کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا به مرز 1161 دلار در هر اونس رسید


کد خبر : ۳۲۱۶۸چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۵۳۶۵۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز چهارشنبه در ادامه روند صعودی خود بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است.

افت شاخص سهام در بازارهای جهانی موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر به بازار طلا روی آورند.

بر اساس این گزارش در حالی که قیمت طلا روز سه شنبه با افزایش یک درصدی روبرو شده قیمت پلاتین و پالادیوم نیز بیش از 4 درصد رشد داشته است. شاخص سهام و ارزش دلار در هفته های پایانی 2016 میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شد و ارزش دلار به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1161 دلار رسیده است. قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شد و در سه ماه پایانی 2016 میلادی بیش از 12 درصد کاهش داشته است.

پیروزی ترامپ موجب افزایش چشمگیر ارزش دلار و شاخص سهام شده است. البته برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که پیروزی ترامپ می تواند موجب افزایش تقاضا برای این فلز زرد شود.

میهیر کاپادیا رئیس موسسه سرمایه گذاری سان گلوبال تاکید کرد: ما معتقدیم که ترامپ می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضای طلا در بازارهای بین المللی باشد.

وی افزود: نوسانات شدید در بازارهای بین المللی سهام نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت طلا باشد.

البته گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 وجود دارد. قیمت طلا در سال 2016 میلادی با افزایش 8.5 درصدی روبرو شد که این نخستین افزایش قیمت طلا از سال 2012 میلادی به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با 2.23 درصد افزایش به بیش از 16.29 دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

روز جمعه وزارت کار آمریکا آمارهای مهم اشتغال و بیکاری در ماه دسامبر را منتشر خواهد کرد. ترامپ قول داده است تا 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه و نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها