شرکت لکسوس اولینبار در نمایشگاه اتومبیل 2013 فرانکفورت، مدل «LF-NX» را بهعنوان طرح مفهومی معرفی کرد و سرانجام این خودرو در سال 2014 بهعنوان کراساوور لکسوس تولید و روانهی بازار شد. لکسوس NX300h به پیشرانهی هیبریدی 2.5لیتری با توان 197 اسببخار و گشتاور 210 نیوتنمتر و گیربکس e-CVT مجهز است. از خصوصیات مهم این خودرو میتوان به طراحی جسورانه و امکانات منحصربهفرد از قبیل، شارژر بیسیم تلفنهمراه و سه حالت رانندگی eco ،Normal و Sport اشاره کرد؛ همچنین سیستم پیشگیری از برخورد با جلو، سیستم کنترل باد لاستیکها، سیستم کمکی پارک، قابلیت کنترل سیستمهای خودرو از طریق تلفنهمراه، دوربین 360 درجه و سیستم رانندگی بین خطوط از دیگر آپشنهای این خودروست. سیستم مولتیمدیای لکسوس NX300h سیستم صوتی حرفهای لوینسون با 10 بلندگو (در نسخهی سفارشی) و قابلیت خواندن و نوشتن پیامها و دسترسی به ایمیلها از طریق نرمافزار Siri (دستیار شخصی و هوشمند شرکت اپل) است.
کابین داخلی لکسوس NX300h به زیبایی طراحی بدنهی آن است. صندلیهای اسپرت این خودرو سرنشین را کاملا دربرگرفته و احساس رانندگی با یک خودروی اسپرت را به راننده منتقل میکند. این مسئله شاید برای یک خودروی SUV، سفرهای خارج شهر و افرادی که جثهی بزرگی دارند، خوشایند نباشد. ترمز لکسوس NX300h با کوچکترین اشاره عمل کرده و سرعت خودرو را به نحو چشمگیری کاهش میدهد. شاید رانندگان با این موضوع چندان راحت نباشند و برای راحتتربودن نیازمند مهارت و تجربه باشند. از دیگر استانداردهای این خودرو استاندارد امنیت پنجستاره از NHTSA (ادارهی ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا) و استاندارد آلایندگی یورو 5 است. این خودرو در سال 2015، کمترین آمار مراجعه به گارانتی را بین تمام مدلهای تولید شرکت لکسوس داشته که این مسئله بیانگر کیفیت بالای ساخت این محصول است. مصرف سوخت لکسوس NX300h داخل شهر حدود 7، خارج شهر نزدیک به 8 و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 7.5 لیتر است.
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو: نيمه شاسي بلند (کراس اوور)
سال ساخت: 2017
تعداد سرنشين: پنج نفر
اندازه رينگ: 17اينچ
جنس رينگ: آلومينيوم
پيشرانه
نوع خطي
تعداد سيلندر: چهار سيلندر
تعداد سوپاپ: 16 سوپاپ
حجم: 2494 سي سي
حداکثر توان: 197 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 210نيوتن متر
استاندارد آلايندگي: يورو 6
نوع تنفس موتور: طبيعي
نوع سوخت: بنزيني، هيبريدي
جعبه دنده و سيستم انتقال نيرو
نوع جعبه دنده (گيربکس): اتوماتيک
نوع گيربکس: اتوماتيک ECVT
محور محرک (ديفرانسيل): چهار چرخ
امکانات
ترمز پارک برقي، روشن شدن خودکار چراغها، سنسور باران، نمايش ميزان باد تايرها، کروز کنترل، رادار نقطه کور، رادار تصادف، دوربین جلو، دوربین 360، درجه نشانگر باد لاستیک، رادار بین خطوط ،ساب عقب، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، صندلی تاشو عقب برقی، ماوس، اف اسپورت، 7 کلید
نوع استارت دکمهاي
ترمزها
- نوع ترمزهای جلو و عقب ديسکي خنک شونده
- سامانه ضد قفل (ABS)
توضيحات تکميلي: ترمزها ترمز جلو از نوع دیسکی خنکشونده ترمز عقب از نوع دیسکی ABS - EBD - ESP - ASR - BAS - TCS
چراغ ها
- LED، زنون
- چراغهاي جلو تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو، چراغ روز (Day Light)، چراغ مه شکن جلو
- چراغ راهنما روي آينه ها، چراغ مه شکن عقب
فضاي داخلي
- نوع فرمان برقي
- تعداد کيسههاي هوا هشت عدد
- جنس پوشش صندلي چرم
- قابليت تنظيم صندلي راننده در 8 جهت
- گرم کن صندلي
- تعداد درها پنج عدد
- قفل مرکزي
- تنظيم برقي آينهها
- سانروف پانوراما
- نوع پخش کننده سیستم صوتی حرفه ای Mark Levinson
- درگاه USB
- مانيتور جلو
- سنسور دنده عقب
- سيستم هشدار صوتي باز بودن کمربند
- سيستم مسيرياب (نويگيشن)
- سيستم ضد سرقت خودرو