کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش خودروسازان به احتمال کاهش تعرفه


کد خبر : ۳۷۴۰یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷:۵۱۶۵۸۴ بازدید

مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات «گروه بهمن» روز گذشته در حالی برگزار شد که مدیرعامل این شرکت و همچنین مدیرعامل ایران‌خودرو خواستار افزایش یا حداقل تثبیت، تعرفه واردات خودرو شدند.
واکنش خودروسازان به احتمال کاهش تعرفهواکنش خودروسازان به احتمال کاهش تعرفه

همین چندی پیش بود که شورای رقابت (مسوول فعلی قیمت‌گذاری خودرو) پیشنهاد داد تا در راستای از بین بردن انحصار در بازار خودرو، تعرفه واردات کاهش پیدا کند و ظاهرا این پیشنهاد به دست مقامات دولتی نیز رسیده است.

اگرچه شورای رقابت نقشی در تعیین تعرفه ندارد؛ اما گویا خودروسازان از طرح این مساله (کاهش تعرفه) نیز نگرانند و می‌خواهند از همین حالا پیشگیری‌های لازم را به عمل بیاورند. در همین راستا، مدیرعامل ایران‌خودرو در مراسم دیروز گروه بهمن عنوان کرد که انتظار خودروسازان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دفاع از تولید است. ‌هاشم یکه‌زارع تاکید کرد که هر چند نگرانی بابت واردات خودرو وجود ندارد، اما درخواست خودروسازان این است که تعرفه در یک بازه زمانی پنج ساله ثبات داشته باشد تا وارد‌کننده و تولید‌کننده بتوانند خود را با آن وفق دهند. 

در کنار مدیرعامل ایران‌خودرو، اما محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن نیز عنوان کرد که تعرفه واردات خودرو باید افزایش یابد. وی با بيان اينكه سياست‌هاي تعرفه‌اي بايد در جهت حمايت از توليد باشد، تاکید کرد که براي حمايت از بنگاه‌هاي اقتصادي و توليدي در كشور بايد ميزان تعرفه فعلي واردات خودرو را افزايش داد.

اظهارات این دو مدیرعامل صنعت خودرو در شرایطی است که هم اکنون خودروهای خارجی با تعرفه 40 درصدی وارد کشور می‌شوند و حتی یکی از کارگروه‌های شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز چندی پیش رای به افزایش تعرفه واردات خودرو داد. هر چند صنعت خودرو ایران این روزها در شرایط سختی قرار دارد و نیازمند کمک دولت است؛ اما به نظر می‌رسد افزایش دوباره تعرفه واردات با توجه به قیمت بالای ارز و همچنین کاهش تولید و تنوع خودروهای داخلی، توجیه چندانی نداشته باشد. در حال حاضر تفاوت قیمت میان خودروهای داخلی و خارجی به حدی بالا است که کارشناسان معتقد هستند، حتی کاهش تعرفه نیز نمی‌تواند خطری جدی برای خودروسازان داخلی به‌دنبال داشته باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها