کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نخستین قسط پول نفت ایران را ژاپن داد


کد خبر : ۳۳۹۵شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷:۴۴۲۸۴۵ بازدید

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ۵۵۰ میلیون دلاری که طی هفته جاری در چارچوب توافق ژنو در اختیار ایران قرار گرفته از حساب ایران در «بانک ژاپن» برداشت شده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ژاپن به عنوان نخستین مشتری نفت ایران پس از اجرای توافق هسته ای ژنو بخشی از پول نفت این کشور را پرداخت کرده است.

دولت آمریکا یک سال پیش انتقال پول نفت به ایران را ممنوع کرد که بر اساس آن مشتریان نفت ایران نتوانستند بهای نفت خریداری شده از این کشور را با دلار یا ارزهای دیگر بپردازند.

بر اساس این گزارش اقدام توکیو در سبقت گرفتن از سایر مشتریان نفت ایران و پرداخت نقدی پول نفت این کشور به این معناست که شرکت های ژاپنی قصد دارند از موقعیت بهتری نسبت به دیگران برای بازگشت به ایران و فعالیت در بخش نفت و گاز این کشور برخوردار باشند.

بر اساس سازوکار اجرایی تعریف شده برای توافق ژنو مقرر شده 4.2 میلیارد دلار دارایی خارجی ایران در 8 قسط در اختیار این کشور قرار گیرد. نخستین قسط به مبلغ 550 میلیون دلار طی هفته جاری در اختیار ایران قرار گرفت که گفته می شود از حسابی از بانک ژاپن برداشت شده است.

بخشی از پول نفت صادراتی ایران به ژاپن در بانک ژاپن نگهداری می شود. مبلغ آزاد شده به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس واریز شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها