کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 عامل افزایش نرخ ارز از نظر فعالان بازار


کد خبر : ۳۶۷۰سه شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸:۴۸۴۵۲۸ بازدید

قطعی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصویب نهایی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی از 7 به 13 سنت و علامت‌دهی به بازار با افزایش نرخ ارز در بودجه، عواملی است که به گفته فعالان بازار بر افزایش قیمت‌ ارز تاثیرگذار بوده است.

از ابتدای هفته جاری قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفته بود و امروز با یک جهش ۴۰ تومانی به حدود ۳۰۲۰ تومان رسیده است.

در همین باره یکی از کارشناسان باسابقه بازار ارز گفت: خبر‌هایی که در چند روز اخیر در حوزه اقتصادی مطرح شده از جمله اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در اوایل سال آینده بر بازار ارز تاثیر گذار بوده است.

این صراف افزود: از طرف دیگر در مصوبه مجلس قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از ۷ سنت به ۱۳ سنت افزایش یافت و با توجه به اینکه ارزهایی که از ناحیه پتروشیمی‌ها به بازار تزریق می‌شد، تاثیر مثبتی بر ثبات قیمت‌ها داشت، این رشد قیمت موجب شد با احتیاط ارز خود را به بازار عرضه کنند.

به گفته ابتدا در چند روز قبل قیمت ارز حواله‌ای افزایش یافت و پس از آن تاثیر خود را بر ارز اسکناس گذاشت.

یکی دیگر از صرافان در این باره گفت: قیمت مصوب ارز در بودجه سال آینده حدود ۲۶۰۰ تومان است و همین مساله بر حرکت بازار نسبت به قیمت آینده ارز اثرگذار بوده است.

هم‌اکنون قیمت سکه طرح جدید با ۲۵ هزار تومان افزایش ۹۹۳ هزار و ۳۰۰ تومان، سکه طرح قدیم با ۲۷ هزار تومان رشد ۹۹۳ هزار تومان ونیم سکه با ۴ هزار تومان افزایش ۴۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. ریع سکه با ۵ هزار تومان رشد قیمت ۲۹۵ هزار تومان، سکه گرمی با رشد ۹ هزار تومانی ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۴۷۸ تومان افزایش ۹۸ هزار و ۹۸۹ تومان فروخته می‌شود.

در بازار جهانی در حال حاضر اونس با ۱.۸۰ دلار کاهش ۱۳۳۶.۲۰ دلار برای فروش تعیین قیمت شده است.

در بازار ارز، دلار با پرش ۴۰ تومانی از مرز ۳ هزار تومان عبور کرد و به ۳۰۲۰ تومان رسید. همچنین یورو با ۴۰ تومان رشد ۴۱۴۰ تومان و درهم با ۷ تومان افزایش ۸۱۹ تومان معامله می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها