کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت میوه به بهانه شرایط جوی اخیر + ریز قیمت‌ها


کد خبر : ۳۴۵۰سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵:۲۶۲۲۰۶ بازدید

با کاهش دمای و بارش برف در استانهای شمالی و غربی احتمال افزایش قیمت میوه‌هایی که از این استان‌ها تامین می‌شد، می‌رفت اما در چند روز اخیر افزایش قیمت میوه در حالی بوده که نمی‌توان گفت تنها دلیل آن تامین این میوه‌ها از این استانها بوده است.

در چند روز اخیر قیمت موز که از کشورهای آفریقایی تامین و از طریق مرزهای جنوبی کشور وارد می‌شود با افزایش روبرو بوده است. این افزایش قیمت در حالی رخ داده که به گفته فعالان صنف میوه موزهای سطح شهر چند هفته گذشته به کشور وارد شده و در سردخانه نگهداری می‌شدند.

واردات موز توسط افراد معدودی که تعداد آنها از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی‌رود، صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که واردات هر بخش از آن با فاصله‌های مشخص انجام می‌شود، اما در برخی مواقع رقیبان با اطلاع از افزایش فاصله زمانی واردات محصول رقیب خود، میزان موز وارداتی که در سطح شهر عرضه می‌کنند را کاهش می‌دهند تا قیمت ان افزایش یابد و به سود بیشتری دست پیدا کنند.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: طی دو روز گذشته قیمت موز از کیلویی 3500 تومان به 4200 تومان افزایش یافته است.

حسین مهاجران ادامه داد: واردات موز در دست سه تا پنج نفر است که اگر تعداد وارد کنندگان افزایش یابد اکثر شیطنت‌ها در رابطه با بازار موز از بین خواهد رفت.

او با اشاره به ثبات نسبی قیمت دلار بیان کرد: موز با ارز دلار خریداری می‌شود و برخی اوقات حجم تولید در دنیا کاهش می‌یابد که این موضوع بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.وی با بیان این‌که با تغییر فصل امکان تغییر نرخ جهانی موز به بیش از 800 دلار در هر تن وجود دارد اظهار کرد: اگر وارد کنندگان موز را کیلویی 2800 تومان عرضه کنند هیچ ضرری آنها را تهدید نخواهد کرد اما آنان به دنبال دریافت سود بیشتر هستند.او در رابطه با دیگر اقلام میوه گفت: پرتقال کیلویی 300 تومان افزایش قیمت داشته است و تا به امروز آنچنان از پرتقال خونی یا توسرخ استقبال نشده است.وی با بیان این‌که قیمت گوجه فرنگی کاهش یافته و قیمت سیب‌زمینی و پیاز ثابت بوده است افزود: اما به گفته برخی میوه‌فروشان در سطح شهر قیمت سیب زمینی و پیاز با اندکی افزایش روبرو شده است.

 در حال حاضر در سطح شهر هر کیلو موز درجه یک 4200 تومان، سیب 5000 تومان، پرتقال 2500 تومان، پرتقال خونی بمی 3500 تومان، نارنگی بندری 6000 تومان و خیار 2500 تومان عرضه می‌شود. این در حالیست که قیمت عرضه سیب در میدان 4200 تومان، پرتقال 2000 تومان، پرتقال خونی 2500 تومان، نارنگی 4500 تومان و خیار 2000 تومان است.

همچنین در سطح شهر هر کیلو فلفل دلمه 4000 تومان، هویج 1500 تومان، شلغم 2000 تومان، کلم سفید پاک کرده 1500 تومان، کرفس 1500 تومان، لوبیا 6000 تومان، سیب‌زمینی 2800 تومان و پیاز 2000 تومان عرضه می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها