کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه پرواز هواپیماهای توپولف 154 خود را متوقف کرد


کد خبر : ۳۱۹۲۰چهارشنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۸:۴۷۲۸۴۵ بازدید

در پی سقوط هواپیمای روسی توپولوف 154 در دریای سیاه که بیش از 90 کشته بر جای گذاشت، روسیه تمام پروازهای این نوع هواپیما را ...

در پی سقوط هواپیمای روسی توپولوف 154 در دریای سیاه که بیش از 90 کشته بر جای گذاشت، روسیه تمام پروازهای این نوع هواپیما را به‌ طور موقت متوقف کرد.

خبرگزاری روسی اینترفکس روز سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه، به نقل از منابع مطلع در این کشور گزارش داد که دولت روسیه پیش از هر چیز می‌خواهد علت سقوط این هواپیما را کشف کند و تا آن زمان هیچ یک از هواپیماهای نوع توپولف ۱۵۴ که در اختیار ناوگان هوایی این کشور است، پرواز نخواهد داشت.

روز یک‌شنبه هواپیمای نظامی توپولوف ۱۵۴ که از جنوب روسیه عازم کشور سوریه بود با ۹۲ سرنشین سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

علت سقوط این حادثه هنوز مشخص نیست و دولت روسیه اعلام کرده که تمام احتمالات را در نظر دارد از جمله احتمال رخداد تروریستی.

در همین زمینه وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه صبح خبر داد که جعبه سیاه این هواپیما پیدا شده است تا بدین ترتیب تحقیقات در رابطه با سقوط این هواپیما وارد فاز دیگری بشود.

هواپیمای توپولوف ۱۵۴ که اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شد، سوانح متعددی را دنیا رقم زده است که از جمله آنها می‌توان به سقوط هواپیمای حامل رئیس جمهور لهستان و شماری از دیگر مقامات این کشور در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد.

این هواپیما در ایران نیز چندین بار دچار سانحه‌های مرگبار شده که نمونه آنها پرواز تهران ایروان در سال ۱۳۸۸ بود که به مرگ ۱۶۹ سرنشین این هواپیما منجر شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها