کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در جریان معاملات امروز تالار شیشه ای


کد خبر : ۳۲۰۲شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶:۳۷۲۳۴۵ بازدید

معاملات امروز بورس تهران با برتری تقاضا آغاز و درنهایت با افزایش 641 واحد به کار خود پایان داد و فرابورس نیز بدون تغییر شاخص و معامله حدود 59 میلیارد تومان نیز ثابت ماند.

در ابتدای معاملات امروز بازار بورس، با توجه به اختلال ایجاد شده در هسته معاملات، زمان دوره سفارش‌گیری و بازگشایی معاملات با تأخیر آغاز شد و پس از بازگشایی معاملات بورس تهران و اتمام زمان آن، رأس ساعت 13 و 45 دقیقه جلسه معاملاتی بازارهای فرابورس نیز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای معاملات امروز با حمایت بسیاری از حقوقی‌های بازار شاخص روند مثبتی در پیش گرفت و در پایان نیز با ثبت 641 واحد افزایش به 82670 واحد رسید.

در معاملات امروز پس از بازگشایی مهندسی نصیر ماشین بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت افزایش 30 درصدی قیمت و به دنبال آن خدمات انفورماتیک، کاشی و سرامیک حافظ، چرخش‌گر، ییرکاپارک صنعت، بانک سینا و بانک سرمایه‌گذاری سپه بیشترین افزایش قیمت(با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی) داشتند اما در مقابل سایپا‌آذین، بهنوش ایران، کمک‌فنر ایندامین، صنایع شیمیایی سینا، سرمایه‌گذاری ساختمان، فرآورده‌های نسوز پارس و کارخانجات قند قزوین بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

نکته جالب توجه در معاملات امروز تأثیر 189 واحدی هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و 118 واحدی گسترش نفت و گاز پارسیان بود، به دنبال همین امر مخابرات ایران هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پارسیان، بانک ملت، بانک تجارت و ملی صنایع مس ایران تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.

تنها هلدینگ‌های بزرگ و صنایع اثرگذار موجب رشد شاخص بورس شدند، اما مابقی صنایع و کلیت بازار با روند منفی پیگیری شد.در فرابورس که معاملات به دلیل اختلال در هسته معاملاتی ساعت 13 و 45 دقیقه آغاز شد شخص در پایان بدون تغییر خاصی، در عدد 802 واحد تثبیت شد که در این بازار بیشترین تأثیر مثبت را پتروشیمی جم و پتروشیمی زاگرس و بیشترین تأثیر منفی را نیز پتروشیمی مارون و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور داشتند.

در این بازار همچنان امتیاز تسهیلات خرید مسکن با افزایش قیمت همراه  معامله شدند و به طور میانگین هر ورقه افزایش 5 درصدی داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها