کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قول تخفیف برای اقامت‌های شیک


کد خبر : ۳۷۴۳یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰:۲۲۳۲۹۲ بازدید

دوماه از سال همیشه بازار سفرها حسابی داغ می‌شود و به تبع آن داغی قیمت‌ها هم بر دل مسافران می‌ماند. محل اقامت همیشه اصلی‌ترین هزینه سفر را شامل می‌شود و در این بین آنهایی که جایی برای ماندن ندارند یا ...

دوماه از سال همیشه بازار سفرها حسابی داغ می‌شود و به تبع آن داغی قیمت‌ها هم بر دل مسافران می‌ماند. 

محل اقامت همیشه اصلی‌ترین هزینه سفر را شامل می‌شود و در این بین آنهایی که جایی برای ماندن ندارند یا باید از برخی آیتم‌ها و کیفیت‌ها چشم‌پوشی کرده و با هزینه کمتر سروته سفرشان را هم آورند یا زیربار نرخ‌های آن‌چنانی هتل‌ها برای بهره‌‌گیری از خدمات بهتر بروند، اما امسال به گوش باشید و قیمت‌ها را از هم‌اکنون رصد کنید چراکه رییس جامعه هتلداران نوید داده است که قیمت هتل‌ها امسال با 40‌درصد تخفیف همراه خواهد بود. دلیل جمشید حمزه‌زاده برای این تخفیف ویژه ایجاد انگیزه بیشتر برای استفاده از خدمات هتل‌ها در سفرهای نوروزی است چراکه در یک سال اخیر مراجعات مسافران به هتل‌ها با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است. در ظاهر هرچند ایجاد تمایل به اقامت در هتل دلیل این جامعه باشد ولی در پس این ماجرا افزیش قابل توجه قیمت‌ها در یک سال گذشته نهفته است. با توجه به اینکه سال قبل بیش از 35درصد بر هزینه اقامت افزوده شده بود امسال این رشد قیمت قابل توجیه نبوده و با شرایط فعلی اقتصاد سازگار نیست. از این‌رو کاهش قیمت برای جذب بیشتر مشتری در دستور کار قرار گرفته است. سعید شاه‌محمدی، عضو جامعه هتلداران درخصوص خدمات ویژه نوروز 93 با گفت‌وگویی کرده که در ادامه می‌خوانید.


‌ رییس جامعه هتلداران از تخفیف 40‌درصدی هزینه اقامت در نوروز 93 خبر داده است. تمام هتلداران
این شرط را رعایت خواهند کرد؟

هتلدارانی که خواهان جذب مشتری بیشتر هستند به‌طور قطع قیمت‌ها را با تخفیف ارایه خواهند داد. آن دسته از افرادی که بر افزایش قیمت خود پافشاری دارند غالبا مشتری‌های ثابت خود را دارند و روی گزینه‌های جدید چندان حساب نمی‌کنند. البته قیمت‌ها بسته به خدمات ویژه‌ای که ارایه می‌شود درصدی قابل تغییر خواهد بود. ضمن آنکه این تخفیف غالبا در شهرهایی اعمال می‌شود که کم‌گردشگر هستند.

‌ چند‌درصد از هتل‌های ایران پنج ستاره است؟
هتل‌های پنج‌ستاره در دنیا نسبت به خدمات و امکاناتی که به مسافران می‌دهند، درجه‌بندی می‌شوند. زیربنا، امکانات ورزشی و تفریحی، امکانات داخل اتاق‌ها، تعداد رستوران‌های موجود درآنها با تنوع غذایی زیاد، نوع خدمات‌دهی کارکنان و آموزش آنان در برخورد با مشتری‌ها و خیلی از عوامل دیگر تعداد ستاره‌های هتل‌ها را در سطح بین‌المللی تعیین می‌کند اما در ایران درجه‌بندی هتل‌ها و اعطای ستاره‌ها وضعیت دیگری دارد. شاید به‌همین‌دلیل است که هنوز استانداردسازی هتل‌های کشور به پایان نرسیده. در ایران آنچه بیش از خدمات باعث ارتقای ستاره‌ها می‌شود، معماری و تزیینات داخلی و نمای بیرونی آنهاست اما در این نوشتار شما را با شش هتل گرانقیمت ایران آشنا می‌کنیم. قیمت هتل‌های پنج‌ستاره در ایران بسیار به هم نزدیک است و به‌همین‌دلیل انتخاب ۱۰هتل گرانقیمت کار بسیار دشواری است.

‌ در ایران چه تعداد هتل فعالیت دارند؟
بیش از هزارو100هتل در سطح کشور فعال هستند.

‌ می‌توانید میانگینی از نرخ‌ها عنوان کنید؟
قیمت یک اتاق با حداقل امکانات و کیفیتی پایین حدود 60 تا صدهزارتومان است و این نرخ برای اتاقی در هتل پنج ستاره و با امکانات کامل به دو‌میلیون‌و300 تا 500‌هزارتومان می‌رسد.

‌ چرا استقبال مردم از هتل‌ها کاهش یافته است؟ قیمت‌ها چقدر در این افت استقبال دخیل است؟
گرانی هتل‌های ایران عامل اصلی کاهش میزان اقامت در این اماکن است، اما فعال‌شدن اماکن اقامتی شخصی غیرمجاز با قیمت‌های بسیار پایین‌تر نیز یکی دیگر از دلایل استفاده‌نکردن از هتل‌ها به‌شمار می‌رود که ضریب اشغال هتل‌ها را کاهش می‌دهد. وجود خانه‌های شخصی، ویلاها و سوییت‌های اجاره‌ای با توجه به نبود استاندارد، مجوز و الزامات بهداشتی و ایمنی نه‌تنها افت کیفیت در خدمات گردشگری را رقم می‌زند، بلکه انگیزه لازم را از سرمایه‌گذاران در صنعت هتلداری می‌گیرد و به صنعت گردشگری ملی کشور لطمه وارد می‌کند.

‌ چه اقداماتی می‌تواند جلوی فعالیت غیرقانونی این اماکن را بگیرد؟
در راستای جذب مسافران برای تمام فصول سال، به‌خصوص ایام پیک سفر می‌توان با تمهید برنامه‌هایی مانند تخفیف‌های ویژه و طرح‌های فرهنگی- تفریحی متنوع و... در جذب مسافران و گردشگران موثر بود. به‌عنوان مثال، در مناطق شمالی کشور به‌طور متوسط در 105روز پیک سفر در کشور، سقف نرخ اعلام می‌شود و فقط در 260روز باقی‌مانده، ایام غیرپیک با تخفیف 10 تا 40‌درصدی قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد. همچنین آژانس‌های مسافرتی به‌عنوان اصلی‌ترین عاملان و بازاریابان صنعت گردشگری در فروش خدمات گردشگری، به‌ویژه هتلداری محسوب ‌می‌شوند. برگزاری تورهای ارزان با تامین سه فاکتور مهم سفر، یعنی غذا و نوشیدنی، اقامت و امنیت برای گردشگران در قالب سفرهای گروهی، یکی از بهترین روش‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی و جذب به سمت اقامت در هتل‌هاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها