کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرویی که تیر ماه 93 به بازار می آید + عکس


کد خبر : ۳۳۸۹پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰:۱۶۲۵۶۲۶ بازدید

ایران خودرو در سال آینده سه خودروی سواری جدید را به بازار عرضه می کند كه نخستين آنها يعني محصول جدید دنا در تیرماه 93 تحويل مشتريان مي شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برخي اظهارنظرها پيرامون كاهش قيمت خودرو نيز گفت: قیمت خودرو ارتباطی با مذاکرات و همکاری های جدید ندارد، بلکه حاصل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله قیمت ارز و همچنين قيمت مواد اوليه و هزينه هاي عملياتي است. مهندس يكه زارع ایران خودرو دیزل را نیز بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در خاورمیانه توصيف کرد و از شرکت های فرانسوی خواست در این بخش نیز سرمایه گذاری و همکاری کنند. 

وی افزود: ایران خودرو دیزل با برخورداری از شرکت های ایدم، محور خودرو و چرخشگر که به ترتیب موتور، اکسل و گیربکس تولید می کنند، از توان تولید و تامین قوای محرکه خودروهای تجاری برخوردار است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه كرد: شرکت چرخشگر شریک «زد.اف» آلمان است و گیربکس هایي تحت ليسانس اين شركت تولید می کند كه با این زیرساخت ها، فضای بسیار خوبی برای همکاری در بخش خودروهای تجاری نیز وجود دارد. 


nkd099c5a892avd0licf.jpg

هاشم یکه زارع در پايان در خصوص مالکیت ایران خودرو در ۳۳ درصد سهام بانک پارسیان، اظهار کرد: عزم جدي براي واگذاري اين سهام را داريم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشيه همايش اقتصادي سرمايه گذاري ايران و فرانسه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: شرکای فرانسوی دوسال شرکت های ایرانی را تنها گذاشتند و از این بابت خسارت هایی به خودروسازان ایرانی وارد آمد که در دور جديد همکاری ها باید جبران شود. 

مهندس هاشم یکه زارع افزود: این تجربه که با اعمال تحریم ها و رفتن شرکای خارجی، صنعت خودروسازی ما به مرز نابودی رسید، نباید دوباره تکرار شود و هر شرکتی که طرف تجاری خود را تنها گذاشته باید جبران خسارت کند. 

وي یادآور شد: این خسارت ها لزوما مالی نیست، بلکه اگر در گذشته قطعات «سی.کی.دی» ارسال مي شد و ما مونتاژ می کردیم، این بار همکاری ها باید به گونه ای باشد که خودروهای مشترک طراحی و تولید کنیم و به بازارهای صادراتی آن ها نيز دسترسی داشته باشیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تمایل شرکت هایی از کشورهایي مانند آلمان، ژاپن و کره برای از سرگیری همکاری های قدیم یا آغاز همکاری های جدید در صنایع خودروسازی ایران، اظهار كرد: در فضای تحریم، چین تنها کشور فعال در صنعت ایران بود و شرایط رقابتی نداشت اما با ورود اروپایی ها فضا برای چین نيز رقابتی تر می شود. وی خواستار سرمایه گذاری شرکای اروپایی در طراحی خودرو و خريد سهام خودروسازی های ایرانی شد و گفت: با طراحی محصولات مشترک و افزایش تولید، شرکت های ایرانی جذابیت بیشتری برای خريد سهام خودرو سازان از سوي اروپایی ها دارند . 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها