کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسئولان فکر چاره باشند


کد خبر : ۳۳۴۸دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶:۲۸۸۳۷۲ بازدید

شیوه توزیع سبد کالا مانند توزیع غذا در میان فقرای آفریقا است .
مسئولان فکر چاره باشندمسئولان فکر چاره باشند

نماینده مردم قم در مجلس درانتقاد از نحوه توزیع سبد کالا توسط دولت گفت: این روش توزیع درشان ملت ایران نبود و به گونه‌ای تحقیر آمیز انجام شد و بیشتر شبیه توزیع غذا در بین فقرای کشورهای آفریقایی بود. 

احمد امیرآبادی فراهانی گفت: وقتی می‌بینیم فقرا و گرسنگان آفریقایی کاسه را دراز کرده‌اند و صف‌های توزیع غذا را به هم می‌ریزند ناراحت می‌شویم و حالا می‌بینیم با مردم خودمان نیز همینگونه برخورد می‌شود. 
وی افزود: درست است که ما نمایندگان مجلس سه شیفت برای تصویب لایحه بودجه کار می‌کنیم اما جایمان گرم و راحت است درحالی که بیرون از مجلس هوا واقعاً سرد است و زن و بچه مردم و پیرمرد و پیرزن در صف‌های طولانی ساعت‌ها می‌ایستند که کالا دریافت کنند و این اصلاً درشان ملت ایران نیست. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت می‌توانست بهتر عمل کند و گروه‌ها را به صورت تدریجی برای ارائه کالا فرابخواند گفت: دولت باید مانند سال قبل به حساب گروه‌های هدف عیدانه واریز می‌کرد و یا کارت خرید نقدی به آنان می‌داد تا بتوانند هروقت خواستند از فروشگاه‌ها و مغازه‌های خرید کنند. 

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: سامانه پرداخت یارانه نقدی که در دولت قبل انجام شد سامانه خوبی بود و دولت می‌توانست با این روش به مردم کمک کند اما دولت تدبیر و امید برای ارئه سبد کالا بی‌تدبیری کرد. نماینده مردم قم گفت: روز گذشته تماس‌های زیادی با بسیاری از نمایندگان انجام شد و موکلانشان گفتند با اینکه جزء اقشار آسب پذیر جامعه بوده‌اند سبد کالا به آنان اختصاص نیافته است. 

وی افزود: در حال حاضر می‌بینیم که بسیاری از کارگران از لیست دولت جا افتاده‌اند درحالی که بسیاری از کارمندان دولت با حقوق بالا شامل دریافت سبد کالا شده‌اند از سوی دیگر بسیاری از اعضای جامعه که جزء دهک‌های پایین هستند شامل سبد کالا نشده‌اند و معلوم نیست دولت می‌خواهد با آن‌ها چه کند. 

امیری فراهانی ادامه داد: دولت در این زمینه اصلاً با مجلس مشورت نکرده و امروز هم آقای نوبخت به واسطه تذکر یکی از نمایندگان ردیف پرداخت این سبد را اعلام کند البته در مورد این ردیف نیز شک و شبهه زیاد است زیرا در این ردیف موارد بسیار زیادی مطرح شده است یعنی درمورد سود بانک‌ها و ارائه تسهیلات آمده است که معلوم نیست چگونه قرار است آن موارد با سرجمع 2200 میلیارد تومانی این ردیف پرداخت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها