کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احمدی‌نژاد هنوز قصد نامزدی در انتخابات 96 را دارد


کد خبر : ۳۲۲۲۱پنجشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۰۱۱۹۶۳ بازدید

در اواخر سپتامبر احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات نهی شد. با این حال به نظر می‌رسد او این ماجرا را به این راحتی رها نمی‌کند. رییس‌جمهوری ...

در اواخر سپتامبر احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات نهی شد. با این حال به نظر می‌رسد او این ماجرا را به این راحتی رها نمی‌کند. رییس‌جمهوری سابق هنوز قصد دارد برای انتخابات حضور پیدا کند و این علیرغم ماجرای نهی است. به گفته یک اصولگرای میانه‌رو که خواسته نامش فاش نشود، احمدی‌نژاد هنوز به سراسر کشور سفر و سعی می‌کند با مردم دیدار کند. او سعی می‌کند خودش را به عنوان یک کاندیدای بالقوه جا بزند.

«انتخاب» به نقل از «المانیتور» نوشت: در فاصله کمی از دفتر رییس‌جمهوری در مرکز شهر تهران که در کنار میدان حر که در آن مجسمه از قهرمانی که یک دیو را کشته، قرار دارد. هر زمان حسن روحانی به دفترش می‌رود نمی‌تواند این مجسمه را نادیده بگیرد، در نتیجه احتمالا این مجسمه منبع الهام او در مبارزاتش است.

هیچ شکی نیست که روحانی تحت فشار بی‌سابقه‌ای است با این حال همچنان خطر جدی‌ای انتخاب مجدد روحانی را تهدید نمی‌کند. عدنان طباطبائی، کارشناس ایران به المانیتور گفته وضعیت روحانی تضعیف شده و پیچیدگی‌هایی در اجرای برجام وجود دارد. انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا نیز تاثیر منفی بر انتخاب روحانی گذاشته است؛ به ویژه با توجه به اظهارات او در خصوص برجام.

تا چند ماه پیش احمدی‌نژاد فکر می‌کرد مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات ۲۰۱۷ خواهد بود. او تبلیغات انتخاباتی‌اش را آغاز کرد و به یک تهدید برای روحانی تبدیل شده بود. در اواخر سپتامبر احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات نهی شد. با این حال به نظر می‌رسد او این ماجرا را به این راحتی رها نمی‌کند. رییس‌جمهوری سابق هنوز قصد دارد برای انتخابات حضور پیدا کند و این علیرغم ماجرای نهی است. به گفته یک اصولگرای میانه‌رو که خواسته نامش فاش نشود، احمدی‌نژاد هنوز به سراسر کشور سفر و سعی می‌کند با مردم دیدار کند. او سعی می‌کند خودش را به عنوان یک کاندیدای بالقوه جا بزند.

از سوی دیگر، سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران به صورت غیر رسمی اعلام کاندیداتوری کرده و این اعلام او با نقد برجام به عنوان اولویت اصلی‌اش همراه شده است. عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صداوسیما و محمدمهدی زاهدی، وزیر اسبق علوم در دولت احمدی‌نژاد نیز از جمله کاندیداهای دیگر هستند. اینها در کنار کاندیداهای معمول و همیشگی هر دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نظیر قالیباف و حداد عادل که البته هنور اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند، مطرح شده‌اند. یکی از نشانه‌های مثبت برای رئیس‌جمهوری این است که علی لاریجانی و علی‌اکبر ولایتی تصمیمی برای حضور در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ندارند و پشت روحانی خواهند ایستاد.

روحانی برای این که پیروز شود باید از حمایت اصولگرایان میانه‌رو و پایگاه‌های مردمی‌اش استفاده کند. او باید نگرانی‌ها و تقاضاهای متحدان اصلاح‌طلبش را نیز در نظر بگیرد.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها