کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش بینی آینده قیمت مسکن


کد خبر : ۳۶۹۱چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹:۲۸۸۵۵۴ بازدید

کارشناسان بازار اعتقاد دارند، سال آینده روند قیمت گذاری ها در بازار مسکن صعودی می شود.

بازار راکد مسکن روزهای تعیین کننده ای را پشت سر می گذارد تا شاید سال 93 بدور از رکود و افزایش سرسام آور قیمتها بتواند مسیر منطقی خود را باز یابد.

طی 2 سال اخیر، حباب قیمت مسکن به طور تصاعدی در حال بزرگ شدن بود. اما در حال حاضر بازار مسکن به نقطه ای رسیده که تقاضا کاهش یافته است،این روند حاکی از آن است که بازار مسکن به مرحله و شرایطی رسیده است که افزایش قیمت کاملا دور از انتظار به نظر می رسد. کارشناسان انتظار دارند  قیمت در بازار مسکن به سمت واقعی شدن حرکت کند.

برای پیش بینی وضعیت قیمت در سال 93 اجماعی وجود ندارد. در نظر سنجی که  با  12 کارشناسان مسکن   در خصوص پیش بینی بازار مسکن سال 93 انجام شده  7 کارشناس مسکن و مشاور املاک از روند افزایشی قیمت مسکن خبر داده اند. این کارشناسان بر این باورند که بازار مسکن در نیمه دوم سال آینده با تقاضای انبوهی مواجه می شود که این مساله منجر به افزایش بهای مسکن خواهد شد. 2 کارشناس دیگر بر این باورند که سال آینده به دلیل حجم انبوهی از تولید مسکن، بازار پاسخگوی تقاضا خواهد بود، بنابراین بازار با کاهش قیمت مواجه خواهد شد. 3 نفر از کارشنان مسکن نیزمعتقدند که بازار روند رکودی و ثبات را ادامه خواهد داد که این امر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم است. اگر چه ممکن است قیمت مسکن در سال آینده با اندکی افزایش روبرو شود.

ستاریان کارشناس مسکن بر این باور است که در حال حاضر حدود 4.5 میلیون مسکن در کشور نیاز داریم که افزایش حجم تولیدات همراه با افزایش نقدینگی در بازار مسکن، باید قادر به پاسخگوی به متقاضیان مسکن در سال آینده باشد. در غیر اینصورت بازار مسکن با بحران جدی مواجه خواهد شد. ستاریان دلیل افزایش سرسام آور نیاز مسکن را کمبود تولید عنوان کرد که حجم تولیدات نتوانسته تقاضای بوجود آمده را پاسخ دهد.

البته سعید لیلاز کارشناس اقتصادی، پیش شرطی برای رشد قیمت ها در بازار مسکن لحاظ کرده و می گوید: در صورتی که بازارهای دیگر مانند بورس، ارز و طلا دچار رکود شوند یا به مرحله توقف سرمایه گذاری برسند، نقدینگی به سمت بازار مسکن می رود. در این شرایط رشد قیمت ها اولین اتفاق در بازار خواهد بود. به باور وی، از اسفندماه بازار مسکن با سرعت کمی رو به بهبود حرکت می کند. که این روند ممکن است افزایش قیمت ها را بدنبال داشته باشد. اگر حباب بازار خالی شود و افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم پیش برود اتفاق بدی رخ نمی دهد.

یکی از مشاوران املاک بر این باور است که رکود حال حاضر دوامی نخواهد داشت. اگر چه وضعیت بازار بسیار کسالت آور شده است. اما سال آینده بازار مسکن با افزایش تقاضا و همچنین افزایش قیمت مواجه خواهد بود. به باور وی بهترین زمان برای خرید مسکن تا پایان اسفند ماه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها