کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مالیات بر ارزش افزوده صنایع صادراتی برمی‌گردد


کد خبر : ۳۲۲۸۸یکشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۲۸۶۷۱ بازدید

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که اخیرا مقرر شده واحدهای صنعتی صادراتی مالیات بر ارزش‌افزوده‌شان برگردد. همچنین قانون ...

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که اخیرا مقرر شده واحدهای صنعتی صادراتی مالیات بر ارزش‌افزوده‌شان برگردد. همچنین قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای اصلاح به مجلس رفته است.

رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران و کارآفرینان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مالیات مشکل بزرگی برای واحدها است و در کشورهایی که با رکود مواجه شدند مالیات اخذ شده را به واحدها برگردانده‌اند اما در کشور ما با توجه به اینکه معتقدیم مالیات در این شرایط نباید گرفته شود، اما دولت زمانی که پول ندارد حقوق‌ها را بپردازد به مشکل برمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه باغ های پسته رفسنجان در معرض خطر جدی بوده و نمی‌توانند اقتصاد این شهرستان را تأمین کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت مس معین این منطقه است اگر کار مطالعاتی طی مدت یک ‌ماه انجام دهد ما هزینه این مطالعات را پرداخت می‌کنیم تا صنعتی جایگزین پسته در رفسنجان شود.

رحمانی ادامه داد: هر صنایعی که توجیه اقتصادی داشته باشد ورود کند، مانند صنایع وابسته به مس که به طور طبیعی توجیه اقتصادی دارند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شهرک تخصصی مس در شهرستان رفسنجان شد و گفت: شهرک‌های تخصصی هم‌افزایی دارند، فعالیت‌های مرتبط با هم جمع می‌شوند و همدیگر را پوشش می‌دهند.

وی موقعیت جغرافیایی و زیرساخت ها را در رفسنجان مناسب دانست و افزود: تاکنون به ۱۹ هزار و ۷۶۴ واحد تسهیلات رونق تولید داده ایم اما استان کرمان با وجود اینکه از لحاظ اقتصادی برجستگی‌های زیادی دارد اما آمار پرداختی‌های آن اصلا رضایت‌بخش نیست.

رحمانی خاطرنشان کرد: هر واحد تولیدی که به‌دلیل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کند خلاف فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، شاهین حریری - مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان - نیز گفت: از ۶۸ پروژه مصوبه شهرستان در استان تنها بانک ها به هشت پروژه تسهیلات پرداخت کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها