کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت CNG قطعی شد


کد خبر : ۳۱۹۵شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷:۲۱۵۰۷۰ بازدید

پس از بنزین، افزایش قیمت CNG برای سال 1393 قطعی شده است و در این بین سناریوهای افزایش قیمت هر مترمکعب CNG به 500 تا 700 تومان در دولت در حال بررسی است.
افزایش قیمت CNG قطعی شدافزایش قیمت CNG قطعی شد

مهر : همزمان با تدوین و رونمایی از سناریوهای افزایش قیمت بنزین برای سال 1393 از راهروهای مجلس شورای اسلامی هم خبر می‌رسد که افزایش قیمت CNG برای سال آینده قطعی شده است. 
 
سید مهدی موسوی‌نژاد نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه افزایش قیمت CNG برای سال آینده قطعی و نهایی شده است، گفت: هم اکنون مباحث کارشناسی درباره میزان و نحوه افزایش قیمت CNG توسط دولت کلید خورده است. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش قیمت CNG باید راهکارهای توسعه زیرساخت‌های صنعت CNG هم در کشور فراهم شود، اظهار داشت: با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها از محل آزادسازی قیمت‌ها هیچگونه سرمایه گذاری جدیدی به منظور حمایت از فعالان صنعت سی.ان.جی کشور انجام نشده است. 
 
پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می دهد که هم اکنون سناریوهای قیمتی افزایش قیمت CNG روی میز دولت تدبیر و امید قرار گرفته است که سناریوی قیمت 500 و 700 تومانی برای هر مترمکعب CNG بیش از سایر گزینه ها جدی است. 
 
در همین حال اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی اخیرا در گفتگو با مهر از وعده دولت مبنی بر تثبیت قیمت CNG حتی در صورت افزایش قیمت بنزین به بیش از یکهزار تومان خبر داده و گفته بود: پیش بینی می‌شود سال آینده تنها کارمزد فروش CNG بدون افزایش قیمت فعلی به دو برابر افزایش یابد. 
وی با اشاره به منتفی شدن افزایش قیمت CNG در سال 1393، گفت: در کشورهای دارنده شبکه  CNG همواره رابطه‌ای 30 تا 25 درصدی بین قیمت بنزین و این حامل انرژی پاک وجود دارد. 
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی با اعلام اینکه هم اکنون رابطه بین قیمت بنزین و CNG در ایران حدود 65 درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران یکی از گران قیمت ترین CNG ها را در بین کل کشورهای جهان در جایگاه‌ها عرضه می‌کند. 
 
سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هفته گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح سه سناریوی افزایش قیمت بنزین در سال 93 از افزایش قیمت هر لیتر بنزین از 1100 تا 1800 تومان در صورت موافقت دولت برای سال آینده خبر داده بود. 
 
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به سناریوهای بنزینی ستاد سوخت یادآور شده است: کمیسیون انرژی مجلس تصویب کرده که نرخ بنزین سال آینده تا سقف 30 درصد افزایش یابد و به طور قطع این پیشنهاد در صحن مجلس نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد. 
 
به گزارش مهر، در شرایط فعلی اگر صنعت سی.ان.جی در کشور توسعه نمی‌یافت متوسط مصرف روزانه بنزین ایران از ابتدای سالجاری تاکنون از مرز 90 میلیون لیتر در روز عبور می کرد. هم اکنون با وجود توسعه جایگاه‌های CNG و ادامه تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی اما واردات بنزین هم متوقف نشده و آمارهای وزارت نفت حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه 4 میلیون لیتر بنزین واردات می‌شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها