کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دست‌کم 15 کشته و زخمی در حمله انتحاری در نجف


کد خبر : ۳۲۰۷۰دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۵۹۲۹۴ بازدید

دست‌کم ۱۵ شهروند عراقی بر اثر حمله انتحاری دو فرد مسلح در نجف، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد، کشته یا زخمی شده‌اند.

دست‌کم ۱۵ شهروند عراقی بر اثر حمله انتحاری دو فرد مسلح در نجف، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد، کشته یا زخمی شده‌اند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

داعش

خبرگزاری آلمان به نقل از شاهدان عینی نوشته است که دو فرد مسلح بامداد روز یکشنبه (اول ژانویه / ۱۲ دی) در نجف اقدام به حمله انتحاری کرده که در جریان آن ۱۵ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. به نوشته این خبرگزاری، دو عامل انتحاری پیش از منفجر کردن خود به روی یک پاسگاه کنترل در قادسیه آتش گشوده بودند.

در همین حال به نقل از منابع خبری عرب زبان لؤی الیاسری، استاندار نجف، گفته است که بر اثر حمله مزبور ۱۰ نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده‌اند. این مقام دولتی همچنین از کشته شدن دو عامل حمله انتحاری خبر داده است.

در ابتدا روشن نبود که چه کسانی مسئول این حمله انتحاری هستند. پس از گذشت چند ساعت گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت دو انفجار بامداد شنبه (۳۱ دسامبر) در بازاری شلوغ در پایتخت عراق را نیز بر عهده گرفته است. بر اثر این دو انفجار نیز دست کم ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۴ نفر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش پیشتر نیز مسئولیت حملاتی از این دست را در عراق بر عهده گرفته بود. هدف این گونه حملات بیش از همه غیرنظامیان بوده‌اند. این گروه مناطق وسیعی از شمال و غرب عراق را که در سال ۲۰۱۴ تسخیر کرده بود، از دست داده و در حال حاضر برای نگه داشتن موصل می‌جنگد.

به گفته ناظران سیاسی هدف این گروه از انجام عملیات انتحاری در استان‌های مختلف عراق در حال حاضر منحرف کردن توجه عمومی از موصل و پراکنده کردن نیروهایی است که با این گروه مقابله می‌کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها