کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشی آی‌فون، امروز 10 ساله شد


کد خبر : ۳۲۳۳۹دوشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶:۵۲۲۶۶۱ بازدید

امروزه حتی بچه‌های کوچک هم می‌دانند گوشی هوشمند و موبایل آیفون چیست. به ندرت می‌توان تکنولوژی دیگری یافت که زندگی انسان را به ...

امروزه حتی بچه‌های کوچک هم می‌دانند گوشی هوشمند و موبایل آیفون چیست. به ندرت می‌توان تکنولوژی دیگری یافت که زندگی انسان را به این سرعت تغییر داده باشد.

روز نهم ژانویه سال 2007، استیو جابز به روی صحنه آمد و دستگاهی را معرفی کرد که به نماد بزرگترین کمپانی تکنولوژی دنیا تبدیل شد.

STEVE JOBS IPHONE 2G

تاریخچه آیفون:

آیفون یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز 9 ژانویه 2007 (20 دی 1385) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی شد.

آیفون صفحه‌کلید ندارد و فقط از یک کلید home برخوردار است که با فشردن آن کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می‌شود. از صفحه حساس لمسی بهره می‌گیرد، که می‌توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم‌عامل iOS، را اجرا کرد.

سیستم‌عامل این گوشی بر مبنای مک اواس است و iOS نام دارد. آی‌فون از مرورگر وب سافاری - مرورگر اصلی اپل - بهره می‌گیرد.

نخستین بار کمپانی اپل در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی آیفون را روانه بازارهای آمریکا کرد. در این روز بسیاری از علاقه‌مندان با تشکیل صف‌های طولانی در برابر فروشگاه‌های اپل و شرکت AT&T در صف ایستادند تا جزو اولین کسانی باشند که این گوشی را می‌خرند. همچنین این گوشی از سال ۲۰۰۸، در بازارهای جهانی نیز عرضه شد. هدف گذاری اپل، فروش ۱۰ میلیون واحد از این دستگاه بود.

معرفی گوشی‌های آیفون طی 10 سال گذشته:

آیفون نسل اول، 2G نام داشت. فلسفه نام‌گذاری این است که از تکنولوژی نسل دوم شبکه تلفن همراه استفاده می‌کند.
اولین نسل از آیفون، GPS و فیلمبرداری نداشت.

آیفون 2G
 



آیفون 3G

تقریباً یک سال پس از طوفانی که اپل در ژانویه 2007 با معرفی اولین نسل iPhone به راه انداخت، دومین عضو این خانواده نیز با تغییرات کم و بیش قابل توجه به بازار ارائه گردیده‌است و دو فاکتور توزیع گسترده و حوزه قیمتی مناسب، آن را به بزرگترین رقیب برای iPhone کلاسیک بدل کرده‌است.

دوربین: 2 مگاپیکسل/  جی‌پی‌اس: دارد / فیلمبرداری: ندارد

آیفون 3G
 



آیفون 3G S

آیفون نسل سوم ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ معرفی شد : ابعاد: ۱۲٫۳×۶۲٫۱×۱۱۵٫۵ میلی‌متر / وزن: ۱۳۵ گرم / بلوتوث: نسخه ۲٫۱ / مشخصات دوربین: ۳٫۲ مگاپیکسل رزولشن عکس: ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل / فیلم برداری: دارد کیفیت فیلم برداری: VGA

آیفون 3G S
 



آیفون 4

دوربین: 5 مگاپیکسل /فیلم برداری دارد /کیفیت فیلم برداری: HD

آیفون 4
 



آیفون 4S

دوربین: ۸ مگاپیکسل / امکان دریافت دستورها صوتی و پردازش هوشمند / از لحاظ ظاهری تغییر چندانی با مدل قبلی ندارد / قدرت پردازش بالاتر با استفاده cpu دو هسته ای/ امکان فیلم برداری با کیفیت full HD 1080

آیفون 4S
 



آیفون 5

آیفون نسل پنج، معرفی 12 سپتامبر سال ۲۰۱۲ / ابعاد: ۱۲۳٫۸ × ۵۸٫۶ × ۷٫۶ میلی‌متر / وزن۱۱۲ گرم / نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ با A2DP / مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه / مدل پردازنده: Apple A6 Chipset, Dual-Core ARM Cortex-A15 CPU / جنس بدنه: آلومینیوم ورژن / سیستم عامل: iOS 6.0

آیفون 5
 



آیفون 5C

آیفون نسل ششم، ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ : ابعاد: ۷٫۶ × ۵۸٫۶ × ۸ میلی‌متر وزن ۱۳۲ گرم /نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ باA2DP /مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه / مدل پردازنده: Apple A6 Chipset, Dual-Core ARM Cortex-A15 CPU / جنس بدنه: پلاستیک همراه با یک لایه فلز که در پشت قاب قرار گرفته است / ورژن سیستم عامل: iOS 7.0

آیفون 5C
 



آیفون 5S

آیفون نسل هفتم در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ رونمایی شد. ابعاد: ۷٫۶ × ۵۸٫۶ × ۸ میلی‌متر وزن ۱۱۲ گرم / نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ باA2DP / مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل دوربین با لنز ۵ لایه و گشادگی f/2.2 و فلاش True Tone و لرزش گیر فیلم برداری دارد /کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و ضبط ویدیو ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن مدل پردازنده: چیپ جدید A7 پردازنده ۶۴ بیتی و گرافیک جدید، ۲ برابر سریع تر نسبت به مدل‌های قبلی حسگر اثر انگشت با نام Touch ID / ورژن سیستم عامل: iOS 7.0

آیفون 5S
 



آیفون 6

آیفون ۶ نسل هشتم گوشی‌های هوشمند اپل است که در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ عرضه شد. اپل در ۲۴ ساعت نخست عرضه این گوشی توانست ۴ میلیون دستگاه از این دو مدل را به فروش برساند. ضخامت این گوشی ۶٫۹ میلی‌متر است که باریک‌ترین آیفون ساخته شده تاکنون است. همچنین صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی (تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ) از نوع لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ از دیگر مشخصات آن است. آیفون ۶ در سه مدل ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز است ضمن اینکه قادر به فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم برثانیه و همچنین مجهز به امکان تایم‌لپس است. نسبت به مدل قبلی این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای A8 و حافظه اجرایی ۱ گیگابایت سرعت عملکرد سریع‌تری برخوردار است. همچنین امکان پرداخت موبایلی Apple Pay نیز به امکانات این گوشی اضافه شده است. این گوشی با سیستم عامل آی‌اواس هشت عرضه شده است.

آیفون 6
 



آیفون 6 پلاس

آیفون ۶ پلاس همزمان با آیفون ۶ در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد و با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی به نوعی نخستین فبلت اپل به حساب می‌آید. بخش عمده مشخصات این گوشی با آیفون ۶ یکسان است اما با افزایش اندازه صفحه نمایش وزن آن به ۱۷۲ گرم رسیده است. دوربین پشتی این دستگاه ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی ان ۲٫۱ مگاپیکسل است. آیفون ۶ پلاس مانند نسل‌های پیشین از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و در سه نسخه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. پردازنده این دستگاه از نوع ۶۴ بیتی A8 است و از سیستم عامل آی‌اواس ۸ پشتیبانی می‌کند. آیفون ۶ پلاس به جز اندازه صفحه نمایش و وزن یک تفاوت با آیفون ۶ دارد و آن ثابت کننده تصویر در هنگام تصویربرداری است.

آیفون 6 پلاس
 



آیفون 6S

اپل هر ساله، جدیدترین گوشی خود را در شهریورماه معرفی می‌کند. گوشی «اپل آیفون ۶اس» (Apple iPhone 6s) هم طبق عادت هر ساله در جریان مراسمی جذاب معرفی شد. اپل در این گوشی، نوع صفحهٔ لمسی را به کلی تغییر داده و آن را به گونه‌ای بازسازی کرده تا در عین جذابیت کارآمد هم باشد. این گوشی از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نسل قبلی‌اش است. اما در مقابل، با آیفون جدید می‌توانید تصاویری با کیفیت بالاتر ثبت کنید، از پردازندهٔ سریع‌تر برای بازی کردن استفاده کنید و حتی با سرعت بیشتری به اینترنت متصل شوید. البته در کنار این قابلیت‌های مثال‌زدنی، رنگ رزگلد هم در کنار رنگ‌های قبلی خاکستری، طلایی و نقره‌ای به رنگ‌های این گوشی افزوده شده است.

آیفون 6S
 



آیفون SE

در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۶ و در کنفرانس اپل معرفی شد. این گوشی در واقع مشخصات آیفون 5S را به اضافه برخی امکانات دیگر همچون پردازنده قوی‌تر، دوربین بهتر و برخی ویژگی‌های آیفون 6S را با قیمتی کم‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این گوشی که صفحه آن ۴ اینچی است، ظاهر آیفون ۵اس را داراست. به گفتۀ اپل آیفون اس ای که از وجود فناوری 3D Touch بهره نمی‌برد، قدرتمندترین آیفون چهار اینچی است که تاکنون روانۀ بازار شده است.

آیفون SE
 



آیفون 7 و 7 پلاس

در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در سالن مدنی بیل گراهام در سان فرانسیسکو توسط تیم کوک مدیرعامل اپل رونمایی شد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به طور مشترک به عنوان دستگاه‌های پرچم دار سری آیفون و جانشینان آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس می‌باشند؛ که ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ و با سفارش قبلی در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شدند. آیفون ۷ ویژگی‌های قابل توجه‌ای در راستای ارتقاء سخت‌افزار، از جمله پردازنده چندهسته‌ای با سیستم روی یک تراشه همراه با سیستم بهبود عملکرد گرافیکی، صفحه نمایش به روز شده، مقاومت در برابر آب، بلندگوهای استریو، دوربین‌های به روز رسانی، و یک سیستم دو دوربین جدید منحصر به فرد برای مدل بزرگتر آیفون ۷ پلاس داراست.[۳] همچنین رابط تی‌آراس ۳٫۵ میلی‌متر حذف شده است. آیفون ۷ در طراحی به آیفون ۶ اس مشابه است. در کنار رنگ سفید، طلایی، و رز طلایی، دستگاه در رنگ «جت سیاه و سفید» نیز ارائه شده است.

آیفون 7 و 7 پلاس

آیفون ۷ دیگر از یک دکمه فیزیکی خانه استفاده نمی‌کند؛ بجای آن از یک دکمه لمسی بهره می‌برد. فون ۷ مجهز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فلش-چهار ال ای دی می‌باشد، دیافراگم آن به f / ۱٫۸ گسترده‌تر شده است. آیفون ۷ همچنین شامل یک ۱۲ مگاپیکسلی لنز تله فوتو دوم است، که می‌تواند برای رسیدن به زوم اپتیکال دو برابر، و تا ده برابر زوم دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. دوربین جلو نیز به یک سنسور ۷ مگاپیکسلی به روز رسانی شده است. آیفون ۷ از اپل آ۱۰ فیوژن سیستم بر روی تراشه، که متشکل از دو هسته با قدرت کم و دو هسته با قدرت بالا استفاده می‌کند.[۶] به مانند مدل‌های پیشین، آی فون ۷ در دو اندازه عرضه شده است: یکی با یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی و دیگری «پلاس» با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها