کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فیس‌بوک واتس‌اَپ را ۱۹ میلیارد دلار خرید


کد خبر : ۳۵۸۵پنجشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴:۱۲۵۰۴۵ بازدید

شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بزرگترین سرمایه‌گذاری خود، شرکت پیامک‌رسانی واتس‌اَپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بزرگترین سرمایه‌گذاری خود، شرکت پیامک‌رسانی واتس‌اَپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، فیس‌بوک برای خرید این شرکت چهار میلیارد دلار نقد و معادل ۱۲ میلیارد دلار از حق مالکیت خود را پرداخت خواهد کرد و سه میلیارد دلار سهام هم بعدا به مالکان و حدود پنجاه کارمند واتس‌آپ تعلق خواهد گرفت.

واتس‌اپ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر دارد و بویژه در بین کسانی که می‌خواهند مجانی پیامک بفرستند پرطرفدار است.

برنامه این شرکت پیامک‌ کاربران را از اینترنت ارسال می‌کند و به گفته آن، هر روز یک میلیون نفر به کاربرانش اضافه می‌شود.

استفاده از این برنامه در سال اول مجانی است و بعد از آن کاربران باید ماهانه یک دلار بپردازند، البته این شرکت خدمات رایگان هم ارائه می‌کند.

مارک زوکربرگ، موسس فیس‌بوک در بیانیه‌ای واتس‌اپ را سرویسی "فوق العاده با ارزش" توصیف کرد و گفت فکر خرید واتس‌اپ یازده روز پیش از ذهنش گذشته است.

وی پیش‌بینی کرد کاربران واتس‌اپ از میلیارد نفر خواهد گذشت.

بن باجارین از شرکت خدمات مشاوره کریتیو استراتژیز هم معتقد است واتس‌اپ در راه رسیدن به یک میلیارد کاربر است و رشد آن "بسیار بسیار سریع‌تر از فیس‌بوک است."

جان کوم، یکی از موسسان واتس‌اپ هم به هیات مدیره فیس‌بوک ملحق خواهد شد. وی در بیانیه‌ای گفت: ما خوشحال و مفتخریم که با مارک و فیس‌بوک شریک تجاری باشیم و همچنان به خدمات خود به کاربران در سراسر دنیا ادامه دهیم.

سیاست واتس‌اپ تاکنون این بوده که از پذیرش تبلیغ پرهیز کند و آن را توهین به کاربران می‌دانست در حالیکه فیس‌بوک به طور گسترده‌ای از تبلیغات تجاری استفاده می‌کند.

مارک زوکربر گفته قصد ندارد از واتس‌اپ برای تبلیغ استفاده کند چون تصور نمی‌کند بهترین راه کسب درآمد از سرویس پیامک‌رسان، آگهی تبلیغاتی باشد.

کیتی بویل، تحلیلگر تجارت دیجیتال به بی‌بی‌سی گفت: خرید واتس اپ برای فیس‌بوک اهمیتی فراتر از در آمدزایی از راه آگهی داشته است؛ از جمله اینکه واتس‌اپ کاربرانی جوان دارد و بیرون آمریکا پرطرفدار است.

برخی کارشناسان معتقدند سرویس‌هایی مثل واتس اپ و اینستاگرام توجه جوانان را بطور روزافزونی به خود جلب می‌کنند و سبب شده‌اند کاربران وقت کمتری در فیس بوک صرف کنند.

پیش از این بزرگ‌ترین سرمایه گذاری فیس‌بوک، خرید اینستاگرام به قیمت یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بود.

گفته می‌شود فیس‌بوک یک پیشنهاد سه میلیارد دلاری هم برای خرید سرویس پیامک تصویری اسنپ چت داده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها