کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع میوه در سطح شهر


کد خبر : ۳۱۹۸شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴:۰۸۲۶۱۵ بازدید

نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تکاپو برای برگزاری هرچه بهتر ایام عید، بازار میوه را دستخوش تغییرات قیمتی و همچنین تغییر حجم عرضه و تقاضا کرده است.

این کاهش حجم خرید از سوی مصرف‌کنندگان به گفته‌ی فروشندگان میوه و سبزی به دلیل نزدیکی به شب عید است و خانواده‌ها با کاهش خرید میوه به دنبال صرفه جویی و پس‌انداز سرمایه‌ی خود هستند تا بتوانند دیگر نیازهای ایام عید مانند خرید لباس نو و تنقلات و آجیل را فراهم کنند.

بر این اساس حجم تقاضای میوه نسبت به چند روز گذشته کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت بادمجان، هویج و کلم افزایش یافته است.

در حال حاضر در سطح شهر هر کیلو بادمجان 3700 تومان، هویج 1500 تومان و کلم بروکلی 6500 تومان به فروش می‌رسد که قیمت خرید این محصولات از میادین به گفته فروشنده‌ها و طبق فاکتور خرید به ترتیب کیلویی 3500 تومان، 1100 تومان و 5300 تومان است.

حجم مصرف لیموشیرین که بنا به قرار داشتن در فصل سرما و افزایش بیماری‌ها رشد داشته است، کیلویی 2000 تومان به فروش می‌رسد و کیلویی 1500 تومان از میدان میوه و تره‌بار خریداری می‌شود. میوه‌های پرمصرف و همیشگی منازل هم‌چون موز، پرتقال و خیار آنچنان تفاوت قیمتی در چند روز گذشته نداشته‌اند و موز کیلویی 4000 تومان، پرتقال کیلویی 2500 تومان و خیار کیلویی 3000 تومان در سطح شهر به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت خرید موز از میدان کیلویی 3500 تومان، پرتقال کیلویی 1700 تومان و خیار کیلویی 2500 تومان است.

گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی که جزو جدایی‌ناپذیر سفره‌های غذای ایرانی است نیز در سطح شهر کیلویی 2500 و 2800 تومان به فروش می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها