کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پردرآمدترین مشاغل IT در سال 2014


کد خبر : ۳۷۴۱یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹:۴۱۳۷۰۰ بازدید

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل و تحلیلگران تجارت هوشمند، در زمره پولسازترین‌های بازار آی‌تی هستند .

مشاغل حوزه تکنولوژی و IT همیشه مورد توجه کارجویان یا فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی مرتبط با این حوزه بوده است.در واقع روند رو به رشد بخش IT باعث شده است تا آینده‌ای روشن و نسبتا با ثبات و درآمدی مناسب پیش روی افراد شاغل در آن باشد. حالا به تازگی یک موسسه تحقیقاتی بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد میزان به کارگیری و استخدام افراد در بخش IT و درآمد آنها در این بخش رو به افزایش است.گزارش جدید موسسه Robert Half Technology در این زمینه نشان می‌دهد که در سال‌جاری میلادی میزان حقوق دریافتی افراد شاغل در حوزه IT افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و به این ترتیب انتظار می‌رود تعداد افراد استخدامی در این بخش هم رشد خوبی داشته باشد. این گزارش همچنین به بررسی پرسودترین و موفق‌ترین مشاغل IT هم پرداخته است.

این گزارش نشان می‌دهد که 73 درصد از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و مدیران آنها اعلام کرده‌اند که برای استخدام نیروهای بیشتر در سال 2014 برنامه‌ریزی کرده‌اند و همچنین 25 درصد از این استخدام‌کنندگان معتقدند که در سال‌جاری میلادی شاهد رشد قابل توجهی در تعداد افراد استخدام شده در این بخش خواهیم بود. کارفرمایان و استخدام‌کنندگان همچنان به اولویت‌بندی استعدادها و افراد کارآزموده و باهوش برای استخدام ادامه می‌دهند. درست به همین دلیل هم هست که این گزارش نشان می‌دهد 40 درصد از شرکت‌های بزرگ و فعال تکنولوژی ترجیح می‌دهند کارآموزان نخبه و با استعداد خود را به‌کار بگیرند و استخدام کنند تا اینکه از بیرون شرکت نیرو بگیرند. این در حالی است که همه این کارآموزان هم‌چنین پیشنهادی را قبول نکرده و کار در شرکت‌های بهتر و بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند. با این اوصاف است که شرایط برای کارجویان در حوزه تکنولوژی کمی بهتر از بعضی بخش‌های دیگر می‌شود. بر اساس گزارش Robert Half Technology، حقوق دریافتی متخصصان و کارشناسان بخش تکنولوژی در سال 2014 افزایش 6/5 درصدی پیدا خواهد کرد. به این ترتیب است که تحلیلگران انتظار دارند در این سال شرایط کار در بخش تکنولوژی و IT بهتر شده و افراد جویای کار با فرصت‌های جدید و بهتری در این حوزه مواجه شوند. البته در این بررسی پرداخت‌های اضافی مانند پاداش‌ها و حقوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته نشده‌اند.


افزایش کمترین و بیشترین میزان حقوق و دستمزد

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل، معماران اطلاعات، تحلیلگران تجارت هوشمند، مهندسان فنی و مهندسان شبکه‌های بی‌سیم در دسته پردرآمدترین کارمندان حوزه تکنولوژی و IT قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود درآمد هر کدام آنها در سال 2014 بین 7 تا 4/8 درصد افزایش سالانه داشته باشد. در مقابل اما همان‌طور که انتظار می‌رود مدیران بخش عملیات، اپراتورهای کامپیوتری و برنامه نویسان سیستم‌های مین‌فریم کم درآمدترین افراد در این حوزه به حساب می‌آیند که پیش‌بینی می‌شود درآمدشان در سال 2014 بین 5/2 تا 9/2 درصد افزایش سالانه داشته باشد. به‌طور کلی بخش طراحی و توسعه نرم‌افزار در حوزه IT با رشد سالانه 4/6 درصدی در سال 2014 بیشترین رشد درآمد را خواهد داشت. این بخش افرادی مانند مدیران توسعه محصول نرم‌افزاری، مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را شامل می‌شود. مشاغلی مانند مشاوران نرم‌افزاری، کارشناسان سیستم‌های ترکیبی مدیران پروژه و حسابرسان بخش IT با افزایش سالانه 2/6 درصدی، دومین جایگاه را از نظر بیشترین میزان رشد درآمد در سال 2014 به خودشان اختصاص می‌دهند. 


بهترین و بدترین شهرها برای مشاغل IT

در این گزارش همچنین شهرهایی با فعال‌ترین تجارت IT از نظر میزان دستمزد و حقوق پرداختی به افراد دسته‌بندی شده‌اند. با این اوصاف است که منطقه خلیج سانفرانسیسکو که محل قرار گرفتن بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان است، در صدر این فهرست قرار ندارد. بر اساس این گزارش، شهر نیویورک، لانگ آیلند در نیویورک، سانفرانسیسکو، سن خوزه در کالیفرنیا و بوستون بیشترین حقوق را به کارمندان بخش IT و تکنولوژی می‌پردازند. در مقابل اما فعالان این بخش در شهرهایی مانند الپاسو، تگزاس، پوئبلو در کولو، سیوکس سیتی در آیوآ و لینکلن کمترین میزان حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند. 


مشوق‌های جالب

درحالی که کارفرمایان در سال 2014 تمام تلاش خود را برای حفظ نیروهای با استعداد و کارآزموده‌شان می‌کنند، مشوق‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. بر اساس این گزارش، برای ایجاد فضای کاری مناسب که در آن کارمندان احساس رضایت کرده و میزان خلاقیت و موفقیت آنها هم بیشتر شود، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی سعی می‌کنند در کنار پاداش‌های مالی، از مشوق‌های متنوع و جالب استفاده کنند. اغلب این شرکت‌ها سعی می‌کنند مشوق‌هایی مانند دسترسی به غذاهای سالم در طول هر روز کاری، ارائه فرصت‌های آموزشی رایگان، مرخصی‌های خانوادگی، خدمات درمانی و سلامت در محل کار و فرصت سفرهای تفریحی را به عنوان بهترین مشوق‌های کاری به کارمندان‌شان ارائه کنند. 


پردرآمدترین مشاغل IT

در این گزارش مشاغل مختلف حوزه IT و تکنولوژی از نظر میزان حقوق و دستمزد دریافتی بررسی شده‌اند تا در نهایت بهترین و پردرآمدترین مشاغل در این حوزه مشخص شود. بر اساس این گزارشRobert Half Technology، پردرآمدترین مشاغل IT در بخش مدیریت شبکه هستند. به این ترتیب مدیر ارشد بخش شبکه با حقوق سالانه بین 153 هزار دلار تا 246 هزار و 750 دلار بیشترین میزان دستمزد را در میان کارمندان بخش IT دریافت می‌کند. 

مدیر ارشد تکنولوژی که در این بخش فعالیت می‌کند حقوق سالانه‌ای بین 132 هزار و 250 دلار تا 205 هزار و 750 دلار دریافت می‌کند. مدیر ارشد امنیت هم دستمزد سالانه‌ای بین 126 هزار و 750 تا 189 هزار و 750 دلار دریافت می‌کند. کمترین حقوق را در بخش مدیریت شبکه، مدیران IT حقوق سالانه بین 99 هزار تا 142 هزار و 250 دلار می‌گیرند.دومین بخش پردرآمد در حوزه IT، در حال حاضر بخش توسعه اپلیکیشن است که در آن طراح اپلیکیشن با حقوق سالانه بین 109 هزار و 750 تا 148 هزار و 750 دلار بیشترین دریافتی را دارد. توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل هم حقوق سالانه بین 100 هزار دلار تا 144 هزار دلار می‌گیرند. در نهایت اما توسعه دهندگان فنی اپلیکیشن‌ها با حقوق سالانه بین 94 هزار و 250 تا 130 هزار و 250 دلار کمترین میزان دریافتی را در این بخش دارند.

بخش مشاوره و رایزنی ادغام سیستم‌ها سومین بخش پردرآمد در حوزه IT به حساب می‌آید که مدیر ارشد آن با حقوق سالانه بین 113 هزار و 750 تا 169 هزار و 500 دلار بیشترین حقوق این بخش را می‌گیرد، درحالی که مسوول حسابرسی IT در آن با حقوق سالانه بین 91 هزار و 500 تا 127 هزار دلار کمترین میزان دریافتی را دارد.شاغلان بخش مدیریت اطلاعات هم چهارمین جایگاه را از نظر درآمد در اختیار دارند. مدیر ذخیره اطلاعات با حقوق سالانه بین 115 هزار و 250 تا 154 هزار و 250 دلار بیشترین میزان دریافتی و تحلیلگر ذخیره اطلاعات با حقوق سالانه بین 99 هزار تا 133 هزار و 750 دلار کمترین میزان دریافتی را دارند.

بخش اینترنت و تجارت الکترونیک پنجمین بخش پردرآمد در حوزه IT است. در این بخش توسعه‌دهنده وب با درآمد سالانه بین 97 هزار و 750 تا 135 هزار و 250 بیشترین درآمد و مدیر پیام رسانی با درآمد سالانه بین 68 هزار و 500 دلار تا 99 هزار و 750 دلار کمترین میزان حقوق را دارند.بخش ارتباطات شبکه‌ای هم ششمین بخش پردرآمد در حوزه IT است. در این بخش مدیر شبکه با درآمد سالانه بین 109 هزار و 250 تا 156 هزار و 500 دلار بیشترین دستمزد دریافتی و مهندس فنی با درآمد سالانه بین 82 هزار و 750 تا 116 هزار و 750 دلار کمترین میزان دستمزد دریافتی را دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها