کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار با کم ترین نوسان در یک سال گذشته


کد خبر : ۳۶۳۲دوشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶:۲۲۱۸۶۵ بازدید

بازار ارز هفت روز گذشته را به آرامی پشت سر گذاشت و قیمتها در دامنه محدودی نوسان داشتند که متوسط نوسان روزانه دلار به پایین ترین حد در یک سال گذشته رسید.

بازار ارز این روزها در حالی با کمترین سطح افت و خیز مواجه است که در هفته گذشته دلار با نوسانات کم دامنه، کاهش قیمت محدودی را به همراه پوند تجربه کرد اما یورو برخلاف ارزهای رقیبش که البته این امر خللی در فضای ثابت بازار ارز ایجاد نکرد با افزایش قیمت به هفته گذشته پایان داد.

این گزارش حاکیست، در اولین روز هفته گذشته بازار ارز تهران در واکنش به افت دلار آمریکا در بازارهای جهانی در پی آمار اقتصادی ضعیف این کشور و با تمایل به ثبات این ارز، تضعیف دلار را با افزایش چشمگیر یورو و پوند انعکاس داد.در این روز ارزش دلار و یورو در بازار تهران به 2959 و 4042 تومان و پوند و درهم امارات به 4937 و 810 تومان رسید. 

براساس این گزارش، در روز یکشنبه ارزها تغییر چندانی را شاهد نبودند اما در روز دوشنبه پوند انگلیس کاهش و یورو قدری افزایش یافت که با این وجود فضای کلی بازار ارز همچنان آرام و مبتنی بر ثبات بود.ارزش دلار و یورو در روز دوشنبه به 2957 و 4043 تومان و هر پوند انگلیس و درهم امارات به 4942 و 808 تومان رسید.

در روز سه شنبه ارزها تغییرات خاصی را به ثبت نرساندند و بازار تهران با نوسان کم دامنه به روند خود ادامه داد اما در روز چهارشنبه یورو با افزایش توأم شد که با وجود قدری کاهش در روز پنج شنبه برخلاف دلار و پوند هفته ای افزایشی را به پایان رساند. در روز پنج شنبه ارزش دلار به 2956 تومان و قیمت یورو و پوند به 4048 و 4933 تومان و درهم به 809 تومان رسید. 

گفتنی است، بازار ارز طی چند ماه اخیر بر محور ثبات در گردش است و حرکت آرام دلار با کاهش فاصله خرید و فروش و دامنه نوسانات بیانگر تداوم روند بلند مدت بازار ارز است که در صورت گسترش روابط اقتصادی و پیش رفتن به سمت توافق نهایی ایران و گروه 1+5، این روند تداوم و بازار با افزایش سطح معاملات روبرو می شود که در نظر کارشناسان آینده ای پویاتر در انتظار این بازار خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها