کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه کار پایگاه نظامی آمریکا در قطر


کد خبر : ۳۶۹۳۹سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰:۴۳۵۵۲ بازدید

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید به رغم ایجاد تنش میان قطر و متحد منطقه‌ای واشنگتن یعنی عربستان، نظامیان آمریکایی فعالیت خود را در ...

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید به رغم ایجاد تنش میان قطر و متحد منطقه‌ای واشنگتن یعنی عربستان، نظامیان آمریکایی فعالیت خود را در پایگاه هوایی «العدید» قطر ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای از ادامه فعالیت نظامیان آمریکایی در پایگاه «العدید» قطر خبر داد.

پایگاه هوایی العدید قطر، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است؛ این پایگاه امکان نشست و برخاست هواپیماهای ترابری سنگین را دارد.

در حال حاضر حدود 100 فروند جنگنده و 4 هزار پرسنل ارتش آمریکا در این پایگاه مستقر هستند؛ آمریکا در حمله به عراق و برای تأمین نیاز نیروهای خود در افغانستان از این پایگاه استفاده می‌کند.

کی از طرفین اصلی دعوای قطری-سعودی یعنی عربستان، از متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه است ولی در بیانیه پنتاگون نشانه‌های عدم جانبداری دیده می‌شود.

پنتاگون گفته: «برنامه‌ای برای تغییر موضع خود در قبال قطر نداریم.»

در بیانیه پنتاگون از «حمایت طولانی مدت قطر از حضور نظامی آمریکا در منطقه و تعهد این کشور به امنیت خاورمیانه» تقدیر شده است.

عربستان، بحرین، مصر و امارات امروز در پی تنش اخیر میان ریاض و دوحه پس از سفر دونالد ترامپ به ریاض، روابط خود با دوحه قطع کردند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها