کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگ‌ترین ترانزیت‌کنندگان از ایران کدام کشورها هستند؟


کد خبر : ۳۲۰۸۸دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۴۷۲۱۰۶ بازدید

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی که دارد، مسیر ترانزیت کالاهای خارجی بسیاری از کشورهاست و کشورهای متعددی از جمله ...

ایران از مهم‌ترین کشورهای منطقه از نظر ترانزیت کالا محسوب می‌شود و از ابتدای سال تاکنون چین بزرگ‌ترین تزانزیت‌کننده کالا از ایران بوده است.

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی که دارد، مسیر ترانزیت کالاهای خارجی بسیاری از کشورهاست و کشورهای متعددی از جمله همسایگان خاکی و آبی ایران، اقدام به ترانزیت کالا از ایران می‌کنند.

در صورت بهبود قوانین و تسهیل ترانزیت، این امر می‌تواند به افزایش درآمدهای ایران کمک بسیاری کند که تاکنون نیز گمرک ایران تلاش‌های زیادی در این زمینه کرده است.

همچنین در راستای شفاف‌سازی و تسهیل عملیات گمرکی و صادرات و واردات، گمرک ایران آمار تجارت خارجی را به صورت آنلاین با ۲۴ ساعت تاخیر منتشر می‌کند.

براساس آمار روز شنبه، ۱۱ دی‌ماه امارات متحده عربی با ۵۴۶۸ تن کالا از ایران، بزرگ‌ترین ترانزیت‌کننده کالا از ایران در این روز به‌شمار می‌رود.

پس از امارات نیز، ترکیه با ترانزیت ۵۲۰۲ تن کالا از ایران در رتبه بعدی قرار دارد و عراق نیز رتبه سوم بزرگ‌ترین ترانزیت‌کنندگان کالا از ایران در روز شنبه با ترانزیت ۴۲۸۳ تن کالا را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب از ابتدای سال جاری تاکنون، کشور امارات متحده عربی حدود ۸۴۰ هزار تن کالا را از ایران ترانزیت کرده است که البته از حیث ترانزیت در طول سال جاری، بزرگ‌ترین ترانزیت‌کننده کالا از ایران نیست.

ترکیه و عراق نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به ترتیب ۵۹۵ هزار و یک میلیون و ۹۰ هزار تن کالا را از طریق کشور ایران ترانزیت کرده‌اند.

این در حالی است که کشور چین که در روز شنبه، رتبه چهارم را از این حیث به خود اختصاص داده است، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک میلیون و ۲۹۳ هزار تن کالا را از خاک ایران ترانزیت کرده و در این مدت در رتبه نخست قرار می‌گیرند.

عراق و امارات متحده عربی را نیز می‌توان دومین و سومین ترانزیت‌کننده بزرگ کالا از ایران از ابتدای امسال تاکنون دانست.

آمار پنج کشور عمده ترانزیت‌کننده از ایران در روز شنبه و از ابتدای سال جاری تاکنون به شرح زیر است:
 

کشور

میزان ترانزیت در روز شنبه ۱۱ دی‌ماه (کیلوگرم)

میزان ترانزیت از ابتدای سال تاکنون (کیلوگرم)

امارات

۵۴۶۸۳۳۱

۸۳۹۹۵۰۶۷۳

ترکیه

۵۲۰۲۱۱۴

۵۹۴۶۹۷۹۰۶

عراق

۴۲۸۳۸۹۹

۱۰۸۹۰۹۴۸۲۵

چین

۳۷۶۶۷۶۳

۱۲۹۲۸۸۷۸۹۲

ترکمنستان

۲۱۷۳۶۰۶

۵۲۹۳۳۳۴۰۳



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها