کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌گرد شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه


کد خبر : ۳۲۳۲۸دوشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۳۰۱۱۲۳ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز با بازارگردانی ضعیف حقوقی‌ها در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی و در محدوده صفر ...

معامله‌گران بازار سهام امروز با بازارگردانی ضعیف حقوقی‌ها در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی و در محدوده صفر تابلو را نظاره‌گر بود که گروه معدنی‌ها به پشتوانه سنگ‌آهنی‌ها با اقبال خریداران بیشتری روبرو شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 دی‌ماه 95 با کاهش 223 واحدی به رقم 78 هزار و 609 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 62 واحدی عدد 15 هزار و 263 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 302 واحدی به عدد 86 هزار و 187 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 131 واحدی به عدد 55 هزار و 882 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 629 واحد افت روی رقم 166 هزار و 820 واحد متوقف شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 8 واحدی به عدد 826 واحد دست یافت. 

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران‌خودرو با 37 واحد، پالایش نفت اصفهان با 21 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 16 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. 

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با 24 واحد، توسعه معادن و فلزات با 10 واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 8 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 196 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 857 میلیون و 173 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 103 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان، مواد ویژه لیا، اوراق مشارکت صدانا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت تبریز، اوراق مشارکت سخاور، اوراق مشارکت سایتل، اوراق مشارکت لیزینگ امید، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا، گلوکوزان، سامان گستر اصفهان، سرمایه‌گذاری نیرو، کاغذ‌سازی کاوه و بین‌المللی توسعه ساختمان متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه 47 میلیون و 182 هزار و 31 سهم شرکت ریل سیر کوثر در نماد حسیر برای روز چهارشنبه این هفته در فرابورس منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار دوم سهام، کمتر از 164 میلیون سهم اعتباری کوثر مرکزی به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان به طور بلوکی معامله شد.

در این بازار 96 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش کمتر از 92 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. اندکی بیش از 66 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران اما به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت. کمتر از 10 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات کد به کد سهامدار عمده روبه‌رو شد. در جریان بازار عادی بورس امروز در سرمایه‌گذاری سایپا 26 میلیون سهم با هدف بازارگردانی کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل و رو به منفی را تجربه کرد که با حمایت ضعیف برخی حقوقی‌ها در نمادهای پر بیننده و شاخص‌ساز، در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) نوسان معاملات مدیریت شد. این در حالی بود که در گروه معدنی‌ها و با پیشرو شدن سنگ‌آهنی‌ها اقبال عمومی برای خرید سهام پررنگ‌تر بود.

به گزارش فارس، اجباری شدن خرید سهام از سوی صندوق‌های با درآمد ثابت بر اساس کف حداقلی 5 درصدی دارایی‌ها در بازار سهام در حالی از روز گذشته ابلاغ شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد، صندوق‌های درآمد ثابت براساس اساسنامه و چینش دارایی‌ها هیچ گاه نمی‌توانند کمکی به بازار سهام کنند، زیرا چهارچوب تعریف شده برای آنها برای تمرکز بر بازار سهام تفاوت اساسی با اساسنامه صندوق‌های با درآمد ثابت دارد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازار متعادل و توأم با افزایش عرضه سهام بود که با بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها در محدوده صفر تابلو در اغلب نمادهای معاملاتی پر بیننده بازار مدیریت شد.

در این بین برخی نمادهای معاملاتی کوچک بازار از جمله تک سهم‌های دارویی، سیمانی و برخی فولادی‌ها مورد اقبال نوسان‌گیران بازار بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها