کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونگی قیمت‌گذاری خدمات مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی


کد خبر : ۳۱۹۴۰چهارشنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۴۷۲۸۷۰ بازدید

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس به تشریح چگونگی و تعیین تعرفه‌های تالارهای پذیرایی پرداخت و تصریح که هیچ واحدی نمی‌تواند ...

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس به تشریح چگونگی و تعیین تعرفه‌های تالارهای پذیرایی پرداخت و تصریح که هیچ واحدی نمی‌تواند به صورت سلیقه‌ای برای خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمت بگذارد و همه موارد باید بر اساس قرارداد و با توافق مهمان باشد.

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمولا مراسم‌ها و مجالس عروسی پس از ماه محرم و صفر و از ابتدای ماه ربیع‌الاول به بعد شروع می‌شود و اتحادیه هم نظارت کافی را نسبت به واحدهای صنفی دارد.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های بازرسی و فنی‌ اتحادیه به طور دائم نسبت به فعالیت تالارهای پذیرایی به لحاظ کی و کیفی نظارت دارند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف مرتبط اقدام به آموزش واحدها کرده است و تمام پرسنل واحدهای صنفی در بخش‌های مختلف این دوره‌ها را گذرانده‌اند یا در حال گذراندن هستند، اقدامی که باعث شده است تالارهای پذیرایی از نظر ارائه خدمات و مدیریت از روند رو به رشدی برخوردار شوند.    

در تهران تالار پذیرایی غیر مجاز نداریم

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی غیر مجاز توضیح داد: در این زمینه اتحادیه با تمام قدرت با همکاری پلیس و اماکن اقدام به پلمب این واحدها کرده است که به صورت غیر مجاز مبادرت به برگزاری مجالس می‌کردند و امروز در شهر تهران شاهد فعالیت واحدهای صنفی غیر مجاز نیستیم.  

ابراهیمی‌نیا درباره وضعیت چگونگی تعیین نرخ‌ها در تالارهای پذیرایی گفت: کلیه واحدهای صنفی موظفند که ارائه خدمات و نرخ‌هایشان را به تایید اتحادیه برسانند، به هر حال تالارها بر حسب نوع خدماتی که ارائه می‌دهند با هم متفاوتند و بر این اساس قیمت‌هایشان نیز متفاوت است. کمیسیون‌های فنی اتحادیه روی تمامی قیمت‌ها نظارت لازم را دارد و کسی نمی‌تواند به صورت سلیقه‌ای برای خدماتش قیمت تعیین کند و اگر شکایتی باشد اتحادیه ظرف ۲۴ ساعت رسیدگی خواهد کرد.   

همه خدمات تالارهای پذیرایی با توافق متقاضی است

وی ادامه داد: ارائه خدمات در تالارهای پذیرایی باید به صورت کاملا شفاف باشد. هیچ واحد صنفی حق ندارد مبلغی بابت هر نوع خدمات غیر شفافی که در قرارداد نیامده باشد دریافت کند و تمامی خدمات باید با توافق مهمان باشد. پولی که یک واحد صنفی برای اتاق عقد دریافت می‌کند بابت امکانات، ساعت و زمانی است که برای مهیا کردن آن می‌گذارد اما ممکن است یک مهمان امکانات بیشتری مثلا گل آرایی خاص تری بخواهد که طبیعتا  قیمت آن متفاوت خواهد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس  تصریح کرد که تمامی قیمت‌ها به صورت کلی مورد تایید اتحادیه است و جزئیاتش باید با توافق مهمان تعیین شود.

ابراهیمی نیا همچنین درباره نحوه و زمان‌بندی پرداخت هزینه تالارهای پذیرایی گفت: ماهیت فعالیت تالارهای پذیرایی به این گونه است که بعضا از یکسال قبل روزی برای برگزاری کراسم رزرو می‌شود، در آن مرحله مراجعه کننده ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مبلغ را به عنوان بیانه پرداخت می‌کند و آن روز برای آن خانواده تعیین می‌شود. سپس با توافق‌هایی که صورت می‌گیرد معمولا حداکثر تا ۱۰ روز قبل، کل مبلغ پرداخت می‌شود و اگر بعد از برگزاری مراسم نارضایتی نسبت به خدمات واحد صنفی وجود داشته باشد در صورت مراجعه به اتحادیه حتما حقوق‌شان استیفا خواهد شد.      



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها