کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دادستان تهران: اعتصاب غذای آرش صادقی 9 دی ماه شکسته شده است


کد خبر : ۳۲۱۵۸چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲:۲۲۵۲۶ بازدید

دادستان تهران از ادعاهای مطرح شده در مورد پرونده آرش صادقی گفت: کسانی که در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند بهتر است قبل از اظهار نظر ...

دادستان تهران از ادعاهای مطرح شده در مورد پرونده آرش صادقی گفت: کسانی که در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند بهتر است قبل از اظهار نظر، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرگزاری قوه قضاییه ( میزان)، دادستان تهران در بیست و سومین نشست شورای معاونان دادستانی تهران به موج سواری رسانه‌های بیگانه در رابطه با پرونده آرش صادقی یکی از محکومان امنیتی به شفاف‌سازی در زمینه اعطای مرخصی به این زندانی و ماجرای اعتصاب غذای وی پرداخت و اظهار کرد: آرش صادقی که قبلاً اعتصاب غذا اقدام کرده بود، چندین اتهام امنیتی دارد که به همین دلیل به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده است.

جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد: نماینده دادستان تاکنون چند نوبت با وی ملاقات کرد ه و تأکید شد.

برای موافقت با مرخصی باید از اعتصاب غذا دست بردارد ولی یک مرتبه مشاهده می‌شود که در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی از نماینده مجلس گرفته تا برخی از اعضای شورای شهر از این محکوم امنیتی حمایت می‌کنند.

دادستان تهران با طرح این سؤال که چگونه می‌شود برخی از مسؤولان بدون اطلاع از محتویات پرونده‌ها از محکومان امنیتی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: برخی از مسؤولان طوری از این افراد حمایت کرده و نامه نگاری می‌کنند که گویا با نامه و پیگیری­های آن‌ها به این فرد مرخصی اعطا خواهد شد این در حالی است که نماینده دادستان تاکنون چند بار با این محکوم ملاقات داشته و عنوان کرده است که برای اعطای مرخصی باید اعتصاب غذا شکسته شود این فرد ادعا می‌کند که به همسرش ظلم شده است در حالی که باید گفت با تداوم اعتصاب غذا مشکل همسرش حل نمی‌شود.

وی در تشریح روند اعطای مرخصی به آرش صادقی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۹/۱۰/۹۵ مدیرکل زندان‌های استان تهران در رابطه با این محکوم امنیتی درست همان روزی که فضاسازی‌ها با این فرد افزایش یافت، به دادستانی نامه نوشت و با اعلام شکسته شدن اعتصاب غذا خواستار مرخصی وی شد. هم چنین در آخرین ملاقات آرش صادقی با نماینده دادستان تهران درخواست مرخصی وی اخذ شد تا با توجه به فک اعتصاب در مسیر اقدام قرار گیرد. دادستان تهران در همین رابطه اعلام کرد با درخواست مرخصی همسر آرش صادقی موافقت شده است.

دادستان تهران با تأکید بر این که دادستانی مسؤول اجرای حکم است، خاطرنشان کرد: اگر به حکم صادره اشکال وارد است می‌تواند با ارسال لایحه اقدام کند.
وی با بیان این که برخی نمایندگان در پرونده نرگس محمدی نیز به همین نحوه عمل کردند افزود: چگونه برخی می‌توانند با تضعیف دستگاه قضایی، انگ عدم رعایت حقوق زندانیان را وارد می‌کنند. دکتر جعفری دولت‌آبادی خاطر نشان کرد: در رابطه با مرخصی خانم نرگس محمدی نیز اقدام شد اما وی به‌عنوان کرد که فرزندانش در ایران نیستند.
جعفری دولت‌آبادی با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته در رابطه با پرونده یکی دیگر از محکومان امنیتی اظهار کرد: این فرد با رسانه ضد انقلاب مصاحبه کرده و پس از مرخصی غیبت کرده بود و حالا باز درخواست مرخصی دارد و نهادهای امنیتی نیز با اعطای مرخصی به وی مخالف هستند و برخی افراد بدون توجه به این امور، از این‌گونه محکومان حمایت می‌کنند.

دادستان تهران تأکید کرد: مسؤولان باید ابتدا از وضعیت پرونده محکومان اطلاع داشته باشند و سپس بعد حمایت و یا اظهار نظر کنند.

دادستان تهران یادآور شد: برخی مسؤولین بدون اطلاع از پرونده‌ها از محکومین حمایت‌می‌کنند که امری نادرست است و مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد. همین حرفی که از زبان برخی مسؤولان در رابطه با برخی محکومان امنیتی شنیده می‌شود توسط برخی سازمان‌های حقوق بشری نیز عنوان می‌گردد.

وی با اشاره به اظهار نظرهای یکی از اعضای شورای شهر در رابطه با یکی از محکومان امنیتی توصیه کرد بهتر است این عضو شورای شهر به انجام وظایف اصلی خود بپردازد. دادستان تهران افزود: برای محکومان امنیتی دادیار ویژه تعیین شده و نماینده دادستان به نحو منظم با محکومان امنیتی ملاقات دارد بنابراین باید مراقب باشیم که صداهای دشمن در کشور از زبان برخی مسؤولان شنیده نشود.

جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر رعایت حقوق زندانیان و توجه به سلامت آنان تأکید کرد: حقوق زندانیان حتی اگر محکوم و معاند هم باشند رعایت می‌شود اما قرار نیست که هم زبانی و هم صدایی با فضاسازی دشمن توسط برخی مسؤولان ایجاد شود و هر آن‌چه که آن‌ها می‌گویند در داخل نیز تکرار شود.

دادستان تهران خطاب به مسؤولانی که در روزهای اخیر نسبت به برخی محکومان امنیتی فضاسازی کرده‌اند گفت:کسانی که در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند بهتر است قبل از اظهار نظر، اطلاعات بیشتری کسب کنند همان طور که در رابطه با نرگس محمدی متوجه شدند که حمایت از محکومی که حبس سنگین دارد، چه مفهومی دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها