کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه صنایعی بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کردند؟


کد خبر : ۳۶۳۵دوشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳:۰۳۳۱۰۷ بازدید

بورس تهران در حالی در 11 ماه امسال موفق شده است تا بازدهی 114 درصدی را نصیب سهامداران خود کند که در این مدت 23 صنعت بازدهی بیشتر از بورس تهران کسب کرده و در صدر جدول ایستادند.

سال رویایی بورس تهران با رشد 43 هزار واحدی شاخص در حالی رو به اتمام است که در این سال تمام صنایع حاضر در بورس بازدهی مثبتی کسب کرده و سهامداران بورسی به طور میانگین 114 درصد سود بدست آوردند.

به این ترتیب در سال جاری غیر از سه صنعت، 35 صنعت بورسی بازدهی مثبتی بدست آورده و 23 صنعت بورس بازدهی بیشتر از شاخص بورس تهران کسب کردند. این اطلاعات نشان می دهد که از میان کل صنایع بورس، بازده23 صنعت حتی بیش از میانگین بازده کل بازار سهام بوده است. بنابر این بیشتر سهامداران بورس تهران توانسته‌اند در یک سال گذشته حتی بازده بیشتری نسبت به میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس به‌دست بیاورند.

بر این اساس می توان گفت که دماسنج بازار سرمایه در 11 ماهه گذشته رشد اعجاب انگیز 43هزار واحدی را تجربه کرده و بازدهی 114 درصدی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده و با این اتفاق در صدر سایر بازارها ایستاد.همچنین بر اساس اطلاعات مالی صنایع و شرکت‌های بورس، بازده بلندمدت سرمایه‌گذاری در بورس همچنان سود آور‌تر از هر بازاری است و سرمایه گذارانی که طی یکسال گذشته همراه بورس بودند سودهای خوبی به دست آوردند.

عملکرد یکسال گذشته بورس تهران نشان می‌دهد که در این مدت شاخص محصولات کاغذی که چهار شرکت در اختیار دارد بازدهی 440 درصدی کسب کرده و در صدر جدول ایستاده است.این در حالی است که صنعت منسوجات که سه شرکت در اختیار دارد بازدهی 388 درصدی را کسب کرده و در پله دوم بیشترین بازدهی صنایع بورسی ایستاده است.اما سومین رتبه بیشترین بازدهی یکسال گذشته نصیب شاخص سایر محصولات کانی‌های غیر فلزی شده است که این صنعت با شرکتهای زیر مجموعه مجموعا بازدهی 361درصدی را به ارمغان آورده است.

صنعت خدمات فنی و مهندسی با کسب بازدهی 360 درصد، کاشی و سرامیک با بازدهی 343 درصد، محصولات دارویی با بازدهی 278 درصد، انتشار چاپ و تکثیر با بازدهی 259 درصد،حمل و نقل،انبارداری با بازدهی 255 درصد،استخراج سایر معادن با بازدهی 227 درصد،ماشین آلات و تجهیزات با بازدهی 222 درصد،سایر ماشین آلات و دستگاه برقی با بازدهی 219 درصد،لاستیک و پلاستیک با 216 درصد و ساخت محصولات فلزی با بازدهی 210 درصد از صنایعی هستند که در این مدت بازدهی بیش از 200 درصدی را کسب کرده‌اند.

همچنین سیمان و آهک با بازدهی 187 درصد، بانکها و موسسات اعتباری با بازدهی 166 درصد،واسطه گری های مالی و پولی با بازدهی 161 درصد، محصولات غذایی به جز قند با 158 درصد،خودرو و ساخت قطعات با 151 درصد، فرآورده‌های نفتی با 145 درصد، سرمایه‌گذاری ها با 144 درصد،استخراج ذغال سنگ با 126 درصد، رایانه و فعالیت‌های وابسته با 124 درصد و محصولات شیمیایی با بازدهی 117 درصد از صنایعی هستند که بازدهی بیشتری از بازدهی شاخص بورس بدست آوردند.

علاوه بر این صنایعی چون شرکتهای چند رشته ای صنعتی با بازدهی 106 درصد،دستگاه و وسایل ارتباطی با بازدهی 96 درصد،ابزار پزشکی و ارتباطات رادیویی با 87 درصد،کشاورزی و دامپروری با 83 درصد، دباغی با 81 درصد، سایر واسطه گریهای مالی با 78 درصد، املاک و مستغلات با 75 درصد و نیز استخراج کانه های فلزی با 54 درصد،فلزات اساسی با 35 درصد، قند و شکر با 30 درصد و محصولات چوبی با 12 درصد در رده های بعدی جدول قرار گرفته اند.در این میان صنایعی چون سایر تجهیزات حمل و نقل،مبلمان و مصنوعات دیگر و پیمانکاری صنعتی بدون تغییر در یکسال گذشته حرکت کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها