کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در جریان معاملات امروز تالار شیشه ای


کد خبر : ۳۷۷۸دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶:۰۷۲۵۶۰ بازدید

در جریان معاملات امروز , شاخص کل بورس با کاهش 1065 واحدی به کانال 78000 واحد بازگشت تا قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها همچنان روند نزولی داشته باشد.

شاخص کل بورس به دنبال روند نزولی ماه‌های اخیر امروز هم بیش از 1000 واحد افت کرد و به 78 هزار واحد رسید.این میزان بازدهی شاخص (78 هزار واحد) حدود 3 ماه پیش به دست آمده بود و با وجود افت 10 درصدی شاخص تاکنون قیمت سهام شرکت‌ها حداکثر 45 درصد ریزش داشته است.

سرمایه‌گذاری غدیر پس از بازگشایی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشت و به دنبال آن هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بانک پاسارگاد و پالایش نفت اصفهان نیز تاثیر منفی داشتند.در معاملات امروز بورس تهران با وجود کاهش قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها برخی نمادها بنا به دلایل بنیادی بسیار محکم، افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش قیمت به سپنتا، سامان گستر اصفهان، کف، سرمایه‌گذاری بهمن، پست بانک، پمپ‌سازی، عمران و توسعه فارس و داروسازی جابرابن‌حیان اختصاص یافت.

داروسازی زهراوی، داروسازی جابربن‌حیان، تولی‌پرس، پالایش نفت بندرعباس، سیمان فارس، کف، گلوکوزان و فرآورده‌های تزریقی برترین تقاضا و در مقابل سرمایه‌گذاری غدیر، حفاری شمال، نیروترانس، تاپیکو، معادن بافق و ایران خودرو برترین عرضه را داشتند.درباره افت امروز شاخص برخی کارشناسان معتقدند که ریزش قیمت‌ها مقطعی بوده و قطعاً بازار از اواسط اسفندماه به بعد شرایط بسیار بهتری خواهد داشت.

در این شرایط برخی دیگر از کارشناسان افت شاخص را با دلیل منطقی و بنیادی نمی‌دانند و در مقابل از جذابیت بیشتر این بازار همچنان نسبت به سایر بازارها خبر می‌دهند.در فرابورس هم شاخص با افت 13 واحدی به 737 واحد رسید و ارزش معاملات نیز با جابجایی حدود 250 میلیون برگ سهم به 134 میلیارد تومان رسید. در این بازار پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، ذوب‌اهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و تامین فولاد بانور بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

طبق آخرین اعلام پیش‌بینی‌ نمادها سرمایه‌گذاری غدیر، پیش‌بینی سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 را با یک درصد افزایش 122 تومان اعلام کرده و به دنبال آن پیش‌بینی سود مهرکام پارس با افزایش قابل توجهی به 125 ریال رسیده، بانک ملت نیز با افزایش 10 درصدی پیش‌بینی، سود سال بعد را 450 ریال، لنت ترمز با افزایش 73 درصدی 95 ریال، تجارت الکترونیک پارسیان با افزایش 5 درصدی 122 تومان و 8 ریال، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی 4 درصد افزایش و تکنوتار بدون تغییر بودجه سال آینده خود را اعلام کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها