کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت روحانی، بدشانس‌ترين دولت بعد از انقلاب است


کد خبر : ۳۱۹۲۶چهارشنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۵۲۵۰۲۸ بازدید

با هر متر و معياري درباره دولت روحاني داوري کنيم، انصافا دولت فعلي، اقدامات مخرب انجام نداد و در آن، تلاش‌هايي هرچند ناکافي برای اصلاح ...

«با هر متر و معياري درباره دولت روحاني داوري کنيم، انصافا دولت فعلي، اقدامات مخرب انجام نداد و در آن، تلاش‌هايي هرچند ناکافي براي اصلاح امور صورت گرفت.» فرشاد مؤمني درباره عملکرد دولت روحاني با اعلام اينکه اين دولت، تلاش‌هايي هر چند ناکافي براي اصلاح امور انجام داده، به ايلنا گفت: اين دولت، يکي از بدشانس‌ترين دولت‌هاي بعد از انقلاب بوده زيرا ميراث‌دار يکي از بي‌سابقه‌ترين سطوح تجربه‌شده ناکارآمدي و فساد در دولت قبلي بوده است. درعين‌حال، اين دولت، يکي از خوش‌شانس‌ترين‌ها هم محسوب مي‌شود به‌خاطر اينکه ابعاد خرابکاري‌هاي دولت قبلي به حدي است که اشتباهات دولت فعلي را نمي‌توان با دولت احمدي‌نژاد قياس کرد؛ بنابراين با هر متر و معياري درباره دولت روحاني داوري کنيم، انصافا دولت فعلي اقدامات مخرب انجام نداد و تلاش‌هايي هرچند ناکافي براي اصلاح امور در آن صورت گرفت. 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي ادامه داد: بنابراين خدا را شکر مي‌کنيم که اين دولت جايگزين دولت قبلي شده است و تيم دولت قبل در رأس نهادهاي تصميم‌گيري حضور ندارند اما اگر اقتضائات و شرايطي که کشور در آن قرار دارد و تعهدات روحاني در جريان انتخابات را مبنا قرار بدهيم، متأسفانه بايد بگوييم کاستي‌ها و خطاهايي در سه سال گذشته رخ داده و بايد اميدوار باشيم که در دوره بعدي تا جايي که امکان دارد، اين اشتباهات جبران شود. 

او توضيح داد: به نظر من، بزرگ‌ترين خطاهاي اين دولت در حوزه اقتصاد، اين است که سياست‌هايي که در سه دهه اخير بارها آزموده شده و شکست خورده را دوباره در دستور کار قرار دادند. 

مؤمني تصريح کرد: درست است اشتباهاتي که امروز صورت مي‌گيرد نسبت به دولت قبل ناچيز بوده اما به‌هرحال، اشتباهاتي وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، کاهش بيش از 30 درصدي در نرخ تورم صورت گرفته اما کسي در زندگي، احساس بهبود شرايط نمي‌کند. اين موارد منطق کارشناسي مشخصي دارد که تا امروز از سوي دولت، پاسخ مناسبي به آن داده نشده است. ما اميدواريم حالا که سطح فساد و ناکارآمدي در دولت روحاني کاهش پيدا کرده با کمک رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهاي مدني، همه کمک کنيم که اجراي سياست‌هاي کيفي دولت بهبود پيدا کند. 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي يادآوري کرد: در سه سال گذشته، بسته‌هاي اقتصادي، سه لايحه بودجه و يک برنامه توسعه‌اي که دولت ارائه داد، از کيفيت کارشناسي و تحليلي در حدي که از دولت انتظار مي‌رود، برخوردار نبود و سخنگوي محترم دولت نيز بيشتر در حال توجيه اين بسته‌ها و برنامه‌ها هستند. 

مؤمني ادامه داد: تورم بيش از 30 درصد کاهش پيدا کرده اما کارکردهاي کاهش تورم مشاهده نمي‌شود. اين به آن معنا بوده که اقدامات تکميلي، به‌درستي اجرا نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها