کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرارداد گازی ایران و ترکمنستان برای 5 سال آینده تمدید شد


کد خبر : ۳۲۰۱۱شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۲۲۱۲۱۵ بازدید

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گسترش همکاری‌های تهران و عشق آباد خبر داد و گفت: قرارداد واردات گاز از ترکمنستان تا پنح سال آینده ...

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گسترش همکاری‌های تهران و عشق آباد خبر داد و گفت: قرارداد واردات گاز از ترکمنستان تا پنح سال آینده برقرار خواهد بود.

حمیدرضا عراقی که پایان هفته گذشته در راسی هیئتی به ترکمنستان سفر کرده بود، اهداف سفر به این کشور آسیای میانه، مذاکرات و ملاقات‌ با معاون رئیس جمهوری، وزیر انرژی، وزیر امور خارجه ترکمنستان و مدیرعامل شرکت ترکمن گاز را با حضور سفیران ٢ کشور تشریح کرد.

وی ضمن موفقیت آمیز خواندن مذاکرات میان این شرکت و ترکمن گاز اعلام کرد: در این مذاکرات، تفاهم‌نامه ارتقای همکاری‌های دو کشور در باره صادرات گاز به ایران، سوآپ و همچنین تدوین راهبردهای ارتباطات آینده شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز بررسی شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: قرار شد موارد اختلافی از سوی کمیته‌های مشترک ٢ شرکت، طی ٢ ماه آینده با برگزاری جلسه‌ها، بررسی و نتیجه نهایی برای تصمیم گیری اعلام شود.

 ارتباط ایران و ترکمنستان را بر اساس حسن همجواری و استراتژی‌های دو کشور برای مشارکت در تجارت جهانی گاز مهم دانست و گفت: قرارداد واردات گاز ایران از ترکمنستان همچنان تا پنج سال آینده برقرار خواهد بود و هر ٢ کشور متعهد به اجرای کامل آن هستند.

به گفته معاون وزیر نفت، در این مذاکرات همچنین ارتقای همکاری‌ها در سال‌های آینده و پس از پنج سال آینده نیز بررسی شد.

براساس گزارش وزارت نفت، عراقی همچنین به موقعیت بسیار مناسب ایران برای سوآپ گاز ترکمنستان به دیگر کشورها اشاره و گفت: ما آمادگی خود را برای سوآپ گاز این کشور به مقام‌های رسمی ترکمنستان اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امضای تفاهم‌نامه ایران و ترکمنستان را بر اساس همکاری‌های ٢ کشور عنوان و تصریح کرد:  این تفاهم‌نامه میان مدیران عامل ٢ شرکت و با حضور سفیران دو کشور تنظیم و پس از تأیید مقام‌های رسمی ترکمنستان، قابلیت اجرایی خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها