کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران 10 میلیارد دلار پول پس از توافق هسته‌ای دریافت کرد


کد خبر : ۳۲۰۰۸شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۱۸۲۵۸۲ بازدید

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند دولت ایران از سال 2013 تاکنون به دلیل کاهش تحریم های پس از توافق اولیه هسته ای با آمریکا و قدرت های ...

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند دولت ایران از سال 2013 تاکنون به دلیل کاهش تحریم های پس از توافق اولیه هسته ای با آمریکا و قدرت های جهانی مجموعا ۱۰ میلیارد دلار به صورت نقدی یا در قالب طلا دریافت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داد، دولت ایران از سال 2013 تاکنون به دلیل کاهش تحریم های پس از توافق اولیه هسته ای با آمریکا و قدرت های جهانی مجموعا 10 میلیارد دلار به صورت نقدی یا در قالب طلا دریافت کرده است.

این ارقام گزارش شده، شامل پرداخت یک رقم 1.4 میلیارد دلاری به ایران در فاصله نهایی شدن توافق و اجرای آن است که تاکنون اعلام نشده بود.

واشنگتن پست خاطر نشان می سازد که این رقم 10 میلیارد دلاری که ایران دریافت کرده، به دلیل محدودیت های اعمال شده، از طریق بانک های سنتی در دسترس ایران نبوده است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا باید معافیت هایی را برای کشورهای خریدار نفت ایران امضا می کرده تا این پول ها سپس به یک کشور دوم در خاورمیانه منتقل شوند. از آنجا این پول ها به صورت نقدی یا در قالب طلا به ایران منتقل گشته است.

ایران و قدرت های جهانی در جولای 2015 به توافقی در زمینه برنامه هسته ای این کشور دست یافتند که بر اساس آن بخش هایی از برنامه هسته ای ایران به مدت 10 سال تعطیل یا محدود شد. این توافق به صورت رسمی از ژانویه 2016 اجرایی شد.

بر اساس این توافق ایران اجازه یافت به بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی های خود در خارج از کشور دسترسی پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها