هست
nima: 1396/4/2011:09:44،
38
10
دارم از ته دلم میخندم به مردم ساده دلی که دیروز کامنتای ایران جیب رو ترکوندن و باورشون شده بود. اخه بندگان خدا کی شده چیزی به نفع ملت باشه؟ همه بدبختیمون از همین ساده بودنمون هست.
ناشناس: 1396/4/2011:09:55،
43
12
نکنه شما چندین دفترخونه داری که اینقدر دفاع میکنی؟
ایرانی: 1396/4/2011:09:56،
59
11
صدور سند خودرو یک کار کارشناسی است و مسلما صدور سند در دفترخانه کار بیهوده ای است.
ناشناس: 1396/4/2011:10:47،
46
8
حق التحریر نصف مالیات تعیین شده برای خودرو
چرا؟
مگه شاخ غول میشکونن؟
nima: 1396/4/2015:39:14،
17
10
اسم ماشینا سخته... دوستان تو دفترخونه بهشون فشار میاد. اخه حق تحریر چرا باید نصف مالیات باشه؟ چه ربطی داره؟ اسمش چاپیدن نیست و دزدی نیست پس چیه ؟
سعید: 1396/4/2011:10:47،
43
9
از کی تاحالا کمیسیون اصل نود قانون تصوبب می کند ،آب که سر بالا می رود قورباغه هم ابو اعطا می خواند ، اصلا تو چه کاره ای که بدون تصویب قانون چنین حرف بی اعتباری می زنی ،احتمالا خودت هم دفتر خانه داری
ناشناس: 1396/4/2011:12:07،
51
9
اگر شما و دفاتر راست میگید حق التحریر را ثابت و حداکثر تا سقف 50.000 تومان در نظر بگیرید
چون زحمت وارد کردن اطلاعات یک پرراید با یک بنز هیچ فرقی نداره
حمید: 1396/4/2011:15:17،
32
9
فقط پول زوره برگ سبز کافیه ولی متاسفانه ....
علی: 1396/4/2011:15:32،
38
13
اینم از نماینده حامی مردم ، لطف کنید اظهار نظر نکنید چون هر موقع اظهار نظر فرمودید مردم را بیچاره کردید .
علی آقا: 1396/4/2011:15:46،
27
10
"گفت: همچنین این رفتار نیروی انتظامی باعث عدم تامین وصول درآمدهای دولت"

خب اینو از اول بگین
چرا اینقدر "ننه من غریبم" بازی در میارین

مردم هم که پولدار و فقط موندن پولهاشون رو کجا خرج کنن
شکرخدا جایی برای هزینه این مبالغ اندک مهیا شد
omid: 1396/4/2011:17:04،
22
11
بنده خدا را حسابي ترساندند اگر ادامه ميداد روز و شب هم انكار مي كرد
محمد: 1396/4/2011:17:09،
35
10
گفتنی است درماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8 اسفند ماه سال 1389 آمده است: نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکوردر دفاتر اسناد رسمی ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.


خب دادش من قانون ایراد داره باید اصلاح بشه وحی منزل که نیست والا هر عقل سلیمی این رو میفهمه که سند دوباره کاریه
ali: 1396/4/2011:18:08،
36
9
معلوم نیست مجلسی ها با مردم هستن یا علیه مردم....مابهشون رای دادیم که از نفع مردم حمایت کنند

در ثانی به گفته ایشون وقتی پلیس اصات و هویت و دیون و جریمه و .... رو تعیین می کنه چه کاری هست که پول اضافی رو به دفترخونه بپردازیم
بی نام : 1396/4/2011:58:30،
20
9
نه ما رای دادیم ولی اینها رو درآوردند -اصولا نباید نامحرمی داخل تشکیلات نظام بشه
پدرام: 1396/4/2011:18:18،
22
9
چرا هر کسی یه چیزی میگه؟ بعد از این همه سال هنوز قانون مالکیت خودرو مشخص نیست؟
FARZAD37: 1396/4/2011:20:53،
38
9
معلوم بود از این مجلس واسه مردم آبی گرم نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
حامد: 1396/4/2011:21:56،
19
11
الان بعضی از کشورها تو فکر استخراج پلاتین و طلا از شهاب سنگها هستند . همین فقط جهت اطلاع.
محمدرضا: 1396/4/2011:22:12،
40
9
برگ سبز خودرو همان سند خودرو
پول اضافه نداريم،تو جيب دفتر خونه به خاطر يه امضا بديم
شمس: 1396/4/2011:24:58،
36
8
اینها فقط میخوان از ملت پول زور بگیرن حالا به هر روشی باشه
خالد: 1396/4/2012:03:01،
17
10
والله راست میگی چکارمیتونیم بکونیم جزاینکه دعاکنیم.نمیدونم ماچه گناهی کردیم که تواین مملکت تواین دولت داریم زندگی میکنیم فقدزجروحسرت وضررکه ازاین دولت داریم میخوریم
امیر: 1396/4/2011:28:32،
18
10
همش پیچوندن مردم و خالی کردن جیب مردمه.و گر نه کار با همون برگ سبز به راحتی انجام میشه.مردم بدبخت تکون میخورن باید کلی پول بدن
بنده خدا: 1396/4/2011:38:54،
26
9
این یعنی قانون کشکه . بیاید از خودمون شروع کنیم و موقع نقل و انتقال فقط تعویض پلاک انجام بشه . به مرور بعد 1-2 سال تبدیل به قانون اساسی میشه
کوکی کو: 1396/4/2011:43:15،
18
13
هیچ خریداری زیر بار محضر نرفتن نمیره چون هزینه محضر هم با فروشنده هست.
تو ماه رمضون یه ماشین تو دیوار فروختم.یه ریال بنگاهی ندادم ولی محضر 600 برام آب خورد.
حسن: 1396/4/2011:46:35،
20
10
تو اين مملكت يه موضوع به اين سادگي تعيين تكليف نميشه ان وقت يكي بود ميخاست دنيا رو مديريت كنه.بالاخره تكليف اين موضوع رو كي بايد روشن كنه.احتمالا در پايان حكم حكومتي بشه
ناشناس: 1396/4/2011:55:40،
28
10
اونی که کارخونه صادر میکنه "فـاکتـــور فـروش خـودروست"
چون برای ماشین صفر کسی به دفتر خونه مراجعه نمیکنه
ناشناس: 1396/4/2011:57:04،
30
11
پلیس راستگو و مقتدرا عشقه
چون اگه صحت نداشت پلیس اعلام نمیکرد که خدایناکرده باعث اخلال شود.
ناشناس: 1396/4/2011:58:20،
28
7
لازم به ذکر است همین الان چندین سال است که بسیاری از شهرها فقط تعویض پلاک انجام میدن
ناشناس: 1396/4/2011:59:10،
26
10
نماینده 4 سال هست و بعد خداحافظ اما این پلیسه که همیشه و در همه جا همچنان باقیست
ناشناس: 1396/4/2012:00:59،
26
10
آقای نماینده بس کن
اگه راست میگید حق التحریرا حداکثر تا سقف 50.000 تومان کنید
اونوقت ببینید دفاتر براتون وقت میذارن؟
پدر پول مفت بسوزه
سردرگم: 1396/4/2012:04:32،
26
9
این آقای نماینده یا خودش دفترخانه داره یااز مالکین دفترخانه خوب براش رسیده. خدا عاقبت به خیر کنه
ناشناس: 1396/4/2012:22:19،
25
7
آقای نماینده اگه مردی و راست میگی و زورت میرسه برو تو کارخونه های خودروسازی ازشون هزینه نقل و انتقال بگیر
نادر: 1396/4/2012:23:26،
30
10
این چه نماینده ای هست که در جهت خلاف جهت منافع مردم نظر میده؟ مگه همین مردم ایشون رو انتخاب نکردن؟
IRAN: 1396/4/2012:24:22،
35
9
ماکه میریم مراکز تعویض پلاک نقل وانتقال میکنیم زمانی که ماشینو میدزدن میگن برگ سبز تاحالا نشده سند اسناد رسمی روبخوان بعدشم اگه اینطوریه میگین ماشین جز اسناده منقوله باید تلویزیون ویخچالو و گازم بریم سند بزنیم بعدشم عوارض شهرداری چرا اینقدر گرونه سالی ۸۰ تومن مثلا اگه یه ماشین داشته باشیم که ۱۰ سال زیر پامونه باید ۸۰۰ فقط عوارض بدیم اقای نماییده بفکر مردم باش نه بفکر چاپیدن
هادی: 1396/4/2012:28:43،
28
11
خودرو یه کالای مصرفی هست این همه بگیر و ببند نداره یه برگ سبز کافیه که پلیس احراز سلامت خودرو را تایید کنه وبس
رضا: 1396/4/2012:29:45،
26
11
همه دعوا سر پول هست خوب مالیات و ارزش افزوده را روی انتقال برگ سبز دریافت کنید ضمن اینکه خودرو مصرفی هست و به مرور زمان ارزش شو از دست میده مثل زمین و ملک پابرجا نیست که حتما سند بخواد
مهدی: 1396/4/2013:36:41،
23
11
چرا باید مالیات و ارزش افزوده بدیم؟؟؟؟

مالیات بر ارزش افزوده صورت شرعی و قانونی ندارد!!!

شانس : 1396/4/2012:33:39،
34
13
نماینده مخالف احتمالا واسه یخچال سای بای ساید خونه اش هم رفته محضر سند زده
خجالت آوره نماینده مردم هستند یا شریک محضر دار

بزاز: 1396/4/2020:42:47،
12
12
این موضوع فقط بدست خودمردم اونم با نرفتن به دفترخونه حل میش وبس .
کامبیز: 1396/4/2013:00:34،
13
11
کاش برای یک بار هم که شده راجب این مسائل از مردم نظرسنجی می شد ، این آقایون فقط فکر منافع شخصی خودشونن نه منافع مردم ، اسمشونم نماینده مردمه ! درآمدی که بعضی از این دفاتر اسناد رسمی از این طریق دارن باور نکردنی یه ، فقط کافی یه تحقیق کنید !
ع. خوشبخت: 1396/4/2013:33:24،
24
9
درود
بارها وبارها تصریح شده که نص قانون اعلام می کند که اموال منقول نیاز به ثبت در دفاتر ندارد .واما راجع به اظهار نظر این نماینده باید بگویم ایشان از کسانی است که در گذشته در ارگان های زیر نظر قوه قضاءیه مثل سازمان بازرسی و...مسولیت داشته وذی نفعه واز نیروهای آن هاست وتنها به فکر منافع خودشان هستند پس این ما هستیم که با استناد قانون به فکر منافع خودمان باشیم یعنی پول غیر قانونی ومفت به دفتر خانه ها نپردازیم ‌.
موفق باشید .
لعنت بر دروغگو: 1396/4/2013:37:42،
30
9
خداوکیلی این چه مملکتیه که سرانش مسئله به این کوچکی رو نمیتونن بین خودشون حل کنن؟!! دیگه این که پای تحریم و کشور متخاصمی در بین نیست که!! نیازی هم به قطعنامه سازمان ملل هم نداره!! ربطی هم به کارشکنی کشورهای همجوار و دور هم که نداره!!
مسئولینی که حتی در حل ی مسئله به این کوچکی هم با هم تفاهم ندارن چطور میخوان مشکلات کلان کشور رو حل کنن؟!!
به چه کسایی دل بستیم!!
مهدی: 1396/4/2014:39:18،
12
7
شما اگه نماینده مردم هستی باید جلو هزینه های بی مورد نقل و انتقال خودرو را بگیری.من یک خودرو صفر کیلومتر خریدم که پس از دو هفته به علت کیفیت پایین تصمیم به فروش آن به یک ملیون تومان زیر قیمت خریداری شده گرفتم.حدود یک ملیون هم هزینه نقل و انتقال شد.شما که خودت را شایسته مجلس قانون گذاری دانسته ای فقط به من بگو من بابت چه اتفاقی باید یک ملیون هزینه نقل و انتقال کنم و مالیات چه چیزی را بپردازم.شما اگر برای رعایت قانون وجدان درد داری برو ببین این چه خودروسازی است که من باید خودرو صفر را بفروشم تا چند مدل پایین تر بخرم که کیفیت بهتری داشته باشد...
اکبر: 1396/4/2014:47:11،
14
9
گیس وگیس کشی سر پول انتقال مالکیت خودرو بین قوه قضاببه و پلیس. حالا اگر بیت دولت پلیس یا بین قوه قضاییه ودولت بود تا حالا کار به نفع غبر دولتی ها تمام شده بود
خدایار: 1396/4/2014:55:23،
19
9
این آقا نماینده مردم نیست نمایند درآمد از جیب مردم است دوسال دیگر در انتخابات مجلس می بینی نماینده
مردم کیست مردم در حال حاضر با کارت سبز مشکل خود را حل می کنند تا خداوند نسبت به آینده کریم است تا کریم
هست نیاز به عبدالکریم نیست
سعيد: 1396/4/2015:15:11،
21
8
درود
من با سند پليس موافقم و به همين روش ماشيني رو خريدم بدون محضر رفتن ولي موقعي كه خواستم ماشين رو بفروشم خريدار به اسرار داشت بايد در دفترخانه انجام بشه و متاسفانه پول دوبار محضر رو مجبور شدم پرداخت كنم
عيب از خود ماست وقتي ميخواهيم بفروشيم ميگيم سند پليس معتبره وقتي ميخواهيم بخريم ميگيم سند دفترخانه، تا خودمون رو اصلاح نكنيم هيچي اصلاح نميشه
ناشناس: 1396/4/2015:17:44،
21
10
به احتمال زیاد این نماینده عزیز یا خودش یا بچه هاش دفترخونه دارن که اینجوری به جای دفاع از حق مردم سنگ قوه قضاییه و دفترخونه ها رو به سینه میزنه
حمید: 1396/4/2015:26:14،
25
8
الحمدالله معنی نماینده مردم رو هم فهمیدیم...!
فرهاد قجری خخخخخ: 1396/4/2015:27:38،
21
8
از نظر حقوقی آقای نماینده میتونید بگید دقیقا کجای صحبتهای مستدل سخنگوی نیروی انتظامی مجرمانه است!!! امان از بیسوادی که ادعای قانون و قانونگذاری دارد
رضا: 1396/4/2015:57:23،
19
9
عجب ملت ساده ونجیبی بقول زنده یاد روزای روشن خداحافظ
سعید: 1396/4/2015:59:46،
19
11
بله مردم پول اضافه بدهند تا مجلس نشینان در کاخ راحت باشند رستوران مجلس برید ببینید چه خبره هزینه های مجلس باید شفاف برای مردم اعلام گردد تا ببینید اینایی که فرستادید مجلس چقدر خرج می کنن
پدرام: 1396/4/2016:34:22،
19
9
بابا این نمایندگان نمی تونن یه طرح ببرن تصویب کن، یا نیروی انتظامی یا دفاتر،
اینقدر مردم را در دو راهی قرار ندن،
خداییش از استرس وارد کردن به مردم لذت می برن....
ناشناس: 1396/4/2016:56:27،
17
14
آقای نماینده متاسفم برای جوابی که به اعتماد مردم دادی!
اگه فروشنده ها همون هزینه ای که برای انتقال سند قراره به دفترخانه بدهند از قیمت ماشین کم کنند یا بدهند خریدار و درعوض در مبایعه نامه بنویسند کلیه هزینه های سند بعهده خریدار هست مشکل حل میشود و بعد از یک مدت عرف میشود و این عرف است که به قانون تبدیل میشود
نا حق: 1396/4/2017:48:27،
18
10
آقا یه روز گفتید برگ سبز کافیه من ماشین خریدم خرج سند هم که طبق عرف سابق نصف نصف بود را کم نکردم چون سند لازم نبود. طبق اعلام قبلی
الان میگید سند. لازمه همه خرج سند. اگر. طرف بیاد بزنه میوفته گردن من بدبخت خریدار. اگرم سند. نباشه اینجوری که میگید. کل ماجرا مشکل میخوره کی اینجا جوابگوی حرف های نابجا ش هست من نصف خرج سندمو باید از کی بگیرم؟؟؟؟؟؟؟
امیر: 1396/4/2018:11:19،
18
11
این نمونه کوچکی از مسائل مملکتمونه.
وای به بقیه اش
mahdi: 1396/4/2018:29:27،
18
9
نماینده محترم سعی کنید برای مردم حرف بزنید نه قوه قضاییه و کسانی که این پول را بدون توجیه قانونی دریافت می کنند- مگر یه خودرو چند سند مالیکت باید داشته باشه/ کارت ماشین؟ برگ سبز؟ یا یک برگه که قوه قضاییه بابتش 1 میلیون باید دریافت کنه برچه اساس و اصولی این مبلغ محاسبه میشه کسی تا کنون روشن نکرده ملاک ارزیابی و سنجش و دریافت مبلغ چیه؟ اینجا را به عنوان کمیسیون اصل نود پاسخ دهید
شقایق: 1396/4/2019:16:21،
17
11
ماشالله از این همه ثبت نظر
معلومه همگی ناراضیند
چون پول زوره
الان اگه رای بگیرند از خود مردم100درصد مخالف مراجعه به دفترخانه.خودشون هم بهتر میدونند منتها میخوان حداقل پول یارانه را از جیب خود مردم پرداخت کنند
Moh: 1396/4/2020:01:18،
20
14
اين پولي كه دفتر خونه ميديد از اين قراره:
٥٥ درصد ماليات : دولت
٢٠ درصد حق الثبت : قوه قضاييه
١٥ درصد حق التحرير : دفترخونه
١٠ درصد ارزش افزوده و ساير
اينكه كي سندش معتبره مهم نيست، چون هر كي ثبت كنه اينا رو ميگيرن، الان اگه بخوايم بر اساس همين قانون مشكل دار حرف بزنيم او ٨٠ تومني كه تو تعويض پلاك ميگيرن غيرقانونيه
شبتون بخير
r: 1396/4/2020:08:43،
16
10
خوب اگه سند باید توی دفترخانه ثبت بشه وقتی ماشین رو از کارخونه تحویل می گیرم و فقط کارت سبز داریم چی؟
نکنه اونم باید نماینده کارخونه بیاد به ناممون سند بزنه
سالر: 1396/4/2021:01:34،
12
8
آهای مردم آهاااااااااای ملت ایران
چشماتون رو باز کنید ببینید اینا به اسم نمایندگی ملت دارن رای و حکم زه ضرره ملت میدن .
تو آقای تجری با چه جراتی رای به ضرره ملت میدی !؟
هم تو و هم بقیه همکارات که به ضرره جیب ما ملت مظلوم تویه این گرونی و رکود رای بدید البته نه همه . نماینده ما نیستید
ما عزلتون کردیم و من به شخصه غلط میکنم باره دیگه تو انتخابات مجلس شرکت کنم . تمام
حمید: 1396/4/2021:09:00،
19
10
واقعا باعث تاصف هست. ایشون نماینده مردم هستن یا دفترخانه دارها
تنظیم سند در دفترخانه هیچ توجیحی ندارد

اگر اقایان دنبال درامد بیشتر و دوشیدن مردم هستن برای خرید و فروش موبایل هم بریم دفتر خانه صند بزنیم

وای بر ما با این نمایندگان
کاوه: 1396/4/2021:19:06،
19
7
عزیزان تنها راه اینه خودمون از دست این ظلم به داد خودمون برسیم و اونم اینه که پشت سر حرف پلیس بمونیم و یکپارچه از رفتن به دفاتر ثبت و دادن پول دوباره کاری و ظلم و زور خودداری کنیم و توصیه من به کاسبین بازار خودرو و عموم مردم اینه هنگام فروش خودرو اگه خریدار درخواست سند ثبتی کرد امتنا کنید و بگید که اگه مایل هست که حتما سند ثبتی هم بگیره باید خودش هزینه رو پرداخت کنه و ما به عنوان فروشنده فقط میتونیم امضا بدیم و باید در کل فروشندگان خودرو جز به تعویض پلاک و صدور سند مالکیت قانونی پلیس با مراحل منظمی که داره هیچکس راضی به سند زدن دوباره در دفاتر ثبت نشه و اگه خریدار اصرار داشت فقط با هزینه خریدار قبول به زدن سند ثبتی کنند و اگه این رویه رو ادامه بدیم باور کنید هیچکس نمیتونه این ظلم رو در حق ما ملت مظلوم ایران روا بداره و ازمون بیش از پیش پول زور بگیره پس باید در عمل پشت سر حرف پلیس با ایستیم
کاوه: 1396/4/2023:27:06،
17
9
ایرانجیب عزیز ضمن خسته نباشی و سپاس از عوامل سایت خوبتون ولی میخوام بگم نظر و کامنتی که من گذاشتم چه توهین یا فحاشی و کلا نکته ی به دور از ادبی داشت که سانسورش کردید و منتشر نشد؟واقعا این میتونه اصول یه خبرگذاری بی طرف باشه؟
ناشناس : 1396/4/2023:35:06،
18
9
فقط تعویض پلاک
خیالتونم صد در صد راحت
همه جا حتی دادگاه هم از پلاک استعلام میگیره
وهاب: 1396/4/2100:19:53،
16
10
واقعا جای سوال و تاسف هست...
بعد از این همه سال هنوز یه قانون مشخص برای این مقوله مشخص نیست که هر کسی بیاد نظر خودش رو فقط اعمال کنه؟ آخرش کی راست میگه قانون؟ یا مجری قانون؟ خوداییش با خودشون چند چندن؟؟؟.
اصلن چرا باید دو سند تنظیم بشه؟ هم برگ سبز هم سند نقل و انتقال دفترخونه؟ یعنی هم از توبره میخورن هم از آخور....
دکترضیایی: 1396/4/2100:30:25،
10
10
دوستان عزیزاصلا سرخودتون رودرد نیارید.
نمایندهای مجلس یکسری طرفدارمردم ودنبال رفع مشکلات مردمند.ویکسریش دنبال منافع دولت وتامین درآمدهای دولت از راههای متنوع وقانونهای مختلف.وتا زمانی که اکثریت نمایندها با دولت هستند وتامین درآمدهای دولت از جیب ملت قانونی میکنند وضعیت همین هست.میدانید که اکثر این پول وارد خزانه ودرآمدهای دولت میشود.
اگردولت بتونه راههای بهتری برای درآمدهای خودش پیداکند نیازی نیست نماینده هاش اینجور قانونهایی تصویب کنند برای درآمدهای دولت.
حالا تا یکی از روی انتقادمیگه روحانی مچکریم چند نفر رگ غیرتشون میزنه بالا که به دولت چه ربطی داره!!!!
رامين: 1396/4/2101:35:10،
9
10
اي بابا...............
محمد: 1396/4/2102:13:06،
12
6
واقعا باعث تاسفه،ببینیدچندساله چندملیون مردمو گذاشتندسرکار،نه میتونن از چندصدهزارتومن هزینه سند که گیردفاتراسنادرسمی میادبگذرن،نه آبروریزی سران بی اراده براشون مهمه،هر روز تایید هررور تکذیب!آخرش هم‌کسی زورش به اداره ثبت نمیرسه چرا؟چون درآمد توشه،طی این۴۰سال کی دیده یه خرجی رو دست ملت بردارن که این دومیش باشه؟
محمد: 1396/4/2102:15:35،
13
9
تنها راهش اراده ملته،کسی نباید بره دفتراسنادرسمی سندبزنه،همون تعویض پلاک کافیه،من خودم بیش از صدتا ماشین فک پلاک کردم هرکدومش چنددستم گشته نه مشکلی پیش اومده نه کسی ناراضی بوده
علی: 1396/4/2102:48:17،
17
9
با سلام به همه دوستان
برگه سبز خودر ملاک مالکیت خودرو است
به دلیل اینکه جز اموال منقول میباشد
حتی برای توقیف یک خودرو در داددگاه استعلام از ناجا معتبر است نه دفاتر اسناد
دفاتر رسمی هیچگونه خدمتی در این مورد انجام نمیدن فقط وقت مردم رو تلف میکنند و جیب خودشون پر میکنن
لازمه که مردم هم از نظر ناجا همایت کنن
علی۶۶: 1396/4/2108:23:17،
10
21
سند زدن در دفتر خانه جلوگیری میکنه از فساد پلیس،چون پلیس بدون ثبت سندمحضری میتونه هر ماشینی را در خیابان از دست مردم و صاحبش بگیره و به نفع خودش مصادره کنه و به صورت مزایده ایی بفروشه،

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار