کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی وضعیت 3 بازار بورس , طلا و مسكن


کد خبر : ۳۴۱۹یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹:۱۹۶۶۱۰ بازدید

صبح امروز شاخص بورس تهران دو حرکت متفاوت از خود نشان داد و طی دو ساعت نزول و صعود را تجربه کرد. همزمان پیش بینی ها از بازارهای مالی دیگر نشان می دهد قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی بالا رفته است.

 در ابتدای معاملات امروز شاخص بورس تهران با کاهش شدید شاخص تا مرز ۸۰ هزار واحد مواجه شد ولی دو ساعت بعد بازهم حرکت شاخص صعودی شد. خبرهای موازی نشان می دهد بازار طلا به سمت افزایش قیمت حرکت می کند ولی همچنان وضعیت بازار مسکن از نظر مشاوران املاک نامطلوب است. 

بورس 

انتشار خبر موافقت مجلس را رشد نرخ خوراک پتروشیمی ها موثرترین ضربه را به بورس تهران زد. در حال حاضر برای بررسی وضعیت اثر این مصوبه بر وضعیت پتروشیمی ها نماد شرکت های پتروشیمی در بورس بسته شده است. مدیران بورسی به سهامداران و رسانه ها اعلام کرده اند که جو روانی بازار را برهم نزنند. هفته پیش هم حضور طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی در بورس تهران نشان داد دولت به شدت در مورد آینده بورس نگران است. طی دو هفته گذشته شاخص کل به طور مدام بین ۸۳ و ۸۰ هزار واحد در نوسان بوده است. به نظر می رسد سال ۹۲ با همین وضعیت برای بورس به پایان برسد. 

طلا 

در آخرین معاملات بازار جهانی پیش از تعطیلی پایان هفته، بهای طلا رشد ۹ دلاری را تجربه کرد. فعالان بازار اعتقاد دارند قیمت ها طی هفته جاری رشد را ادامه می دهد. انتشار گزارش ناامید کننده از وضعیت اشتغال امریکا موجب شده تا قیمت طلا در بازارهای جهانی روند صعودی را پیش گیرند. موسسات آینده پژوهی بین المللی مانند کیتکو پیش بینی می کنند بهای طلا روند صعودی تدریجی را پیش گیرد. 

مسکن 

اتحادیه مشاوران املاک خبر داده قیمت اجاره بها ۱۰ درصد و بهای فروش ملک ۲۰ درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد روند حرکتی بازار مسکن نزولی باشد. آخرین بار کمتر از یک هفته قبل معاون وزیرراه و شهرسازی به عنوان یک مقام رسمی در مورد وضعیت بازار مسکن اظهار نظر کرد و خبر از ارزانی های احتمالی داد. به نظر می رسد با توجه به سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل پرداخت وام های بانکی، به احتمال زیاد نقدینگی بیشتری وارد بازار مسکن شود. با این حال هنوز کم قوت ترین پیش بینی احتمال گرانی مسکن است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها