کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامانه شهر هوشمند ایرانسل در اهواز و انزلی راه‌ اندازی شد


کد خبر : ۳۵۴۲۲چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۱۴۱۰۷۷ بازدید

سامانه شهر هوشمند و خدمات شهروندی هوشمند ايرانسل در شهر و اهواز و منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

nfc ایرانسل

امروزه مفهوم شهر هوشمند با ویژگی‌هایی نظیر سیستم حمل‌ونقل هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، دسترسی به اینترنت همگانی در تمام نقاط شهر، پرداخت‌های مبتنی بر فناوری NFC، سیستم‌های پردازشگر آلاینده‌های محیطی و بسیاری از فناوری‌های دیگر تصور می‌شود.

همزمان با پرطرفدار شدن ایده شهرهای هوشمند در عرصه جهانی و بهینه سازی زیرساخت های عمومی با استفاده از اینترنت اشیا، حرکت به سمت ارائه خدمات هوشمند شهری در داخل ایران نیز آغاز شده است. در این راستا شرکت ایرانسل به آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای بکارگیری فناوری اینترنت اشیا و حرکت به سمت ارائه خدمات شهری مبتنی بر این فناوری در داخل کشور اقدام کرده است.

در بهمن ماه سالی که گذشت، اولین سایت NB-IoT کشور با هدف ایجاد شبکه­ای یکپارچه و سراسری افتتاح شد. از جمله ویژگی‌های فناوری NB-IoT، توان مصرفی پایین برای اشیا است که سبب افزایش طول عمر باتری تا حدود 10 سال می‌‌شود. همچنین گستردگی پوشش شبکه از دیگر ویژگی‌هایی است که استفاده از آن را در اندازه‌گیری هوشمند، مدیریت ناوگان‌ حمل و نقل، قرائت کنتورهای گاز، آب و برق از راه دور و صد‌ها مورد دیگر بی‌همتا و متمایز می‌کند.

در گام اول و همزمان با ایام مبارک دهه فجر، رونمایی از اولين «سامانه حمل‌ونقل هوشمند»، «پرداخت مبتنی بر فناوریNFC » و اجرای طرح آزمایشی نصب ۵۰۰۰ کنتور گاز مبتنی بر فناوری LPWAN در استان خوزستان توسط کسب­وکار سازمانی ایرانسل و با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

ایرانسل nfc

پس از مدت کوتاهی و در راستای گسترش خدمات هوشمند شهری در سراسر کشور عزیزمان، نوروز امسال مفتخر به افتتاح «سامانه شهر هوشمند» در منطقه آزاد انزلی و با حضور رئیس جهور محترم شدیم.

با راه‌اندازی سامانه شهر هوشمند ایرانسل در منطقه آزاد انزلی، خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند شهرى، آبیاری بهينه فضاهای سبز، مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت پارکینگ­های شهری، اندازه‌گیری سطح آب مخازن و پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد بر بستر جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهر هوشمند

همچنین در این مراسم «خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر راهکار جامع NFC» با همكارى سازمان منطقه آزاد انزلى و بر بستر شبكه ارتباطى ايرانسل به بهره‌بردارى رسيد. با استفاده از این راهکار، فضای امن و قابل اطمینانی برای ارائه انواع خدمات پرداخت با سرعت و سهولت بيشتر فراهم مى‌شود. بر این اساس درگاه‌های پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و غیره به این فناوری مجهز خواهند شد.

راه‌اندازی اين سرویس، نقش مهمى در افزایش رفاه ساکنان، گردشگران و کارکنان منطقه آزاد انزلی ايفا كرده و با تسهیل فرایندهای پرداخت، به جذب بیشتر گردشگر و روان‌سازی امور واردات و صادرات نیز کمک می کند.

از اینکه که توانسته‌ایم برای تحقق شهرهای هوشمند در داخل کشور عزیزمان گام‌های جدی برداریم بسیار خرسندیم. امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم در آینده نه چندان دور در جمع کشورهای پیشگام در حوزه هوشمندسازی شهرها قرار گرفته و نوین‌ترین خدمات هوشمند شهری را به هموطنان عزیز ارائه کنیم.

برای اطلاع از فعالیت‌های آتی ایرانسل در این حوزه، ما را دنبال کنید.

شما مى توانيد برای آشنایی با راهکارهای سازمانی ایرانسل و کسب اطلاعات بيشتر از طریق روش‌های زیر اقدام كنيد:

وبسایت: business.irancell.ir

ایمیل: EB@mtnirancell.ir

تلفن: ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها